Gå til innhold

Hvor mye trener du med i markløft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ah, så bare at man klarer å holde hendnee rundt stanga altså, dvs, at man klarer å holde stanga. Vel, jeg sliter ikke med det enda ihvertfall, men så løfter ikke jeg så mye at det gjør noe heller.

 

Men jeg kommer dit vel før eller siden(dvs, til 80-XXXkg) jeg også. :p

Jeg har sjangs på å klare 80 til vinteren? Tar 40 nå. Trenger ryggen to ganger i uka.

Lenke til kommentar

Har trent 3x8 med 135kg, men en stund siden jeg har løftet tungt siden jeg kjører 12 reps sets nå. Har tatt 160kg ganske greit, men klarer helt klart mer siden jeg testa dette etter en vanlig markløft gjennomkjøring. Trenger et nytt belte siden jeg det gamle er blitt for stort, så må skaffa meg et nytt for å løfte tungt igjen.

Lenke til kommentar
at drareimerer "feigt" er faen meg det dummeste jeg har hørt..

Bruker det på mange dra-øvelser for å unngå senebetennelse i underarmene..

 

skjønte at ikke alle mentedet like alvorlig,men det er bedre å bruke reimer og slipper skader, samt løfte tyngre!

8838307[/snapback]

Slipper skader?

Lenke til kommentar
Slipper skader?

8839562[/snapback]

Bruker det på mange dra-øvelser for å unngå senebetennelse i underarmene..

8838307[/snapback]

8839974[/snapback]

Hvis man har kronisk senebetennelse må man trene dette opp. Det hjelper ikke så fryktlig mye og legge på mer vekt og tro at det blir bra. Og den senebetennelse i under armen kommer ikke fra markløft, men heller noe sånt som altfor tung biceps cruls. Så at reimer forhindre skader er etter min menig bare bullshitt, pga du lagger på mer vekt en det du ”egentlig” klarer. Men reimer er fint til sitt formål, men i mark er det bare tull. Tren opp grepet nå jenter :)

Lenke til kommentar
Slipper skader?

8839562[/snapback]

Bruker det på mange dra-øvelser for å unngå senebetennelse i underarmene..

8838307[/snapback]

8839974[/snapback]

Hvis man har kronisk senebetennelse må man trene dette opp. Det hjelper ikke så fryktlig mye og legge på mer vekt og tro at det blir bra. Og den senebetennelse i under armen kommer ikke fra markløft, men heller noe sånt som altfor tung biceps cruls. Så at reimer forhindre skader er etter min menig bare bullshitt, pga du lagger på mer vekt en det du ”egentlig” klarer. Men reimer er fint til sitt formål, men i mark er det bare tull. Tren opp grepet nå jenter :)

8840077[/snapback]

 

Jeg bruker reimer på flere ryggøvelser. Setter fokus på de musklene som skal trenes og ikke underarmer og biceps i nedrekk f.eks. Sjekk ut flere videoer på bodybuilding.com så ser du hva jeg mener. Jeg bruker reimer når jeg tar markløft siden jeg får fullt fokus på det som skal trenes og ikke trenger å bruker krefter på å holde grepet. Det har ingenting med at jeg trenger reimer for å klare og løfte det, men at jeg trener mye mer riktig.

Lenke til kommentar
Jeg bruker reimer på flere ryggøvelser. Setter fokus på de musklene som skal trenes og ikke underarmer og biceps i nedrekk f.eks. Sjekk ut flere videoer på bodybuilding.com så ser du hva jeg mener. Jeg bruker reimer når jeg tar markløft siden jeg får fullt fokus på det som skal trenes og ikke trenger å bruker krefter på å holde grepet. Det har ingenting med at jeg trenger reimer for å klare og løfte det, men at jeg trener mye mer riktig.

8840314[/snapback]

Du trenger ikke forklare meg hva reimer er, og hva det er godt for, for dette veit jeg meget godt. Men det er tydelig hvis ikke alle som har forstått helt når det skal brukes. Optimalt skal det være helt unødvendig. Du kan heller ikke sammenligne medlemmene her inne, med proffene på bodybuilding.com. Denne ser du sikkert selv å.

 

Du sier at ”Jeg bruker reimer når jeg tar markløft siden jeg får fullt fokus på det som skal trenes og ikke trenger å bruker krefter på å holde grepet. ”

Hvis du må fokusere og bruke mye krefter på å holde stangen er du rett og slett for svak i grepet!!

Og dette hemmer deg garantert i mange øvelser, selv om du ikke er klar over det. Som sagt mange ganger før, du er ikke sterkere en ditt svakeste punkt.

Lenke til kommentar

Reimer kan være ganske bra hvis du gjør tung nedtrekk så du slipper å bli tvunget til å knyte nevene for å holde grepet noe som aktiverer biceps.

Reimer kan også være bra for de som ikke har et bra grep, men selvfølgelig er det bedre å gjøre det uten. Men er vanskelig hvis man har ræva grepsstyrke.

Lenke til kommentar
Jeg bruker reimer på flere ryggøvelser. Setter fokus på de musklene som skal trenes og ikke underarmer og biceps i nedrekk f.eks. Sjekk ut flere videoer på bodybuilding.com så ser du hva jeg mener. Jeg bruker reimer når jeg tar markløft siden jeg får fullt fokus på det som skal trenes og ikke trenger å bruker krefter på å holde grepet. Det har ingenting med at jeg trenger reimer for å klare og løfte det, men at jeg trener mye mer riktig.

8840314[/snapback]

Du trenger ikke forklare meg hva reimer er, og hva det er godt for, for dette veit jeg meget godt. Men det er tydelig hvis ikke alle som har forstått helt når det skal brukes. Optimalt skal det være helt unødvendig. Du kan heller ikke sammenligne medlemmene her inne, med proffene på bodybuilding.com. Denne ser du sikkert selv å.

 

Du sier at ”Jeg bruker reimer når jeg tar markløft siden jeg får fullt fokus på det som skal trenes og ikke trenger å bruker krefter på å holde grepet. ”

Hvis du må fokusere og bruke mye krefter på å holde stangen er du rett og slett for svak i grepet!!

Og dette hemmer deg garantert i mange øvelser, selv om du ikke er klar over det. Som sagt mange ganger før, du er ikke sterkere en ditt svakeste punkt.

8840562[/snapback]

 

Jeg kan kjøre akkurat samme antall reps uten reimer, er ikke noe feil med grepet mitt. Skjønner absolutt hva du sier og det er ikke et like stort poeng i markløft som i f.eks nedtrekk eller roing hvor biceps blir aktivert mer enn i markløft. Skal ikke være noe problem å sammenligne medlemmene her med proffene, trenings ideene er akkurat de samme, er snakk om gjøre øvelsene riktig og trene de musklene som faktisk skal trenes. Jeg prater om bygging.

 

Sjekk ut den linken her. Milos forklarer hva jeg mener...

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Hvis du absolutt skal trene "de musklene som faktisk skal trenes". Hvorfor kjører du markløft da?

 

Å trene grepsstyrke er verdens letteste ting. Alt du gjør er å holde stanga så lenge du klarer etter er løftet sett. Altså hvis du f.eks kjører 5x200 i mark, så holder du stanga så lenge du klarer etter du har kjørt rep 5. Dette er en ganske vanlig og enkel måte å øke grepet på. Selv har jeg økt grepet fra å så vidt klare 3 reps på 150, til å kjøre 3 lette på 200 på et halvt år. Og da har jeg bare trent markløft mellom 1-2 ganger per 14. dag.

Lenke til kommentar
Hvis du absolutt skal trene "de musklene som faktisk skal trenes". Hvorfor kjører du markløft da?

 

Å trene grepsstyrke er verdens letteste ting. Alt du gjør er å holde stanga så lenge du klarer etter er løftet sett. Altså hvis du f.eks kjører 5x200 i mark, så holder du stanga så lenge du klarer etter du har kjørt rep 5. Dette er en ganske vanlig og enkel måte å øke grepet på. Selv har jeg økt grepet fra å så vidt klare 3 reps på 150, til å kjøre 3 lette på 200 på et halvt år. Og da har jeg bare trent markløft mellom 1-2 ganger per 14. dag.

8904169[/snapback]

 

Jeg tar markløft som en basisøvelse for grunnleggende styrke for ryggen. Trener ikke markløft hver gang jeg trener rygg heller, blir ca annen hver gang. Dessuten brukes armene mye mindre enn i andre ryggøvelser siden de holdes stille og ikke trekker. Er spesielt nedtrekk og roing jeg tenker på, og der er det hvertfall for meg en kjempeforskjell med å bruke reimer sånn at jeg får full fokus på de ryggmusklene som faktisk skal trenes. Kjenner omtrent ingenting i biceps når jeg gjør disse øvelsene, noe som er totalt forskjellig fra sånn jeg pleide og trene. Alt fokus havner på ryggmusklene. Hvis du vil kjøre uten reimer og synes det funker for deg, så er det vel og godt det. Jeg bruker hovedsakelig Captains of crush skvisere til å trene underarmer og grep, men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...