Gå til innhold

lyst til og lere nytt språk, hvordan og hvem?


Fanta4free

Anbefalte innlegg

noen som vet om et språk jeg kan lere meg, lyst til og lere meg et som som noen snakker men vet ikke hvordan lere meg det. noen som har noen råd eller?

 

språk jeg ikke vill lere forde jeg kan de: norsk, svansk, dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk og finsk noen som vet om noe eller håper på mange svar da. takker her jeg

 

--------:thumbup: ---------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lyst til og lere nytt språk, hvordan og hvem?

noen som vet om et språk jeg kan lere meg, lyst til og lere meg et som som noen snakker men vet ikke hvordan lere meg det. noen som har noen råd eller?

 

språk jeg ikke vill lere forde jeg kan de: norsk, svansk ....

7895426[/snapback]

Hvilket språk du skal lære? Hva med norsk? Eller svensk (stod ikke på listen din).

Du kan også prøve portugisisk, gresk, arabisk, swahili, irsk, samisk, hebraisk (for å ta noen nærliggende. Kankje japansk eller en av de mange kinesiske språkene?

 

Hvordan lære? Språkkurs delvis hjemme og delvis i det landet det snakkes? Les, pugg, snakk.

Lenke til kommentar
Likevel kan du alle disse språka? Imponerende. Hvor godt kan du dem, egentlig?

:)

7897820[/snapback]

 

kan de en del men spansk og fransk vill jeg ikke lere meg for det er språk folk kan, men kan mye tysk og de andre da

 

edit: kan noe på alle de andre også da, fransk, spansk og finsk men kan det ikke flytenede liksom

Endret av TRibal89
Lenke til kommentar

Av språk som er mest brukt (størst sansynlighet for å møte noen som snakker det) så må vel det være russisk, hindi, kinesisk (mandarin er vel den mest brukte dialekten i Kina), eller arabisk. Uten at jeg er noen ekspert så vil jeg anbefale deg russisk, da det er lettest å skrive uten serlig mye trening.

 

Hvor lærer du det? Russisk og arabisk kan du lære i forsvaret, hos e-tjenesten. For å lære hindi eller kinesisk må du oppsøke en språkskole.

 

Islandsk, russisk eller latinsk!

Det heter faktisk latin. Ikke latinSK. ;)

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
jeg husker ikke navnet men jeg synes det hadde vert kult og lert det språket som det er mest av i norge for da kunne jeg hørt hva alle utlendingene sa som snakka det;) det hadde vert litt kult

7902745[/snapback]

Vel, de største invandrer gruppene er; Pakistanere, vietnamesere, irakere, somalere, svensker og dansker. Så de aktuelle språkene vil vel være punjabi (det mest brukte språket i Pakistan), arabisk (Irak, Somalia), kurdisk (Irak), somali (Somalia).

Lenke til kommentar
jeg husker ikke navnet men jeg synes det hadde vert kult og lert det språket som det er mest av i norge for da kunne jeg hørt hva alle utlendingene sa som snakka det;) det hadde vert litt kult

7902745[/snapback]

Vel, de største invandrer gruppene er; Pakistanere, vietnamesere, irakere, somalere, svensker og dansker. Så de aktuelle språkene vil vel være punjabi (det mest brukte språket i Pakistan), arabisk (Irak, Somalia), kurdisk (Irak), somali (Somalia).

7908873[/snapback]

 

Eventuelt persisk, som er hva mine bekjente fra Iran snakker.

 

 

Gjør deg uforstått, lær latin i dag.

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Du må nok definere hva du mener med KAN norsk, svansk, dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk og finsk...

 

Jeg KAN gjøre meg forstått på norsk, dansk, svensk, engelsk, tysk, til dels finsk.. Spansk kan jeg bestille en øl... Uansett er det bare Norsk og engelsk jeg påstår jeg kan.. Har hatt skoletysk og gjør meg bra forstått om jeg prater med tyskere, noe jeg gjør av og til.

 

Den beste måten å lære seg et språk på er å begynne i det små, bygge opp enkle setninger, når man så har fått bygget opp et visst vokabular så blir det mest effektive å prate med andre som kan språket.. Finnes programmer for pc som er et godt aøternativ om du liker å sitte på rommet..

Lenke til kommentar

Har gått gjennom innleggene dine her på forumet, ikke for å rakke ned på deg, rakker heller ned på dagens skolesystem.. Du viser ikke tegn til lese og skrivevansker, du viser tegn på enten dårlig norsk lærer eller at du ikke har gjort noe for å forbedre kunnskapene dine.

Men som så mange andre her på forumet så har du en hvilepute som heter lese- og skrivevansker. Ungen til søstra mi på 16 år har akkurat de samme greiene som du har, men der er det fordi lærerne aldri har sagt noe til henne. Dem ville ikke dempe hennes kreativitet bare fordi språket suger.. :roll:

 

Uansett, forstod ikke siste innlegget ditt, men lære et språk på 15 min. går bare ikke. Så akkurat på 60 minutes en savant/autist som lærte seg islandsk på ei uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...