Gå til innhold

Kjøpe digitalt kamera - hvilket?


Anbefalte innlegg

Hei! har ikke peiling på kameraer, men en kamerat har et ganske heftig kamera med 300mm linse, tenkte jeg også skulle kjøpe meg et, sånn stort ordentlig proffesjonelt kamera liksom, aner ikke hva de kalles, men jeg skal ha en i prisklassen 5.500kr.

 

Kan noen anbefale noe der?

 

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et slikt "proffkamera" kalles digitalt speilrefleks (fork: dSLR).

 

M.a.o. har du postet i feil forumkategori. ;) (Ja, jeg har rapportert tråden).

 

Jeg ved iallefall at et objektivvalg for deg kan være Tamrons 70-300mm. :) Dette fåes meget billig hos japanphoto: 1400,- kr.

 

Kontakt Marius Olsen her på forumet for erfaringer og evt. eksempelbilder tatt med objektivet. ;)

 

 

Kamera, og evt. en kitlinse blir lettere å anbefale dersom du opplyser om hva du i hovedsak vil ta bilder av. ;)

Lenke til kommentar
Et slikt "proffkamera" kalles digitalt speilrefleks (fork: dSLR).

 

M.a.o. har du postet i feil forumkategori. ;) (Ja, jeg har rapportert tråden).

 

Jeg ved iallefall at et objektivvalg for deg kan være Tamrons 70-300mm. :) Dette fåes meget billig hos japanphoto: 1400,- kr.

 

Kontakt Marius Olsen her på forumet for erfaringer og evt. eksempelbilder tatt med objektivet. ;)

 

 

Kamera, og evt. en kitlinse blir lettere å anbefale dersom du opplyser om hva du i hovedsak vil ta bilder av. ;)

7875779[/snapback]

Hmm, ok:)

Skal vel ha med meg kameraet overalt egentlig, skoleturer o.l

Men kamera og linse, jeg trenger jo ikke 300mm, men et godt kamera med høy oppløsnings, som tar bilder raskt etter hverandre

Lenke til kommentar
Nikon D50 eller D70s :thumbup:

De har en lett meny, og er enkel å lære seg. De viktigste hurtigknappene ligger godt tilrette!

 

Begge kameraene kan ta 2,5 bilder i sekundet.

Ikke kjøp D50 med kit, legg heller pengene i et bedre objektiv.

 

 

Marius

7876210[/snapback]

Takk skal du ha, Marius :D

Noen steder å anbefale å kjøpe?

Men hvor mange megapixels tar disse bilder på?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar

Jeg er litt Canonmann, så jeg synes du bør ta en titt på Canon 350D, det tar vel 2,5 eller 3 bilder i sekundet og er 8 Mpix.

 

Du bør kanskje kjøpe brukt kamera, siden du er et litt stramt budsjett, det blir en del billigere da. Hvis ikke, så er Japan Foto er godt forslag, slik som Marius sa.

Lenke til kommentar

Du kan jo ta en titt på Nikon D50 Eller Canon EOS350D , og du trenger ikke å kjøpe annen en kit linsen. du kan først bli kjent med kameraet og bli en litt flinkere fotograf før du kjøper deg noen ny linse , for kit linsene holder i massevis for nybegyndere :) vertfall min erfaring, og jeg har tatt mye bilder med Kit linsen til EOS350D.

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt på Nikon D50 Eller Canon EOS350D , og du trenger ikke å kjøpe annen en kit linsen. du kan først bli kjent med kameraet og bli en litt flinkere fotograf før du kjøper deg noen ny linse , for kit linsene holder i massevis for nybegyndere :) vertfall min erfaring, og jeg har tatt mye bilder med Kit linsen til EOS350D.

7876538[/snapback]

Joda, men jeg vil ikke noe særlig høyere enn 5500,jeg er 13 år liksom:p

og har ikke allverden med penger xD

Men noen som vet hvor jeg kan få tak i bruktkamera da? Finn.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...