Gå til innhold

Windows Vista TIPS her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viste dere at man kan bruke en USB minnepinne som ekstra ram i Vista... Vis du ikke har mer ram en 1 giga på systemet ditt kan du faktisk bruke en USB minnepinne. Sett minnepinnen i USB porten og når dialogboksen for minnepinnen står det "Gjør Windows raskere" eller lignende, husker ikke helt. Og følg deretter instruksjonen videre. Tro også man kan gjøre det i "Egenskaper" for minnepinnen og i en av fanene der.

En USB pinne er selvfølgelig en god del tregere en å sette i en ekstra ram brikke, men har du bare 1 gig fra før og en minnepinne til overs, hvorfor ikke bare å bruke den.

Det er vist ingen ting å hente i ytelse vis du allerede har 2 gig ram fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette gjelder ikke ALLE minnepinner, de må være sertifisert for denne typen bruk.

7822889[/snapback]

Å! Det var nytt, min minnepinne er vel godt over ett år gammel og funker bra med meg, dvs før Vista hadde kommet i noe beta utgave og da tror eg ikke den minnepinnen er på noen måte sertifisert.

Skrevet (endret)

vLite, Windows Config Tool

Program for å lage ny windows ISO fra eksisterende DVD/ISO. Kan fjerne masse unødvendige ting, som sparer deg ekstremt mye plass installert, fjerner du du alt som er på lista (0.9 beta) kan du også få Vista ISO som får plass på en CD, man kan også integrere drivere. Fortsatt under utvikling, og blir nok mye bedre etterhvert.

Gjør også Vista enklere å kjøre når det kommer til minnebruk.

Enjoy ^^

Edit: Er riktignok ikke et tips for et installert Vista, men blir forhåpentligvis et kjempebra program i fremtiden (samme personen som lagde nLite)

Endret av arthoz
Skrevet

"

Du kan benytte eksternt minne som f.eks en USB minnepinne eller SD kort på maskiner med SD slot. Men minnet må være raskt nok til at Vista anser det som fornuftig å ta det i bruk. Så eldre minnepinner vil ikke gi deg muligheten. Vista kommer opp med forlsag automatisk å bruke det hvis det er raskt nok. Husk at noen USB minnepinner inneholder en rask og en treg del.

"

Virker som det er hastigheten som har mest å si, såvidt jeg har forstått vil minnebrikker som er raske nok få et merke på seg fremover..

Skrevet

Bare et spørmål..

Er det noen som har testet eller vet hvordan hastigheten er på virtuell minne fra et raid system. f.eks. raid1 ? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...