Gå til innhold

Fallout 3 for PC


Anbefalte innlegg

Jeg la merke til en tråd av samme navn under konsollkategorien, men Fallout var og er (bør være) primært et PC-spill. Sett i lys av unike muligheter, som for eksempel modifikasjoner, er en utgivelse på PC som et helt annet spill å regne, og rettferdiggjør i mine øyne en tråd av samme navn under PC-seksjonen.

 

Jeg lurer på hva den generelle konsensus er, hva synes folk, og ikke minst hva håper folk? Jeg håper på en fruktbar debatt av typen: kunne-like-gjerne-kalt-tråden-"Den store Fallout 3-tråden". Jeg, for min del, er av den mening at Fallout er noe av det beste PC-spillverdenen noen gang har hatt å by på. Sett bort i fra Arcanum, Darklands og Daggerfall, er det ingen spill jeg har lagt flere timer i å utforske på hver minste lille måte enn nettopp Fallout. Med unntak av et Arcanum 2, er det ingen spill jeg heller skulle ha sett en verdig oppfølger til. Spillet er som kjent under utvikling av Bethesda, skaperne av Daggerfall, så kanskje det er håp for nettopp dette i det fjerne?

 

 

Kjør debatt! icon_salut.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig spent på hvordan Bethesda tar opp tråden etter Black Isle. The Elder Scrolls og Fallout er to forskjellige typer RPG, og jeg håper de ikke blander de for mye sammen. At de gjør det tredimensjonalt (type FPS) er nok å regne med, men jeg håper de klarer å beholde atmosfæren og sjarmen de to første hadde i 2D. Jeg tror og håper det blir veldig bra! Bethesda vet sikkert hva de har begitt seg ut på og gjør alt de kan for å leve opp til forventningene, være tro til tradisjonen og fortsatt utvikle spillet etter dagens standarder.

Lenke til kommentar

Er nå et par åpenbare problemer ute og går, da:

 

1) Det er så lenge siden Fallout II ble utgitt at det har rukket å oppnå legende-status. Blodfansen har spilt det igjennom utallige ganger og har en veldig klar oppfatning av nøyaktig hva det er som gjør Fallout til Fallout. Det kommer til å bli bråk nesten uansett hvordan 3'ern blir.

 

2) Man kan si hva man vil om The Elder Scrolls-spillene, men de har i hvert fall ikke særlig mye til felles med Fallout (med mindre man regner det store antallet bugs som en likhet, da). Det er en helt annen måte å tenke spill på, og det kom vel fram for en tid tilbake at utviklerne ikke visste noe særlig om Fallout før Bethesda plutselig kjøpte lisensen og alle i selskapet ble satt til å spille seg gjennom serien.

 

Min spådom: FO3 vil bli utgitt med stor ståhei, vidunderlig grafikk og en egen "Bethesda-vri" på gameplayet som vil få fansen til å syte og klage og syte og klage, og deretter lære opp ungene sine til å syte og klage slik at disse kan ta over den dagen de dør. Det kommer til å være et helt ok spill sett med nøytrale øyne, det kommer til å få psykopatisk gode karakterer av spillanmeldere flest, og det kommer minst til å selge småpent.

Lenke til kommentar

 

Min spådom: FO3 vil bli utgitt med stor ståhei, vidunderlig grafikk og en egen "Bethesda-vri" på gameplayet som vil få fansen til å syte og klage og syte og klage, og deretter lære opp ungene sine til å syte og klage slik at disse kan ta over den dagen de dør. Det kommer til å være et helt ok spill sett med nøytrale øyne, det kommer til å få psykopatisk gode karakterer av spillanmeldere flest, og det kommer minst til å selge småpent.

7873103[/snapback]

 

Det kommer sikkert til å bli ett bra spill, men klarer neppe å gjøre ære på Fallout navnet. Men det jeg er mest redd for er at de begynner å kødde med levelscaling ala Oblivion. Da kommer til de å rasere spillet totalt.

Og det skal vel også bruke samme grafikkmotor Oblivion, så kan man nok sikkert vente seg noe slags 1. person spill (måtte gud forby).

Lenke til kommentar

Beholder de post nuke verden og skill settet så kan de gjøre mye nytt for min del. Jeg har mest lyst til å spille noe nytt og et Oblivion engien spill i Fallout still hadde ikke vært ille synes jeg.

 

Kommer F3 ut i 2d så kommer det i alle fall ikke noen F4...

Lenke til kommentar
Beholder de post nuke verden og skill settet så kan de gjøre mye nytt for min del. Jeg har mest lyst til å spille noe nytt og et Oblivion engien spill i Fallout still hadde ikke vært ille synes jeg.

 

Kommer F3 ut i 2d så kommer det i alle fall ikke noen F4...

7896501[/snapback]

 

At du i det hele tatt sier noe sånt nærmer seg blasfemi! Fallout skal være turnbased og spilles i fugleperspektiv. Jeg har desverre liten tro på at Bethesda klarer å levere noe i nærheten av det Black Isle har gjort med de forrige spillene i serien.

 

Edit: Leif.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar
"I'm in town to kick ass and chew bubblegum, but I'm all out of gum"

 

Noen som husker hvor denne er fra?

7897147[/snapback]

Den er fra en av filmene til John Carpenter - "They live" trur eg.

7897240[/snapback]

Det stemmer. I følge IMDB er det nøyaktige sitatet:

"I have come here to chew bubblegum and kick ass. And I'm all out of bubblegum."

 

Kay

Lenke til kommentar
Jau, "Van Buren" ble påbegynt i 2004, men det er vel ikke såå lenge siden Bethesda tok over, og de begynte vel gjerne helt fra grunn av.

7896916[/snapback]

Nei, Van Buren blei startet lenge før 2004. Det blei kanselert i slutten av 2003.

 

Bethesda tok deretter over og startet å utvikle spillet i begynnelsen av 2004

 

Referanser:

 

Her er link til eit intervju som gamespot gjorde sommeren 2004

http://www.gamespot.com/pc/rpg/fallout3/ne...tml?sid=6102349

 

Og ein link til wiki

http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_3

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pokker, der ble jeg deppa gitt. Fallout er uten tvil favorittRPG'en min gjennom alle tider, og jeg ser ikke hvordan Bethesda skal klare å beholde elementene som gjorde FO såpass unikt. For å sitere fra fallout-wiki'en:

---

Fallout 3 will use a version of the same Gamebryo engine as The Elder Scrolls IV: Oblivion[1], and is being developed by the same team

---

 

uff & uff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...