Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor høyt turbotrykk kan jeg ha? Volvo940


RMBB

Anbefalte innlegg

hmm..skal ikke være noe raslelyder nei! er nåla stabil eller ligger den å vipper?

0.3 er det en FK "skal" lade, men med chip kan du fint legge til 1bar

8112147[/snapback]

 

Det rasler. Som om Nåla er ikke stabil. Den ligger og durrer når motoren står på tomgang. Så fort jeg nermer meg 0 og den byner og lade kommer raslelyden. Høres ut som om askebegeret er fullt av penger som ligger og rasler...

 

Stikker innom bilxtra i dag og hører med dem.

8112860[/snapback]

 

Har fått ny måler nå men den rasler den også. Er det noen som har vert borti dette eller vet om noe jeg kan gjøre for og få den til og bli stille?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
hmm..skal ikke være noe raslelyder nei! er nåla stabil eller ligger den å vipper?

0.3 er det en FK "skal" lade, men med chip kan du fint legge til 1bar

8112147[/snapback]

 

Det rasler. Som om Nåla er ikke stabil. Den ligger og durrer når motoren står på tomgang. Så fort jeg nermer meg 0 og den byner og lade kommer raslelyden. Høres ut som om askebegeret er fullt av penger som ligger og rasler...

 

Stikker innom bilxtra i dag og hører med dem.

8112860[/snapback]

 

Har fått ny måler nå men den rasler den også. Er det noen som har vert borti dette eller vet om noe jeg kan gjøre for og få den til og bli stille?

8152445[/snapback]

 

Det ordnet seg ved og glemme en ståltråd rundt slangen. Da ble det stille:) Skal bytte ut trykk klokka. Noen som har et bra forslag? 0.9bar ca

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

autopwer.no eller bsrab.se

 

kjører selv me klokke fra de, 0.8, men er justerbar, gikk fint å lade 1.7 for å si det sånn, men er ikke særlig bra, for wg greier ikke åpne skikkelig, så ladetrykket stiger bare med turtallet. lader 1.2-1.3 stabilt uten problem

Lenke til kommentar
autopwer.no eller bsrab.se

 

kjører selv me klokke fra de, 0.8, men er justerbar, gikk fint å lade 1.7 for å si det sånn, men er ikke særlig bra, for wg greier ikke åpne skikkelig, så ladetrykket stiger bare med turtallet. lader 1.2-1.3 stabilt uten problem

8636571[/snapback]

 

Hvor mye turtall må du ha for og lade maks? Jeg må nesten opp til rødmerkingen før den lader over 0.6

Lenke til kommentar

har ikke den turboen nå da, men den begynnte å lade på ca 18-1900, og fullt trykk på ca 2.500..

 

*er ikke intressert i en ny kam da..? orginal kammen er RÆVVA, og noe som bør byttes så fort som mulig om du ikke pleier dra campingvogn å slikt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
har ikke den turboen nå da, men den begynnte å lade på ca 18-1900, og fullt trykk på ca 2.500..

 

*er ikke intressert i en ny kam da..? orginal kammen er RÆVVA, og noe som bør byttes så fort som mulig om du ikke pleier dra campingvogn å slikt

8687164[/snapback]

 

Hadde ikke tenkt og ta så store inngrep før jeg må :hmm:

Og jeg skal dra vogn i sommer, orker ikke telt :p

Hvorfor er den ræva og hvorfor ikke hvis jeg skal dra vogn?

 

Jeg får ikke fullt trykk(0.9) før nærmere 5k jeg.. Kjipt, den bruker litt for mye olje når jeg må dra den ut hele tiden...

Lenke til kommentar

hmm det er noe galt hvis du må så høyt opp før den lader 1bar.. tror jeg ville tatt av turboen, å sett at det ikke ligger noe som gjør at klaffen til WG ikke lukker seg skikkelig..

 

org T kammen er skikkelig hissig fra 1500-200 til den flater HELT ut på ca 4000rpm.. derfor er den genial om en drar vogn/henger, men ingenting å ha om en kjører litt aktivt

 

 

*btw, du som har lagt meg til på msn?

Lenke til kommentar
hmm det er noe galt hvis du må så høyt opp før den lader 1bar.. tror jeg ville tatt av turboen, å sett at det ikke ligger noe som gjør at klaffen til WG ikke lukker seg skikkelig..

 

org T kammen er skikkelig hissig fra 1500-200 til den flater HELT ut på ca 4000rpm.. derfor er den genial om en drar vogn/henger, men ingenting å ha om en kjører litt aktivt

 

*btw, du som har lagt meg til på msn?

8878877[/snapback]

 

Vet ikke, hvis du skal selge el-heiser så har jeg det..

Har ikke så mye peiling på turbo at det gjør noe. Hvor ser jeg den klaffen eventuelt?

Og merker godt til at den flater ut, er derfor jeg vil ha mer ladetrykk med en gang ;)

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...