Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor høyt turbotrykk kan jeg ha? Volvo940


RMBB

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...

Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren.

Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?)

Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...

Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren.

Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?)

Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke...

7905118[/snapback]

 

gå greit med 1bar ladetrykk på disse. har en kompis som kjører med 1bar ladetrykk +bensinchipen.. ikke noe problem og han har atpåtil automat.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...

Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren.

Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?)

Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke...

7905118[/snapback]

 

gå greit med 1bar ladetrykk på disse. har en kompis som kjører med 1bar ladetrykk +bensinchipen.. ikke noe problem og han har atpåtil automat.

7925155[/snapback]

 

Ok... Men tror jeg legger meg på 0.8;) For og være sikker...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg tenkte jeg skulle justere opp trykket på turboen min. Men jeg lurte på hvor mye som det lønner seg og lade...

Har hørt at rundt 0.8bar skal være bra og ikke gjøre noe skade på motoren.

Har en B230 FK motor med orginal turbo. (Denne lader vel 0.3bar...?)

Det var en som sa at hvis jeg hadde over 1 bar med trykk så ville topppakningen ryke...

7905118[/snapback]

 

 

Justerer du opp turbo trykket fra originalt uten chip, så er det nok best å kjøre med 98 okt ja, minsker faren for tenningsbank.

Og bilen vil gå pittelitt bedre ;)

Lenke til kommentar

ojh skreiv feil! mente selvfølgelig 95! på en tank sparer man en 50lapp, som garantert blir brukt på piss uansett, så mitt råd er hvertfall fyll 98 uansett!

*alle har sikkert lest tester av shell's V power, og hvor enestående den er, brenner reint, gir mer effekt osv, grunnen er at disse testene er samtlige med den tyske v poweren, som er 99 oktan, eller 102 eller hva det er, og ikke 95 som vi har i norge. så ja, 98!

Lenke til kommentar

Holder meg til det kloke b230ft skriver her... Har selv en 940 med originalsnurre og t-kam (blæh, turbonetics-snurre og KGTrimnings KG2T-kam venter spent på meg (og deg b230ft...)), funker snus på 1.2bar. Men det kan lønne seg å bytte til IC med alu-koblinger istedetfor den plasten som sprekker hvis du lar turboen få masse mat...

Lenke til kommentar

drukket maling eller? lite med forgasser på motor'n din;)

 

men ja der du har pil funker fint. eller en av de andre slangene som går derfra.

 

det med trykkvakt er litt så som så, noen har, noen har ikke. mener jeg kan sikkert si at ingen etter 94/95 har, uansett

Lenke til kommentar

Funket bra og koble til der :) Lader 0.3 bar på maks.

Men har denne måleren, den bråker. Når turboen byner og lade kommer den en riste lyd fra måleren. Rasler på en måte. Noen som har vert borti dette? Kan vel ha en god sammenheng med at den kosta ca 200,- eller noe. Kan det være at jeg ikke har strammet festet til slangen?

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
hmm..skal ikke være noe raslelyder nei! er nåla stabil eller ligger den å vipper?

0.3 er det en FK "skal" lade, men med chip kan du fint legge til 1bar

8112147[/snapback]

 

Det rasler. Som om Nåla er ikke stabil. Den ligger og durrer når motoren står på tomgang. Så fort jeg nermer meg 0 og den byner og lade kommer raslelyden. Høres ut som om askebegeret er fullt av penger som ligger og rasler...

 

Stikker innom bilxtra i dag og hører med dem.

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...