Gå til innhold

Jakten på det perfekte tastatur


Anbefalte innlegg

Ok, etter et par dager leting har jeg fortsatt ikke funne akkurat det jeg ønsker.

 

Hvis noen har noen brennhete tips er jeg takknemlig.

 

Kriterier er sånn ca:

 

-Ikke flashy som Saitek eclipse II f.eks

-Stilrent og elegant design

-Norske taster

-Volum kontroll (kun det jeg bruker av media knapper igrunn)

-Flatt, helst aluminium

-Luft / rom mellom bokstav tastene og pil tastene

-Har keypad

-USB helst

 

Har nettopp kjøpt 2 stk tastaur uten hell. Takker for eventuell hjelp.

 

Tommy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare anbefale Logitech sitt G15 tastatur.

 

Er å oppdrive med Norsk layout, selv om det er lettest å få tak i den med engelsk, noe jeg har. Det har noe av det du leter etter, medieknapper, skjerm som viser navn på sang og artist, mellomrom mellom taster, to Usb utganger.

 

Er i tillegg 64 programbare knapper som du kan bruke til en del.. ;)

 

Jeg er iallefall meget fornøyd med tastaturet, selv om jeg bruker det mest til gaiming.

 

Anbefales av meg ;)

Lenke til kommentar
Må bare anbefale Logitech sitt G15 tastatur.

 

Er å oppdrive med Norsk layout, selv om det er lettest å få tak i den med engelsk, noe jeg har. Det har noe av det du leter etter, medieknapper, skjerm som viser navn på sang og artist, mellomrom mellom taster, to Usb utganger.

 

Er i tillegg 64 programbare knapper som du kan bruke til en del.. ;)

 

Jeg er iallefall meget fornøyd med tastaturet, selv om jeg bruker det mest til gaiming.

 

Anbefales av meg ;)

7883825[/snapback]

 

Men det du viser der er jo på svensk :S (linken)

Jeg vil gjerne kjøpe dette tastaturet, men det med at det ikke er på

norsk hindrer meg fra å ville kjøpe det.

Endret av -Laffi-
Lenke til kommentar
Må bare anbefale Logitech sitt G15 tastatur.

 

Er å oppdrive med Norsk layout, selv om det er lettest å få tak i den med engelsk, noe jeg har. Det har noe av det du leter etter, medieknapper, skjerm som viser navn på sang og artist, mellomrom mellom taster, to Usb utganger.

 

Er i tillegg 64 programbare knapper som du kan bruke til en del.. ;)

 

Jeg er iallefall meget fornøyd med tastaturet, selv om jeg bruker det mest til gaiming.

 

Anbefales av meg ;)

7883825[/snapback]

 

Men det du viser der er jo på svensk :S (linken)

Jeg vil gjerne kjøpe dette tastaturet, men det med at det ikke er på

norsk hindrer meg fra å ville kjøpe det.

7886611[/snapback]

 

Quote fra kommentar på komplett

Tastaturet kommer i svensk layout, men kjører du windows med norsk oppsett så er jo æøå her også.. Knallbra å skrive på.. Den blå bakgrunds belysningen står bra i stil til lyset fra kabinettet mitt og ser døds kult ut i mørket, dessuten ser man tastene veldig godt. Gaming tastene kan programeres enkelt og lcd sjermen med prosessor og minne overvåkning ov div andre ting er jo bare genial!! Hvis du sitter å vurderer detta tastaturet nå, så kan jeg bare si GO FOR IT!

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Men betyr det at de der ] \ ' knottene eller hva det nå er, blir ÆØÅ da ?

Kan man kjøpe seg ÆØÅ knotter for dette tastaturet :p ?

Endret av -Laffi-
Lenke til kommentar

Logitech UltraX keyboard. Dette er genialt. Nærmeste jeg har kommet et bærbart-pc tastatur. Helt flatt og tastene er utrolig myke.

link

Men det fyller ikke kravet ditt om metall finish. Sett på mac tastatur? De er fine.

 

Eller du har dette tastaturet. Det er også testet av HW.no Fantastisk fint tastatur som også har touchpad og er trådløst.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Hva med dette? Logitech - Cordless Desktop S510 Media Remote.

http://www.shg.no/produkter/infobox.asp?mo...20509&lokation=

7886866[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor folk liker sånne store taster... Sikkert smaksak for de fleste hva slags tastatur man ønsker. Jeg er av den oppfatning at flate og tynne tastatur er tingen. Om det er trådløst i tillegg gjør ingenting. Men nå har ikke trådstarter her vært særlig aktiv med å svare på de forslagene vi har kommet med, så det er ikke godt å si hva han/hun synes...

Lenke til kommentar
Må bare anbefale Logitech sitt G15 tastatur.

 

Er å oppdrive med Norsk layout, selv om det er lettest å få tak i den med engelsk, noe jeg har. Det har noe av det du leter etter, medieknapper, skjerm som viser navn på sang og artist, mellomrom mellom taster, to Usb utganger.

 

Er i tillegg 64 programbare knapper som du kan bruke til en del.. ;)

 

Jeg er iallefall meget fornøyd med tastaturet, selv om jeg bruker det mest til gaiming.

 

Anbefales av meg ;)

7883825[/snapback]

 

Hadde ikke anelse om at det kunne la seg gjøre! Dette tastaturet har jeg lenge siklet over. Tusen takk for den infoen.

 

Hva med Speed-Link Ultra Flat Metal Keyboard USB, norsk?

Jeg har ikke prøvd det selv,men det ser stilrent ut hvertfall.

Her er et bedre bilde av det.

7883950[/snapback]

 

Wow, kjærlighet ved første blikk. Har ikke sett dette før.

 

Da står det nok mellom heavy weigh super avanserte G15 eller den smekre light weight Metal keyboard. Tusen takk for hjelpen folkens. Hmm what to choose what to choose..

 

Tommy

Lenke til kommentar

jeg deler din problemstilling. Mitt logitech internet explorer holder på å gå ut på dato.... :/

 

ser i hovedsak etter

 

1. må være kablet - har ikke behov for å stresse med batterier + jeg gamer

2. volumkontroll helst "analog", enten i form av hjul eller slider... ikke knapper for opp og ned.

3. norsk tasteoppsett.. så litt på G11, men da jeg fant ut at "\" ikke fungerer uten ekstra tastetrykk, ble det uaktuellt for meg.

4. Ikke "nytt" oppsett med endret oppsett for page up/down, print screen og disse knappene.

5. gjerne USB hub innebygd.

6. så flatt som mulig

7 design bryr jeg meg ikke såå mye om så lenge det er godt å skrive med. men svart/sølv med blått lys taler meg ikke imot (da står det i stil med skjerm, mus, kabinett, høytalere og veggklokka mi ( :blush: )

 

 

G11 var vel så nær jeg kom, men skuffet stort på grunn av \ problematikken...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Databutikken er sånn at alle linker du gir dit fører til forsiden... Og min erfaring fra Databutikken er HOLD DEG LANGT UNNA! Det har den verste svenske servicen jeg noen gang har vært borti! Og norske, men de snakker svensk... De skylder meg enda over 1000 kroner... Men jeg har ikke noe problem med mitt G15 :-) Anbefaler det :-) Eneste er at det er litt høyt med skjermen oppe, hvis du har skyvebord som tastaturet står på...

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke G15, da det er for stort og klumpete, og i mine øyne ikke ser så bra ut...

 

Her er et Hipercomm Aluminium tastatur som ikke ser så galt ut. Spørsmålet er uansett hvor bra merket Hipercomm er. Kan uansett ikke være så mye dårligere enn Logitech UltraX Flat; det ble slitt ut på knapt et år for min del :mad: Tastaturer er forbruksvare uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt meg Speed Link tastaturet fra Databutikken samt en ny mus.

 

Men problemer oppsto etter første sekund. Det skulle koste 149 kr for frakt fra sverige til norge noe som er greit. Men etter jeg hadde sendt bestillingen og kom videre til oversikten over hva jeg hadde besilt må jeg si jeg ble litt paff over en frak pris på 1.490 kr. Du leste korrekt, ettusenfirehundreognitti.

 

Siden jeg aldri har mottatt noen form for ordrebekreftelse, ble jeg nervøs.

 

Jeg la meg umiddelbart over røret og etter litt surr om hvordan jeg skulle taste inn dette telefon nummeret (som krevde litt googling) fikk jeg beskjed om at alt var vel og skulle rettes opp i løpet av et par dager (noe som i seg selv er meget tregt). Jeg skulle finne tastatauret på sidene deres igjen for å minne meg selv på hva jeg hadde kjøpt men da var det rett og slett borte! Det var ikke lenger i deres utvalg, snaue 10 min etter jeg bestilte det. Jeg skjønte ingenting og lurte på om jeg var på rett sted.

 

Sitter nå med kryssede fingrer og håper på det beste, men kommer aldri til å bestille fra de igjen. Alt gikk galt.

 

 

Tommy

Endret av tb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...