Gå til innhold

Ostetråden - Hvilken ost liker du best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jarlsberg er digg. I jula gnafset jeg på et 4 år gammelt individ av arten, den smakte mye men ganske tørt.

7835544[/snapback]

 

Tør jeg spøre hvor du fikk tak i den?

 

Vellagret Jarlsberg er vel lagret i noe sånt som 18 måneder trur jeg.

 

Veit at tine driver å utvikler en ekstra vellagret Jarlsberg, har også smakt på vareprøver fra denne.

 

Men det er forsatt langt i fra 4 år lagret.

 

Sånn ellers i forhold til tråden.

 

Jarlsberg er og blir det beste osten på brød, norgvegia, synnøve og andre type "hvitoster/guloster" smaker egentlig veldig lite eller rett og slett ingentingen.

 

Er også glad i all slags annen ost. uten om gammalost :)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Feta ost er en sikker vinner hos meg!

Helst i fine firkantete små bite, ikkje i firkanta stykker som det ser ut som har blitt tygd litt på og deretter lagt det oppi boksen.

Lenke til kommentar
Greit det er en spesialforretning.

 

Men det produseres forsatt ikke Jarlsberg som er eldre enn 18 måneder, kanskje 28 måneder hvis de har fått det nyeste produktet ut på markedet.

7845199[/snapback]

Selvfølgelig "produseres" det ikke, men det står da enhver fritt å oppbevare den så lenge man vil. Tror du jeg sitter og juger om OST?

 

EDIT: :roll:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ridderost, gjerne på olivenbrød med litt druer oppå osten. MMM! Er ikke spesielt glad i ost. Hater for eksempel muggoster. Altså, selv om folk i gamledager måtte ete gammel, råtten ost må vi jo ikke det i dag. Liker oster med "rund" og mild smak, det er det som er tingen for meg.

 

Husker en gang jeg var i Praha, fikk en landgang, og sulten som jeg var tok jeg ei tugge. Smakte grusomt, og da jeg kikka inni så jeg en "hårete" ost. Fysj og fy, sånn blå-aktig ost kan jeg klare meg uten så lenge jeg lever; samme hva såkalte matkjennere sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...