Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Mitsubishi Pajero Pinin en bra bil?


Splitter

Anbefalte innlegg

Har snakket litt med bilselgere i dag, og en av dem foreslo Mitsubishi Pajero Pinin. Fikk et tilbud på en 2002 modell for 185000 kr. Dette er langt over budsettet mitt, men en såpass liten bil med et så genialt system på firehjulstrekken, er akkurat det jeg ønsker meg.

 

Har ikke akkurat lyst til å kaste bort så mange penger på en bil som ikke holder mål, så er det noen som vet noe om denne bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt er Mitsubishi bra biler. Har ingen erfaring med Pajero Pinnin, men har hatt både Galant, Lancer og L200. Jeg tror muligens det sitter en såkalt GDI-motor i Pajero Pinnin, samme som sitter i Carisma. Den motoren er kanskje ikke det beste Mitsubishi har lagd, har hørt det har vært noe problemer med den, men i 2002 begynte de nok sannsynligvis å få luket vekk problemene. Når det gjelder selve typen bil, så må man tenke over at dette er IKKE en Pajero, den har vel lite eller ingenting med Pajero å gjøre i det hele tatt. En Pajero Pinnin har vel ganske så begrenset med innvendig plass, og er en ganske kort, liten bil. Det går nok noe utover kjøreegenskapene på veien, og noen terrengbil er det definitivt ikke. Hvis 4 wd er det som er grunnen for å kjøpe denne bilen, så finner man mye annet bra også. Eks vis Subaru Impreza, du får i alle fall en 2002-modell til 185.000 som ikke har gått allverdens. Det er også bunnsolid kvalitet.

 

Men som sagt, Pajero Pinnin er nok kvalitetsmessig en helt ok bil, i tillegg har du vel faktisk igjen noen mnd med nybilgaranti.

Lenke til kommentar

Pinin er nok ganske liten ja, men for meg er det bare positivt. Bilen skal stort sett brukes fram og tilbake på jobb, og så lenge jeg får plass til meg selv og matpakka, så er jeg fornøyd. :)

 

Nå har det seg desverre slik at jeg enkelte ganger trenger å komme frem over trange og dårlige grusveier som ofte er dårlig brøytet. Derfor trenger jeg en liten bil med god bakkeklaring som tar seg frem som en fjellgeit på steroider. Foreløpig har jeg sett meg ut tre biler: Subaru Forester, Daihatsu Terios, og Pajero Pinin.

 

Forester: En helt ok bil, men føler at den blir litt for stor.

 

Terios: Oppfyller sikkert alle kravene, men er vel en billigbil som det går 13 på dusinet av, eller?

 

Pinin: Virker som en bil som nesten er laget for meg, og dessuten liker jeg utseendet. :love:

Lenke til kommentar

Pajero er en "skuddsikker" bil. Ser det blir nevnt at det har vært problemer med GDI motoren. Problemet med GDI motorene er at det blir sot som skapes ved "daukjøring" (Kjøring som alltid foregår sånn 1000-2500 rpm) Blir motoren brukt er ikke dette noe problem. Dran litt ut på gira en gang i blant så slepper du soting i motoren ;) Sjekk www.mitsubishi-klubben.no hvis du ikke har hørt om den. vi er over 700 registrerte forumbrukere, og jeg vet om en som har en Pajero pinin der...

Lenke til kommentar

Nå har jeg en Pajero (ikke Pinin) med GDI-motor, og bortsett fra et bensinforbruk som gav meg en personlig julehilsen fra toppledelsen i Statoil så har jeg ikke merket noen problemer med den. Har dog ingen peiling på Mitsubishi-biler da dette er min første, så dersom noen ønsker å forklare hva disse angivelige GDI-problemene består i, og eventuelt hvordan man kan komme dem i forkjøpet (bilen blir i hvert fall ikke daukjørt, ref. kommentar om sot ovenfor) så ville jeg blitt meget takknemlig! :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden ingen har noe galt å si om bilen går jeg ut i fra at jeg ikke gjør en kjempetabbe ved å kjøpe den, men håper alle sier i fra hvis de vet om store problemer med denne bilen. :)

 

egil88: Det er 5-dørs versonen jeg tenker på å kjøpe ja. Synes 3-dørs versonen ser litt *kremt* rar ut. :!:

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...