Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC stopper ved kort tids spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens, sliter med å finne ut av en PC. Har fjernet spyware/virus/adware på den, lagt inn seneste drivere og fikset windows MEN når jeg tester et spill som 'Movies' så spretter den den tilbake til windows etter et øyeblikk. Når jeg går inn på dxdiag etter dette så ser jeg at Direct3D er deaktivert og PC'en må restartes for at den skal bli aktivert igjen.

Brukte drivercleaner for å fjerne gamle ATI-drivere før jeg la inn den siste versjonen

Hardware : (Elkjøp-PC (Packard Bell) - 1 år gammel)

CPU: AMD Sempron 3000+ socket 754

HK: NEC K8M800-8237

Skjermkort: ATI Radeon 9550

Er det noen som har gode forslag ? Spillet har jeg satt til laveste detaljer under testing så kan ikke tenke meg at ikke skjermkortet skal klare det...

Sjekket med PC-wizard 2007 nå og voltene ser helt grei ut.

temperaturene er på CPU 43 grader og på PSU 69 grader.

Endret av noeinstein
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt jeg kan si foreløpig er at det kan være alt mulig som er feil utifra det du beskriver, så her må det feilsøking til.

For å teste at skjermkortet og strømforsyninga holder mål, så kan man bruke f.ex et av 3Dmark produktene. Jeg regner med at 3Dmark05 skal kunne tyne skjermkortet ganske hardt, så det kjører du. Kjør alle testene inklusivt CPU-testene. Hvis alt fungerer som det skal, så satser jeg på at vi friskmelder strømforsyning og skjermkort. Prøv gjerne også med 2003 og 2006 versjonene av programmet.

Alternativet er at du får enten en veldig lav poengsum eller at maskinen kræsjer på ett eller annet vis. Da er noe galt.

Så kjør i vei og så poster du her etterpå...

Skrevet

Kjørte gjennom 3dmark06 i natt med flere repetisjoner av hver test helt uten problemer.

Scoren er selvsagt veldig lav da dette er et slap skjermkort.

3dmark score: 326

cpu score : 669

dette med oppløsning 1280*1024

håper dette hjelper litt

Skrevet

Ja det hjelper en god del det du skriver.

Vi kan altså anta at skjermkort og strømforsyninga holder mål. Jeg vil tro at programmet hadde klikket hvis rammen er dårlig, men det skalder ikke å sjekke likevel. Memtest86 er et program som tester RAM.

Jeg har en liten misstanke om at det er noe feil med software. Altså at en nyinstallasjon av windows vil være tingen. Men ingenting er sikkert før det er prøvd ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...