Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW GLOSSY - noe å satse på?


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min skjerm, etter mye venting, fra amentio i dag. Og jeg må si jeg ble helt forbløffet da jeg koblet den til.. Jeg satt faktisk å flirte da jeg skrudde den på fordi den var så svær :p Overgangen fra 17" CRT til 22" LCD er mildt sagt en opplevelse :p

 

8450252[/snapback]

 

Hadde samme følelsen, gikk fra 15" til 22". Det var jo reine himmelen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du satt skjermen din på denne oppløsninga da? (Om du ikke har, så bør du absolutt gjøre dette..!)

8449000[/snapback]

 

Ja, bruker denne oppløsninga.

Har nVidia 7950 GT. Er det noe i nVidias kontrollpanel man må endre på? Har prøvd, men får bare svart skjerm med dvi kabelen.

Lenke til kommentar

hørte at det skulle gå å gjøre 75hz med denne skjermen om man brukte VGA-kabel eller noe? til alle dere som mener noe annet, det er stor forskjell på 60-75hz på LCD også, prøv å dra et vindu fort rundt på skjermen bare, test i native oppløsning 60hz og sett på 1150 eller hva nå det er, som gir 75hz og prøv på nytt. Er helt uaktuelt og ha en som kjører 60hz...

Lenke til kommentar
Panelet oppdateres ganske sikkert ved 60 Hz uansett. Dvs. med 75 Hz input vil bare 4 av 5 bilder vises.

 

Bruk helst DVI.

8452461[/snapback]

 

Jeg sa jo akkurat at jeg så stor forskjell på 60-75hz på en LCD (skru ned oppløsninga så kan du få det, også drar du et vindu fort rundt på desktoppen f.eks), om de bare viste 4 av 5 bilder ville det jo se likt ut. hørte at noen mente at om man bruke dual-link DVI så kunne man kanskje få høyere, noen som kan teste dette? jeg har veldig lyst på skjermen, men er nødt til å ha 75 på native res synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg sa jo akkurat at jeg så stor forskjell på 60-75hz på en LCD (skru ned oppløsninga så kan du få det, også drar du et vindu fort rundt på desktoppen f.eks), om de bare viste 4 av 5 bilder ville det jo se likt ut.

Ikke nødvendigvis. Det kan godt hende at skjermen viser 75 Hz en stund og så hopper over et bilde, slik at du ser 60 Hz i gjennomsnitt.

 

Men hvilken skjerm er det du så det på? En LCD som klarer ekte 75 Hz ville nesten være en sensasjon.

hørte at noen mente at om man bruke dual-link DVI så kunne man kanskje få høyere, noen som kan teste dette?

8462431[/snapback]

Da måtte skjermen ha dual-link DVI-inngang. Omtrent bare 30" med 2560x1600 som har det.

Lenke til kommentar
Fikk 226bw skjermen idag fra Netshop, og det er A panel. Skjermen er lagd i Slovakia i April 2007.

 

Den er bare lekker, har ikke oppdaget noe "defekter" på den. Ingen som har skjermbilde av S og A panel her ? Så en kan se om det er noen forskjell.

8462070[/snapback]

 

Grattis med ny skjerm :) syntes dog at det var litt kjipt at netshop har A panel på lager, satt klar med en bestilling her nå til dem frem til jeg leste dette.

Noen som har noen tester e.l. på A vs. S panel ?? Eller er det bare synsing fra ulike folk ??

Endret av ticket2fly
Lenke til kommentar
Kan noen forresten repetere hvordan man så forskjell på A og S?

8463603[/snapback]

 

Nok en gang:

 

Bak på skjermen finner du følgende linje:

 

Model: 226bw [R] A = A-panel (Panel produsert av AUO, lekker visstnok en del baklys.)

 

Model: 226bw [R] S = S-panel (Samsung sitt egenproduserte panel.)

 

Henter min skjerm på postkontoret i morgen tidlig. Skal poste her hvilket panel jeg har fått. Har bestilt fra Netshop. Kryss fingrene! Er lei paneler som lekker mye baklys :(

 

/espenah

Endret av espenah
Lenke til kommentar
Fikk 226bw skjermen idag fra Netshop, og det er A panel. Skjermen er lagd i Slovakia i April 2007.

 

Den er bare lekker, har ikke oppdaget noe "defekter" på den. Ingen som har skjermbilde av S og A panel her ? Så en kan se om det er noen forskjell.

8462070[/snapback]

 

Grattis med ny skjerm :) syntes dog at det var litt kjipt at netshop har A panel på lager, satt klar med en bestilling her nå til dem frem til jeg leste dette.

Noen som har noen tester e.l. på A vs. S panel ?? Eller er det bare synsing fra ulike folk ??

8463213[/snapback]

 

Kommer med noen viktige informasjon snart ! Hint: Selv om det står A er ikke dermed sagt det ikke er S ;) Har tatt bilder også.... hehe

Lenke til kommentar

Etter ha søkt på internett har jeg funnet ut følgende:

 

Selv om det står A bak på skjermen så kan det faktisk være et S panel for det, pga. det er

satt på feil klistermerke.

 

For å finne ut 100% hvilket panel du har så gå inn i Service Meny på følgende måte:

 

Access to the Service Function, OSD (On-screen display): set Brightness & Contrast at 0, Press on the Menu button, Press Source >5 sec. then appears the "Service Function", Exit with screen power Off, On.

 

Som dere ser på mitt bilde så har jeg Panel Info: AMLCD 220M1, som faktisk er ett S panel.

 

Det jeg ønsker å finne ut 100% nå, er er de som har en S bak på skjermen og gå inn i Service Meny og lese av sitt Panel Info. og legge det ut her på forumet. Dermed kan vi finne hvilke forskjellige typer paneler Samsung bruker på 226bw !

 

Så jeg har ett S panel selv om det står A bak på skjermen. :D

post-61672-1177445317_thumb.jpg

post-61672-1177445353_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Som dere ser på mitt bilde så har jeg Panel Info: AMLCD 220M1, som faktisk er ett S panel.

8464013[/snapback]

 

Fint, men hvordan vet du at AMLCD 220M1 er et S-panel ?

8464212[/snapback]

 

 

AUM220EW01 means from A

 

AMLCD220M1 means from S

 

Det virker som Samsung driver med lureri på disse panelene, man vet ikke hva man for

før man går inn i service meny. Dermed bør ALLE som har denne skjermen gå inn i Service

Meny for å finne ut eksakt hvilke panel dem har !

Lenke til kommentar
Som dere ser på mitt bilde så har jeg Panel Info: AMLCD 220M1, som faktisk er ett S panel.

8464013[/snapback]

 

Fint, men hvordan vet du at AMLCD 220M1 er et S-panel ?

8464212[/snapback]

 

 

AUM220EW01 means from A

 

AMLCD220M1 means from S

 

Det virker som Samsung driver med lureri på disse panelene, man vet ikke hva man for

før man går inn i service meny. Dermed bør ALLE som har denne skjermen gå inn i Service

Meny for å finne ut eksakt hvilke panel dem har !

8464395[/snapback]

 

Det står også at S panel er lagd i Slovakia.

Lenke til kommentar
På min står det S bakpå og AMLCD220M1 i panel info. Så jeg har garantert et S panel :D

8464488[/snapback]

 

Bra ! Da virker det som Samsung setter på feil stickers bak på skjermen. Da er eneste måte

å finne ut om man har S panel og gå inn i Service Meny og at det står AMLCD220M1.

 

Så alle som har A og S panel sjekk hva dere har og legg det inn her på forumet !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...