Gå til innhold

Jeg er så lei av Sexfikseringer på film...


DaXoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hvordan det er utført. Problemet med sexfiksering i filmer i dag er at det blir vist på en måte som undervurderer filmseeren.

 

"Nå legger vi på pupper her, litt bitches og en smule whores, men vi skjuler det litt slik at de som ser filmen kommer aldri til å forstå at vi gjør dette bare for å utnytte kåtheten deres, og fordi i følge ei bok jeg leste så kommer vi til å tjene mer penger på dette".

 

Og da blir jeg bare forbanna. Men i sexploitation filmer som Ilsa serien f.eks... Da går det helt greit, filmskaperne utfører det på en måte som sier: "Hei vi har pupper og det digger dere! Kom å se!" :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Haha, Ilsa er fett.

 

Jeg synes det er bra at de viser litt mer hud. Hvis en film er dårlig, så er den dårlig, men sleng gjerne inn noen pupper slik at opplevelsen blir litt mer behagelig. Film kan ikke bli smakløst.

Lenke til kommentar

Volden plager meg mer for å si det sånn. I min stadige kamp for å hjernevaske ungene til å bli superheltfanatikere så vi Fantastiske Fire i går. Skummel som bare det til tider for ungene, men en scene måtte bare hoppes over, en scene hvor en mann blir gjennomhullet, for å si det mildt. De to sekundene kunne spart filmen endel. Jeg visste for ordens skyld ikke at Doom kunne være så skummel for unger, men han var visst det. Noe som var ekstra morsomt.

 

I samme filmen finner man Jessica Alba. At man spiller på sex her er helt klart og her kler den meget vakre damen av seg alt bare for å bli usynlig. Helt klart for å "plage" seeren.

 

Dog ingen nipples å spore :hmm:

 

PF_1226091_999~Fantastic-Four-Jessica-Alba-Posters.jpg

 

Det værste nippletilfellet i filmhistorien finner man jo på 90 tallet;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
batnipple.jpg

 

Batnipples :ph34r:

 

Så ja, på bakgrunn av siste bilde så kan man gå for langt til tider.

Lenke til kommentar
Sex selger. Om de bare har én kort scene der de viser hud, kan de bruke det på traileren og på coveret som bilde, og det fanger oppmerksomhet - det kan du ikke si noe i mot.

7883856[/snapback]

 

på noen selger det bedre for noen andre for det til og tenke seg en god del ganger før man kjøper / låner den...

 

Er du en feminist eller noe DaXoN? Det gjør meg ingenting om man ser litt pupper i en film. Og det gjør faktisk filmen litt bedere og, jeg kan bli utrolig fustert av filmer der du aldri for se det. Bare sånn nesten. Det finnes ikke noe mer irriterendes en det.

7886048[/snapback]

 

hehe nei er ikke feminist :p

og om jeg skal ramse opp fimene blir litt vanskelig med tanke på at jeg ikke husker alle...

 

Sir, are you gay?

7887670[/snapback]

 

sir are you stupid? veldig lite Saklig men ok...

Lenke til kommentar
Er du en feminist eller noe DaXoN? Det gjør meg ingenting om man ser litt pupper i en film. Og det gjør faktisk filmen litt bedere og, jeg kan bli utrolig fustert av filmer der du aldri for se det. Bare sånn nesten. Det finnes ikke noe mer irriterendes en det.

7886048[/snapback]

 

hehe nei er ikke feminist :p

og om jeg skal ramse opp fimene blir litt vanskelig med tanke på at jeg ikke husker alle...

7889338[/snapback]

 

Et par eksempler er nok. Du trenger ikke ramse opp alle.

Lenke til kommentar

Terminator:

En skyteglad Terminator fra fremtiden er etter deg. Hva gjør du da? Drar på et motell og har sex med den andre kar'n fra fremtiden.

 

Ok, ok. Hadde de ikke hatt sex hadde det ikke vært grunn til å lage oppfølgere, men likevel synes jeg de kunne tenkt ting bedre ut.

 

Aliens 3:

En gal Alien er løs i fengslet og vil ta alle. Hva gjør du da? Har sex med en fange. (Eller var han doktor/vakt?)

 

Hun har jo tross alt ikke hatt seg noe på 250(+) år, men likevel... hvem har sex i en sånn sitvasjon?!

Lenke til kommentar

det å se nippler er bare sunnt og avlastende for sinnet. spesielt etter en hardcore action scene. nå har film industrien blir mer liberal og viser mye verre ting i enkelte filmer.

 

du må huske på at det ikke har noe med b-film å gjøre i det hele tatt. damer er det kraftigste narkotikum, så etter bang bang bang, så trenger mannen å slappe av, og det gjør seg godt med kvinne i dusjen. det er med å skaper stemning, ikke minst etter å knertet følelser av etter all volden, for å fange dem opp igjen ledet med musikk og andre omstendigheter.

 

det å vise kvinnehud i en film er å vise kjærlighet, vel det meste en god del noen gang kommer til å oppleve, spesielt det met hvordan kamera filmen ruller annerledes enn dem andre kameraene. Det å få stimulert behovet av å se slikt til en annen breddegrad enn sterkere saker er akkurat som skal til for mange. Og holde det slikt er bare sunnt.

Istedenfor at en må gå inn i en bås hvergang en skal se litt hud som en slags synd.

 

tingen er, det er en grense og overfokusering. Uansett i action filmer så skal damene være litt slatz.

 

det er handler om kontrast og virkemidler.

 

kingpin med engang hun tar tak i øl flaska og popp en stiv brystvort, kansje en liten spons fra budweiser. alikevel det skaper stort trykk, dobbelt trykk. du får lyst å drikke deg full og reise til byen å ende opp med kebab, før du røyker deg ned med et glass cola.

Lenke til kommentar
Jeg er så lei av at folk som lager film tror filmen blir bedre vis de visser litt nippler / pupper gjenom tøyet....

 

Nå er det sånn at en god del av filmer / serier nå til dags ser en eller annen scene der man kan se gjenom tøyet til dama... hvorfor gjør de dette på de fleste filmene? så en film igår som ikke var en typis Sexfilm men en helt normal action film og hva ser man da? jo nippler på slutten gjenom tøyet til dama. som at filmen ble bedre av det...

...

hva synes dere andre?

 

Det kommer alt an på flere faktorer: Sammenhengen og måten ting blir fremstilt på. Hvis sex eller nakenhet inngår som en naturlig del av filmens handling eller tema, så har jeg ingen problemer med at vi får se nakne eller halvnakne kropper. Ting stiller seg litt annerledes dersom sexfikseringen er der bare for fikseringens skyld. Det behøver ikke være negativt i seg selv, men hvis en driver det for langt kan det bli spekulativt eller smakløst (i sexploitation-filmer er det ganske åpenbart at det spilles på sex, men dette er ofte et premiss i slike filmer). I disse tilfellene kan det ha mye å si hvordan ting blir fremstilt på.

 

Hvorfor er det mye sex-fiksering spør du? Svaret er ofte så enkelt som at sex selger :) Det har også mye å gjøre med hvilke befolkingsgrupper som filmen er myntet på. Mange filmer som vises og selges her til lands er amerikanske og de er ofte myntet på den yngre garde og kåte tenåringer. Det er nettopp en av grunnene til at de ofte er proppet med sex-hentydninger, selv om det i utgangspunktet er snakk om f.eks. en skrekk- eller action-film.

 

Produsenter vet at de kan skape ekstra interesse ved å vise en pupp her eller et lår der (dette kommer også klart frem i måten filmene selges på: Reklameplakater med lettkledde damer osv.). Her er det ofte ulike tendenser å se i amerikansk versus europeisk (og asiatisk) film: Amerikanere er mer konservative når det gjelder skildring av sex (noe som også gjenspeiles av måten MPAA setter aldersgrenser på), mens europeere er mer liberale. I europeisk film skildres sex generelt sett ikke bare på en mer eksplisitt (og sofistikert) måte, men også i en større kontekst som gir mer mening (men det finnes selvsagt unntak her også).

 

Som andre her har vært inne på så kan det være en ide å sjekke ut klassiske og eldre filmer (både amerikanske, europeiske og asiatiske filmer av de store regissørene). Der finner du ikke samme grad av sex-fiksering (ikke minst fordi den generelle holdningen ovenfor sex-skildringer var langt mer konservativ for en rekke tiår tilbake). Det finnes også mange moderne 'arthouse'- og kult-filmer å velge mellom, med en helt annen stil, rytme og skildringsmåte enn den du kanskje er vant til fra amerikanske 'MTV/popcorn'-filmer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...