Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Saab 9-5


toth

Anbefalte innlegg

saab_9-5_aero_2006_9.jpg

Her ser man tydelig feilen etter min mening.. Kromlista følger ikke en eksisterende kant, men bryter skjermen på en helt tilfeldig plass.. Hadde den fulgt lykta hadde det vært noe annet.. Nå ser det bare - feil ut..

Man får inntrykk av at det er enda flere karosserideler enn det faktisk er, at den er satt sammen av mange små deler.. blir seende.. usolid ut..

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Når jeg ser den bilen, tenker jeg som gorber bemerker, etter Jeremy Clarkson, at bilen ser ut som Dame Edna. Det er helt horibelt. Og jeg som liker Saab, nei og nei.

7903897[/snapback]

Dessverre helt enig. 9-5 er totalt ødelagt. 2002-2005-årgangen derimot er utrolig pen, spesielt med Aero-styling. Hatt gleden av å kjøre en heftig chippa 2002-modell i et halvt år. Det var en sporty opplevelse.... Stod mellom en 2003-mod. 9-5 og Audi A4 1.8TQ da jeg skulle kjøpe ny, og endte med sistnevnte ettersom noe annet enn 4x4 er uaktuelt da vi har vinter her oppe halve året OG at en forhjulsdrevet bil med noe over 200 hk er ubrukelig, og har jeg planer om å dra 1.8T'n et stykke... ;)

 

Men gleder meg til nye 9-5! Som kommer med 4x4! Det blir veldig bra tror jeg... (Og da har de nok også lagt av seg de ur-stygge chrom-listene rundt lyktene, som er et desperat facelift-forsøk.)

Lenke til kommentar
Kromlistene er støgge! :thumbdown: Hadde nok venta på neste 9-5en!! Ligger diverse bilder rundt om kring på nettet av 9-5x som den kallest.  Ser utroli fett ut :D Litt som Aero X

 

9-5x

 

post-122799-1172856409_thumb.jpg

8062709[/snapback]

veldig mye bedre! Men så ut som en rar hekk? Kan være bare vinkelen, men så verken ut som sedan eller stv..

Gjør de som subaru med impreza..? Nei, ikke med 9-5..(?)

Lenke til kommentar
Når jeg ser den bilen, tenker jeg som gorber bemerker, etter Jeremy Clarkson, at bilen ser ut som Dame Edna. Det er helt horibelt. Og jeg som liker Saab, nei og nei.

7903897[/snapback]

Dessverre helt enig. 9-5 er totalt ødelagt. 2002-2005-årgangen derimot er utrolig pen, spesielt med Aero-styling. Hatt gleden av å kjøre en heftig chippa 2002-modell i et halvt år. Det var en sporty opplevelse.... Stod mellom en 2003-mod. 9-5 og Audi A4 1.8TQ da jeg skulle kjøpe ny, og endte med sistnevnte ettersom noe annet enn 4x4 er uaktuelt da vi har vinter her oppe halve året OG at en forhjulsdrevet bil med noe over 200 hk er ubrukelig, og har jeg planer om å dra 1.8T'n et stykke... ;)

 

Men gleder meg til nye 9-5! Som kommer med 4x4! Det blir veldig bra tror jeg... (Og da har de nok også lagt av seg de ur-stygge chrom-listene rundt lyktene, som er et desperat facelift-forsøk.)

8065844[/snapback]

Chippet 9-5 høres meget interessant ut, ja. :whistle:

 

Ren nysjerrighet, hvor bor du? Bor selv langt mot Nord.

Lenke til kommentar
Chippet 9-5 høres meget interessant ut, ja. :whistle:

 

Ren nysjerrighet, hvor bor du? Bor selv langt mot Nord.

8066346[/snapback]

Hehe, var fin den ja. 220 hk og 360 Nm. ;) Var jo håpløst med en gang det var fukt på asfalten da, men. Men når man først var i siget gikk det jo unna, og en lyskryssvinner på tørr asfalt ja, hehe... ;)

 

Bor i Trondheim. Så ikke akkurat livsnødvendig med 4x4. :p Men kjekt å ha. Mye vinter her også gitt... Og kjører en del over fjellovergangene om vinteren da sviger-slekta bor i Sogn & Fjordane. :thumbup:

Lenke til kommentar
saab_9-5_aero_2006_9.jpg

Her ser man tydelig feilen etter min mening.. Kromlista følger ikke en eksisterende kant, men bryter skjermen på en helt tilfeldig plass.. Hadde den fulgt lykta hadde det vært noe annet.. Nå ser det bare - feil ut..

Man får inntrykk av at det er enda flere karosserideler enn det faktisk er, at den er satt sammen av mange små deler.. blir seende.. usolid ut..

7947031[/snapback]

 

Ja, du har rett der. Men jeg tror det ville sett betydelig bedre ut dersom de stoppet kromlista rett etter frontlykten. Det at grillen går litt inn mot lykta er greit, men så på andre siden av lykta er det bare lakk.. :p

Lenke til kommentar
Ja, du har rett der. Men jeg tror det ville sett betydelig bedre ut dersom de stoppet kromlista rett etter frontlykten. Det at grillen går litt inn mot lykta er greit, men så på andre siden av lykta er det bare lakk.. :p

8070871[/snapback]

Da hadde det sett cirka sånn ut.... bare en kjapp photoshop-jobb her...

post-27284-1172961184_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ja, du har rett der. Men jeg tror det ville sett betydelig bedre ut dersom de stoppet kromlista rett etter frontlykten. Det at grillen går litt inn mot lykta er greit, men så på andre siden av lykta er det bare lakk.. :p

8070871[/snapback]

Da hadde det sett cirka sånn ut.... bare en kjapp photoshop-jobb her...

8071553[/snapback]

Nå følger den lykta nesten hele veien, men ikke innerst, så det blir fortsatt rart.. Den burde jo absolutt ikke gå opp på panseret heller.

Lenke til kommentar
Nå følger den lykta nesten hele veien, men ikke innerst, så det blir fortsatt rart.. Den burde jo absolutt ikke gå opp på panseret heller.

8074374[/snapback]

Kunne jo evt. fylt igjen hele delen innenfor chromlista med en større frontlykt da.

 

Dårlig jobb, men noe sånt med i PhotoShop:

post-27284-1173017099_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
saab_9-5_aero_2006_9.jpg

Her ser man tydelig feilen etter min mening.. Kromlista følger ikke en eksisterende kant, men bryter skjermen på en helt tilfeldig plass.. Hadde den fulgt lykta hadde det vært noe annet.. Nå ser det bare - feil ut..

Man får inntrykk av at det er enda flere karosserideler enn det faktisk er, at den er satt sammen av mange små deler.. blir seende.. usolid ut..

 

Vel, jeg kaller dette innovativt. Selv om det er er uvanlig, er det noen som foretrekker det litt spesielle, unike om du vil. Noen liker å se på biler det går tusenvis av på norske veier (Audi, Passat, Volvo etc), og noen syns det er alright å ha noe som ikke "alle" har. Når det gjelder nye Saab 9-5, kan jeg ikke komme på noen biler som ser så råe ut, og samtidig nesten har samme kjørekomforten/kvailteten som nye BMW 5-serie. Spesiellt på svart 9-5 syns jeg de kromlistene ser råe ut, gir etter min mening en estetisk røff kontrast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...