Gå til innhold

Hvor mye trener du med i markløft?


Anbefalte innlegg

Selv trener jeg med 110kg, 5x5reps.

Hvor mye trener dere med? Husk å skriv opp antall reps. 1RM er uinteresant!

Lånt fra Steroider.net:

 

 

Markløft:

 

trening,rygg04.jpg

 

Denne øvelsen er utrolig viktig. Dette er en baseøvelse, som trener flere muskelgrupper. Legg den først i ryggprogrammet.

 

 

 

 

 

La denne bli lik Benkpresstråden. Evt lag en samletråd for de største øvelsene, (Markløft, Benkpress, Knebøy)

 

:)

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
80kg x 3 serier à 8-10 reps nå, men grepsstyrken er den største svakheten. Har begynt for ikke lenge siden, så jeg raser opp i vekt, regner med å treffe 100kg x 10 reps om ikke lenge i markløft.

7845698[/snapback]

 

Bruker du omvendt grep? Altså en arm snudd innover og en utover? Det øker grepstyrken, eller ja, belastningen blir mindre.

Lenke til kommentar
Bruker du omvendt grep? Altså en arm snudd innover og en utover? Det øker grepstyrken, eller ja, belastningen blir mindre.

7845703[/snapback]

Har brukt blandet grep hele veien unntatt én treningsøkt hvor jeg fikk anbefalt å teste overhåndsgrep, siden "blandet grep er for de som trener til konkurranse". Vel, jeg gikk fort tilbake til blandet ;)
Lenke til kommentar

Slutta med markløft nå for tiden, sleit me psyken(klarer ikke overbevise meg om at jeg klarer det :no: ) og underpresterer. Skal vel prøve meg snart igjen og håpe på det bedre.

 

80kg er tyngste jeg har kjørt, derfra og oppover sliter jeg med grepet og ikke tyngden føles det som.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg har en tendens til å senke stanga litt skeivt ned, så høyre side treffer bakken mens venstre side svever.. Har noen en god forklaring på hvorfor? Jeg tror jeg holder ryggen rett nok i massevis, men.. kanskje mykere i skuldra på høyre side : [

7858929[/snapback]

Kanskje pga. låsegrepet?

Lenke til kommentar
Jeg har en tendens til å senke stanga litt skeivt ned, så høyre side treffer bakken mens venstre side svever.. Har noen en god forklaring på hvorfor? Jeg tror jeg holder ryggen rett nok i massevis, men.. kanskje mykere i skuldra på høyre side : [

7858929[/snapback]

 

Bytt grep hele tiden. Om du holder håndflaten fremover med venstre på ett sett, så kjør den andre håndflaten frem på det neste. Du kan også kjøre med begge håndflater bakover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...