Gå til innhold

Hvordan spille Frost specca 55 mage? Taktikk osv


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig respecca min 55 Mage til frost, har alltid vært Arcane/Fire.

Har ikke spilt med han på nesten ett år, så tenkte jeg skulle prøve noe helt nytt siden respec var gratis.

 

Jeg har kjørt full frostspec helt ned til Ice Elemental, med hjelp av en veldig erfaren kompis. Har alle de esensielle talents som Shatter osv.

 

Problemet nå er at jeg klarer ikke å finne "flow" i spillinga, hvordan jeg best skal utnytte frost. Hvordan spiller man best PVE slik? Gjerne si hva slags spells, rekkefølge man hiver i, og sånt. Jeg får det ikke skikkelig til, og er sikkert bare halvparten så effektiv som jeg kan være. Så, tips anyone? Sikkert mange frost-mager der ute.

 

Prøver meg med Blizzard på max avstand, men da springer jo mob'ene rett på meg og jeg må contre med Frost nova, Cone of Cold og trekke meg bakover. Hørte noe om å rekke å kaste 2 blizzard FØR mobbene skulle nå frem til meg..det går jo ikke.

 

Med firespec var det jo greit, da var det stort sett bare max nuke som gjaldt. Dette blir mere taktisk, men mere effektivt også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig respecca min 55 Mage til frost, har alltid vært Arcane/Fire.

Har ikke spilt med han på nesten ett år, så tenkte jeg skulle prøve noe helt nytt siden respec var gratis.

 

Jeg har kjørt full frostspec helt ned til Ice Elemental, med hjelp av en veldig erfaren kompis. Har alle de esensielle talents som Shatter osv.

 

Problemet nå er at jeg klarer ikke å finne "flow" i spillinga, hvordan jeg best skal utnytte frost. Hvordan spiller man best PVE slik? Gjerne si hva slags spells, rekkefølge man hiver i, og sånt. Jeg får det ikke skikkelig til, og er sikkert bare halvparten så effektiv som jeg kan være. Så, tips anyone? Sikkert mange frost-mager der ute.

 

Prøver meg med Blizzard på max avstand, men da springer jo mob'ene rett på meg og jeg må contre med Frost nova, Cone of Cold og trekke meg bakover. Hørte noe om å rekke å kaste 2 blizzard FØR mobbene skulle nå frem til meg..det går jo ikke.

7846836[/snapback]

 

Pve mot 1 mob: Frostbolt, Frostbolt, Frostbolt, spring + fireblast, frost nova, stå på circus 5yd range forstbolt+Coc, fireblast= død mob

 

Mot 2 mobs, forstbolt, sheep 1, forstbolt, osv.

 

Bruk element ofte, hotkey freeze, alltid utnytt frozen targets. (freeze hotkey: key bindings, special action (eller noe sånt) key 5 eller 5 eller 6, husker ikke :p)

 

Bruk WE freeze tidlig, slik at du kan bruke den 2 ganger per summon.

 

Ctrl+1 = petattack, eller macro /petattack

 

WE kan soloe en avg mob +-2 lvl fra dit

 

Håper det hjelper

Lenke til kommentar

Rekker jeg 3 Frostbolts før mobben står og denger på meg?

 

Hva med Blizzard-taktikken der man kaster blizz helt i ytterkanten av ringen, og så skal kunne rekke å kaste enda en blizz mobbene må springe gjennom før de kommer frem? Blizz slower dem jo ingenting.

 

Tenker nå hvis jeg soloer ei hel gruppe med mobs (ikke casters da). Prøve å komme meg opp til 58 litt kjapt så jeg kan gå inn i Outlands :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Rekker jeg 3 Frostbolts før mobben står og denger på meg?

 

Hva med Blizzard-taktikken der man kaster blizz helt i ytterkanten av ringen, og så skal kunne rekke å kaste enda en blizz mobbene må springe gjennom før de kommer frem? Blizz slower dem jo ingenting.

 

Tenker nå hvis jeg soloer ei hel gruppe med mobs (ikke casters da). Prøve å komme meg opp til 58 litt kjapt så jeg kan gå inn i Outlands :)

7846952[/snapback]

 

Med 36 yard range og 0 lagg har du ca 0.2 sec på å hoppe vekk før du blir slått, avhengig av moben ofc :)

 

For å blizzkite må du ha points i imp blizzard :) (adder slow effect) men det er AoE, suger mana viss du bruker det mot kun 1mob kan heller ikke ha frostbite om du skal gjøre dette, siden det vil freeze noen mobs og spre dem ;)

 

mest effektive for grinding er 1 og 1mob

Lenke til kommentar
Hva med Blizzard-taktikken der man kaster blizz helt i ytterkanten av ringen, og så skal kunne rekke å kaste enda en blizz mobbene må springe gjennom før de kommer frem? Blizz slower dem jo ingenting.

Det funker veldig bra om du speccer for det. Viktige talenter Improved Blizzard (gir 65% slow effekt), Arctic Reach, improved frost nova (cooldown over etter to blizzards) og det talentet som øker "slow" effekten av alle frost spells (Blizzard gir da 75% redusert fart). Det er også viktig at alle mobs holder seg samlet, så denne teknikken fungerer ikke bra hvis du har poeng i frostbite.

 

Pulls blir ofte litt vansklige, så gear med nok int til 4 blizzards samt nok stamina til å ta litt juling under pulling er viktig.

Lenke til kommentar
Prøver meg med Blizzard på max avstand, men da springer jo mob'ene rett på meg og jeg må contre med Frost nova, Cone of Cold og trekke meg bakover. Hørte noe om å rekke å kaste 2 blizzard FØR mobbene skulle nå frem til meg..det går jo ikke.

7846836[/snapback]

Vet ikke speccet ditt, men dersom du ikke har Imp Blizzard (opptil 65% slow i aoe sonen) kan du egentlig bare glemme å få inn to blizzards. Dersom du har imp blizz bør du aoegrinde omtrent slik (kun melle mobs, og helst uten speccen Frostbite)

 

- Ta på Ice Barrier og mount opp.

- Samle mobs slik at de løper etter deg, når du har nok dismounter du og lar de klynge rundt deg før du tar frost nova, blinker og makser avstanden.

- Bruk blizzard slik at ringen slutter på bakerste mob.

- Når du har ca 1 sekunder igjen av channel tar du fram en ny blizz-ring. Den plasserer du rett forran fremste mob.

- Improviser dersom noen fortsatt lever. (CoC, AE, PoM FS etc)

 

One target pleier jeg å gjøre slik at du makser avstand, frostbolt så mange ganger før moben er inntil deg, frost nova, løp/blink og gjør det samme igjen.

Lenke til kommentar

Først, utnytt shatter til det optimale! Dette gjelder både pvp og pve. Skal du grinde 1 mob av gangen så er ikke blizzard noe du skal bruke, kun eventuellt til aoe grinding. Ta en titt på disse filmene så ser du hvordan en frost mage skal spilles i både pvp og pve.

 

PvP: http://video.google.com/videoplay?docid=-8...036196&q=vurtne

 

PvE: http://video.google.com/videoplay?docid=57...205&q=faxmonkey

Lenke til kommentar

Mange mobs tactick som funker greit...

 

sett på deg ice shielden og opp på mount... husk og ha evo og mana ruby klar..

 

Mount opp og ta med deg alt fra 10 til 40 mobs vis de er alle melle ;)

 

løp i sirkel sånn at du får de close til værandre det er viktig..

 

så dismount og Nova + blink vekk...

 

så Blizzard på lang avstand så enda en blizzard so Coc når de kommer,

 

så Nova + blink og blizzard blizzard coc

 

og igjen nova + blink

 

med lite mana bruk mana ruby + evocation

 

VELDIG VIKTIG Ikke ha talent som gjør at målet ditt Fryser fast med Ice spell det fucker opp Måten og grinde mange om gangen siden noen fryser mens noen løper på deg og denger deg, og mage armor altid får mana regen

Lenke til kommentar
Mange mobs tactick som funker greit...

 

sett på deg ice shielden og opp på mount... husk og ha evo og mana ruby klar..

 

Mount opp og ta med deg alt fra 10 til 40 mobs vis de er alle melle ;)

 

løp i sirkel sånn at du får de close til værandre det er viktig..

 

så dismount og Nova + blink vekk...

 

så Blizzard på lang avstand så enda en blizzard so Coc når de kommer,

 

så Nova + blink og blizzard blizzard coc

 

og igjen nova + blink

 

med lite mana bruk mana ruby + evocation

 

VELDIG VIKTIG Ikke ha talent som gjør at målet ditt Fryser fast med Ice spell det fucker opp Måten og grinde mange om gangen siden noen fryser mens noen løper på deg og denger deg, og mage armor altid får mana regen

7847238[/snapback]

 

IKKE blink etter nova.

 

Nove spring i 5 sec blizzard, blink, spring i 3 sec blizzard blizzard :)

Lenke til kommentar
hvorfor ikke blink etter nova? da kommer du langt vekk fort og tar ikke så alt får mye mana at det har noen og si...

7847358[/snapback]

 

Fordi viss du blinker når du 2x Blizzard, viss du springer i 5-7 sec(kommer an på hvor kjapp du er å targete) kan du ta 1 blizzard, kanskje 2 og så blinke og springe i noen sec(ikke for lenge, siden frost effekten går av) og ta en til, muligens en flamestrike viss mobsa ikke dør

Lenke til kommentar

Husk også om du skal aoe grinde med Blizzard at du tar grupper med meele mobs. Blir fort interupt om det er caster mobs med i pullen. En solo caster mob kan faktisk ødelegge alt.

 

Personelig vil jeg anbefalle deg å grinde på solo targets om det er rask xp du er på jakt etter. Det er faktisk mye mere effektivt.

Derimot på max lvl, og for money grinding er Blizzard aoe en fin ting på meele mobs.

Ellers som andre har nevnt her, ikke ha noe stopp effekter som frostbite.

 

Tren litt først på enkle mobs, så du lærer deg taktikken.

Anbefaller deg også å ta i bruk hotkeys for mer effektiv casting.

Om du vil blinke vekk fra en gruppe mobs blir opp til deg, jeg brukte det aldri. Kun da det var fare for å dø. Ice shield, og mana shield holder lenge til du kommer deg litt på safe avstand for å ta første Blizzard.

 

Trening gjør mester. :thumbup:

Lenke til kommentar
Her var det mye bra info, ja :) Sitter på jobb nå. Men skal studere tråden ordentlig når jeg kommer hjem ikveld. Har bare 1 point i Imp. Blizzard enda, så jeg får vel ta en og en foreløpig.

7848147[/snapback]

 

respec vis du bare har 1point i blizz :p eller ta en og en ja ;) trenger full i den og ingen i den som gjør at target freez med frost spell...

Lenke til kommentar
Gidder ikke respecce nå, hiver bare de siste pointsene inn i Imp. Blizzard opp mot lvl 58. Og drit i "stavefeil"-spam her, please folkens.

7848211[/snapback]

du mener dritt i og klag på leifer? :p eller ble litt forvirret :=) men husk at du ikke må bruke den talentet som fryser mållet ditt får da fucker du opp Nova blizz måten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...