Gå til innhold

Er du filmnerd? Ikke google eller IMDb!

:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

I hvilken film dukker drillsersjanten fra Full Metal Jacket opp igjen, 9 år senere?

Skrevet
Toatzy: Canonball run filmene, legendariske filmer :)

Litt enkelt spørsmål, inspirert av en omtale jeg nylig leste  :whistle: : Faren til Doug i Kongen av Queens er i virkeligheten faren til en kjent skuespiller som spilte i en film med Robert De Niro, som igjen også fikk en oppfølger. Hvilken film er det jeg tenker på (den første, ikke oppfølgeren).

7869734[/snapback]

faren til doug heter Dakin Matthews,

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Han mente helt sikkert faren til Carrie.

Skrevet (endret)
I hvilken film dukker drillsersjanten fra Full Metal Jacket opp igjen, 9 år senere?

7869772[/snapback]

e d ein peter jackson film? hmm..

The Frighteners?

Endret av toazty
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

7869772[/snapback]

e d ein peter jackson film? hmm..

The Frighteners?

7869909[/snapback]

Det stemmer :)

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet
den drillsersjanten har også stemmen til en figur i en animert film, hvilken?

7870059[/snapback]

Hvorfor har jeg på følelsen av at du fant både svaret på mitt spørsmål og det nye spørsmålet på IMDb?

Skrevet
den drillsersjanten har også stemmen til en figur i en animert film, hvilken?

7870059[/snapback]

Hvorfor har jeg på følelsen av at du fant både svaret på mitt spørsmål og det nye spørsmålet på IMDb?

7870080[/snapback]

desverre så har jeg en del filmer av ermey... og jeg la merke til stemmen hans i filmen som i går når jeg så den med junior så... desverre.. jeg sitter ikke å klikker på imdb..

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Var bare et spørsmål, trenger ikke være spydig :)

Skrevet (endret)

Jepp. Hvilke filmformat foretrakk Stanley Kubrick for filmene sine?

;)

EDIT: Drepte jeg tråden? Greit, for å gjøre ting lettere; Kubrick likte altså ikke 2:35:1, eller 1:85:1 fordi han da måtte croppe ned bildet som i utgangspunktet var?

Endret av K.Larsen
Skrevet

Hvis jeg hadde rett, noe jeg tror jeg har mtp. at alle tre Kubrick-filmene mine er skutt i 4:3, er spørsmålet mitt som følger:

Hvilken sang tapte "Beste originale sang" mot Phil Collins - "You'll be in my heart" fra "Tarzan" under Oscar-utdelingen i 1999? (Hvis det var flere nominerte, vil de som vet svaret vite hvilken sang jeg tenker på.)

Skrevet

Sett bort i fra 2001 ble vel de fleste(alle?) spilt inn i 4:3 ( ~1,33:1) ja. Men Filmer som A Clockwork Orange ble jo vist i widescreen, selv om negativene var "highscreen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...