Gå til innhold

Første norske wow pasient innlagt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thore Paulsen, ved Hjelpelinjen for folk med spilleproblemer har opplevd en vekst i pågangen fra foreldre med bekymringer for barnas WoW-spilling, ifølge Vårt Land.

Om de forbanna foreldrene istede for å bruke spill som barnevakt hadde satt restriksjoner og tatt seg tid til å være sammen med ungen fra første stund av så hadde ikke dette vært noe problem blant de under 18.

Men mange foreldre i dag bruker spill som barnevakter og lemner poden fremfor spill fremfor å ta seg av dem.

Om foreldrene er bekymret for barnas WoW spilling er det bare en ting å gjøre, sette ned restriksjoner.

Skrevet (endret)

Tror samtlige på skolen min (NITH Bergen) burde vært lagt inn jeg.. :!: Det er det alt for høy faktor av spill galskap :hrm:

Endret av Iril
Skrevet

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=24531

mer om det her

De som er i faresonen, er derimot ungdommer som ikke blir sett og bekreftet av foreldre og venner. Det vil si de som ikke har andre venner eller aktiviteter og der foreldrene er uengasjerte og utydelige. For disse ungdommene blir bekreftelsen i spillet veldig viktig, "her får jeg til noe, her blir jeg verdsatt, her er jeg viktig".

så sant så sant, og det er ikke bare spillets feil. foreldre, og samfunnet slik det har utviklet seg må ta ansvar for det

Skrevet

Ai, ai ai. Når skal det bli slutt på sytingen og hypingen over hvor farlig det er i media?

Kan dra sammen alle ITavisen kommentarene til ett ord:

*cry*

Skrevet
Link

Syke syke spill!

:ermm:

7833483[/snapback]

Spillet er ikke så ille i seg selv, det som er ille er alle de stakkars folka som ikke klarer å kombinere det med sitt normale liv...

Skrevet

Foreldrene kan prøve å ta seg av ungene fremfor å bruke spill som barnevakt. Er sykt lei av foreldre som plasserer ungen fremfor spill (nærmest) som barnevakt, for så skrike ut hvor syk spillene er som gjør dem avhengig.

Skjemmes burde dem.

Noen som kan høre prestefrua fra "The simpsons" si "can someone PLEAS think of the children?"

Skrevet

Nå er det sikkert noen foreldre som er fult klart over hvor avhengige barna er av spill, men vil ikke innse det, for det betyr at de må innse at de har (delvis) misslykket som foreldre...

Men nå er det muligheter for foreldre å få wow kontoen bannet da, men jeg tipper at 99.9% av foreldrene til de som spiller wow ikke vet om dette...

Skrevet

En del foreldre synes det er positivt at barnet spiller spill istedenfor å reke gatelangs og bli påvirket av dophuer og småkriminelle sopper. Men så glemmer dem at det finnes flusst av dophuer og småkriminelle sopper på nettet også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...