Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 (endret) Har nå bygget meg en ny pc. Asus P5b-e plus hovedkort og Kingston pc6400 ddr2 ram og core2duo e6600. Da den var ferdig ville den ikke starte opp skikkelig pga. av at jeg tok harddisken fra min Fujitsu Siemens(Windows er sikkert dedikert til Fujitsu),men kunne gå inn i bios og det. Hadde tatt mitt xfx geforce over fra fujitsuen og montert i også. Da jeg skulle montere tilbake harddisk og skjermkort til den gamle,siden jeg trengte å bruke en pc, så kom det pipelyder fra den og svart skjerm. Tok så harddisken tilbake på den nye pcen med skjermkort da også, fikk jeg samme pipelydene fra denne pc også.. Lyd: "piiip, pip,pip,pip." Prøvde både med og uten skjermkort på begge, samme resultat. koblet og av harddiskene på begge: samme resultat. startet og opp begge uten harddisk,skjermkort: samme resultat. Tok så ett tredje hovedkort og mekket det sammen med core2duo kjøler og 512mb ram og p4 prossesoren fra den gamle.Koblet ikke verken harddisk eller skjermkort til her med det første, sånn at jeg kunne utelukke disse som feilkilde., SAMME RESULTAT HER OGSÅ!(prøvd alt som de andre) Hva i huleste er det som skjer her? Kan jo ikke være samme feil med 3 hovedkort.. Trenger sårt hjelp her.. holdt på i over 6 timer idag.. Endret 9. februar 2007 av Rambo82
PerB Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 Benytt google og søk på "post error codes". Pipingen er en feilmelding som hjelper deg med å finne ut hva som er feil.
tobbesen Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 finn ut hvordan pipene er, en kort så tre lange eller lignende.. så søker du på nettet, som nevnt i forrige post, pipene forteller hvor i oppstarten det går gæernt
Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 (endret) er ett langt og tre små pip. 1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card. tatt det ut mange ganger.. hjelper ikke.. kortsluttet defekt? Endret 8. februar 2007 av Rambo82
Aldhissla Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 (endret) tror nok det er skjermkortet ditt det er noe feil med..... Har du mulighet får å få prøvd et annet? kanskje dumt spørsmål, men du husket å passe på å ha et anti-statisk armbånd på deg? Endret 8. februar 2007 av Aldhissla
Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 ja. men hvorfor kommer samme lyden uten skjermkortet i også da?
Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 på alle 3 pc`ene er jo samme lyden samme om jeg har skjermkort på/av jaja. får levere den inn i morgen for inspeksjon..
Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 AMI BIOS Tone POST Codes -- Non-Fatal Errors TONE CONDITION 1 long, 3 short Conventional/extended memory hva menes med dette?
Entim Skrevet 8. februar 2007 Skrevet 8. februar 2007 AMI BIOS Tone POST Codes -- Non-Fatal Errors TONE CONDITION 1 long, 3 short Conventional/extended memory hva menes med dette? 7902365[/snapback] Feil med RAM
Rambo82 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Skrevet 8. februar 2007 AMI BIOS Tone POST Codes -- Non-Fatal Errors TONE CONDITION 1 long, 3 short Conventional/extended memory hva menes med dette? 7902365[/snapback] Feil med RAM 7902681[/snapback] hm. merkelig. kan jo være skjermkort rammen også da.. nei, orker ikke å spekulere mer.. får se i morgen hva data mannen sier..
Rambo82 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 var skjermkortet som hadde tatt turen.. huff.. det var de 3000,-...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå