Gå til innhold

Kamerahansker mot kulda


Anbefalte innlegg

Er det noen som har en anbefaling på hansker når man står ute i kulda med et kamera i hendene.

Hansker som ikke gjør det vanskelig å betjene knapper og hjul på kamera.

 

Behøver ikke være virkelig gode og varme. Bare minske ubehaget litt.

Tenkte f.eks på noe som minner om antikvitetshansker (sånne hvite tynne hansker man har på seg når man skal ta på gamle dyre ting).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tråd!

 

Jeg har vært ute etter noe lignende en stund nå; trenger ikke hansker som tåler 20 kuldegrader, men noe som beskytter bedre enn ikke å bruke noe i det hele tatt er jo topp.

 

Har selv trålet ymse sports- og hanskebutikker i Oslo uten å finne noe som gir nok følelse til å betjene et kamera brukbart - som regel er hanskene altfor tykke.

 

Skal sjekke ut et par av tipsene her - ser lovende ut :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...719&mode=linear

for en tidligere tråd om fiskehansker, med bilde.

Og http://tildremsfiskeutstyr.demostore.no/su.../3059/3065.html for å bestille - kr 149.

Lowepros hansker er sikkert bra nok de, men jeg synes det er uvurderlig å kunne åpne for fingertuppene når an skal trykke på små knapper, dreie på små hjul osv..

7821966[/snapback]

 

Da var mine Kinetic Pro Glove fra tildremsfiskeutstyr sendt, rask og god service.

Og med en pris på 150kr+frakt er det billig i allefall. Satser på å få de i posten i løpet av 2-3 dager.

 

Var å tok bilder av sprenging av skavle i skianlegg her for ikke så lenge siden, og fant fort ut at jeg enten måtte ha hansker, eller forfryse fingra.

 

Edit: Legger med bilde.

post-86587-1170956780_thumb.jpg

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å fotografere en del med en eldre modell av sealskin hansker. De er vanntette, tynn neopren, men de blir fort litt for grove på fingertuppene, og tuppene er jo det viktigste. Dessuten blir de klamme, og for fotografering i vått vær fungerer de ikke, da stoffet blir vått, fingrene kalde og klamme og i det hele tatt.

 

Til ikke-alt-for-kaldt-vær fungerer monteringshansker veldig bra. Tynne, billige, gjerne av skinn. Men de blir fort kalde.

 

Mechanix wear har hansker som gir god fingerfølelse (www.whynot.no) Ellers er "taktiske"/militære hansker ofte gode hansker når fingerfølelse er viktig...

 

Det jeg bruker nå (når det er kaldt) er grønne fingervanter av forsvarets type. Blir det for kaldt har hanskene /vantene hull i håndflaten slik at jeg kan stikke inn fingrene for å varme de. Hvis det er enda kaldere ute bruker jeg heller jakthansker/votter, av typen med en vott som kan trekkes over fingrene for å varme de. Helly Hansen polar wear vott er en slik. Finnes også på sportsnett.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...