Gå til innhold

Tråden for filmtrivia og annen tjafs


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Få er vel blitt mer skadet under innspilling enn det Jackie Chan er, siden han så og si gjør alle stuntene selv, noe han er kommet i Guinnes rekordbok for. De som har sett filmene hans kan bare tenke seg til hva det vil si. Under en innspilling brakk han bl.a. begge bena.

 

Chan er for ordens skyld et multitalent som er en av Asia sine mest kjente sangere (!) (og han er faktisk ikke så ille heller). Når det ble annonsert at han skulle gifte seg på 80-tallet forsøkte to kvinnelige fans å ta selvmord, den ene klarte å gjennomføre det. Det er vist en av grunnene til at han er veldig nøye på å holde familielivet privat.

 

Chan er faktisk en av de virkelige store i Hollywood, hvor han var å finne i storfilmer både på 80 og 90 tallet, samt vårt tiår. Chan er aktuell senere i år i Rush Hour 3 og ryktes også å spille inn en film med en annen kjent asiat - Jet Li.

 

Han spilte for ordens skyld en karakter som het Jackie Chan i Canonball Run filmene. Til hans irritasjon var denne Jackie Chan en fra Japan, noe som plaget Chan siden han er fra Kina (Eller var det omvendt...). I samme film spiller Roger Moore en sinnsforvirret mann som tror han er Roger Moore. For de som har et øye til damene hans så vil man se at det er en ny en i hver scene, men de blir alle gitt stemme av den samme kvinnen.

Lenke til kommentar
- Den lille filmsnutten før introen/rulleteksten kommer i Sin City ble spilt inn for og være en demo, uten tillatelse av Frank Miller. Dette for og være helt sikre på at de fikk lov til og lage en film basert på Sin City

7875106[/snapback]

Det var vel for å vise Frank Miller hvordan de hadde sett for seg filmen, i håp om at han sa go til prosjektet.

Lenke til kommentar

Pi (Darren Aronofsky):

 

- Uten tillatelse til å filme en eneste scene på location, måtte crewet konstant ha en mann på utkikk etter politiet slik at de kunne stoppe filminga om nødvendig.

 

- Hjernen i filmen er ordentlig.

 

- Produksjonskostnadene var på bare 60 000 dollar, og mesteparten a dette ble samlet inn fra regissørens venner og familie. Da filmen senere ble kjøpt opp av Artisan Entertainment fikk hver og en som hadde bidratt halvannen ganger så mye tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om skader... Et litt artig faktum fra LOTR: TT; I den scenen hvor Aragorn, Gimli og Legolas leiter gjennom den beinhaugen etter hobittene, sparker Viggo Mortensen borti en hodeskalle og skriker i sinne av full hals. Flott skuespillerprestasjon mener mange, men han brekker faktisk tåa i det han spenner til av all sin makt og slipper ut et ekte smerteskrik i prosessen.

 

Det klippet ble det som ble brukt til scenen.

Lenke til kommentar

Tak Sakaguchi, som spilte hovedrollen i Versus, er en streetfighter i virkeligheten. Han praktiserer judo, kick boksing, og boksing og ryktes å ha slåss mot en bjørn, en krokodille og en okse. Ikke samtidig da. :D

 

EDIT: Og hvis det ikke var klart med en gang, så vant han mot hvert av dyrene.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Artig tråd. :)

 

I klassikeren Die Hard fra '88 var Willis 5. valget til regissør John McTiernan som hovedskuespiller. Førstevalget var Arnold, deretter Sylvester Stallone, Burt Reynolds og Richard Gere (!).

 

Willis er perfekt i rollen. Klarer ikke se for meg pusegutten Gere lire av seg det udødelige sitatet "Yippi-ka-yee motherfucker". :D

Lenke til kommentar
også en die hard trivia.

 

folka bak filmen hadde ikke tro på at trynet til Bruce ville selge.

så på alle plaktene til filmne var det bare bilde av skyskraperen.

men når filmen ble latterlig populær og Bruce ble action star, kom det nye plakater med trynet hans på.

Hehe, ganske så snodig! Bruce er jo en glimrende skuespiller!

 

Har en til her med det samme:

 

- Bruce Willis stammer noen ganger når han blir nervøs - men overraskende nok så var kamerat og scenen en beroligende middel og hjalp han med frykten for å stamme. Veldig interessant dette! :)

Lenke til kommentar
Willis er perfekt i rollen. Klarer ikke se for meg pusegutten Gere lire av seg det udødelige sitatet "Yippi-ka-yee motherfucker". :D

7924153[/snapback]

Tror du i det hele tatt at Arnold ville klart å uttale det?

7924235[/snapback]

 

Nope.

 

Litt skuffet over John McTiernan egentlig. Misforstå meg rett; Die Hard er tidenes actionfilm mener nå jeg, men ta f.eks. Basic. Den kjøpte jeg utelukkende fordi jeg håpet på en ny god actionfilm (og litt fordi det sto Travolta og Samuel L. Jackson på coveret :p) og der ble jeg særdeles skuffet. Basic var en dårlig film, rett og slett.

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...