Gå til innhold

Kamerahansker mot kulda


Anbefalte innlegg

Jeg har også mottatt mine hansker. Jeg bestilte både Kinetic fiskehansker - de har IKKE løse fingertupper, men er ellers gode, ikke til fotografering, for til det blir de for grove, men til sykling er de glimrende, for de holder hendene varme selv om en blir svett innin dem eller de blir våte av regn. Jeg har syklet i minus 8 med dem uten problemer.

 

Lowepro-hanskene har jeg ikke prøvd så mye ennå. De har heller ikke hull på fingertuppene, men de er mye finsligere i stoffet og de fleste funksjonene på fotoapparatet kan betjenes greit.

 

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Loweprohanskene i kulda nå et par dager og vil si at det er ikke noe problem å betjene alle knappene på kamera, men de er ikke beregnet for streng kulde og/eller vind. Et par vindtette overtrekksvotter er nok en god idé ved lengre turer eller rett og slett et par gode votter i tillegg for å komme seg i posisjon for fotograferingen.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar
Jeg har også mottatt mine hansker. Jeg bestilte både Kinetic fiskehansker - de har IKKE løse fingertupper, men er ellers gode, ikke til fotografering, for til det blir de for grove, men til sykling er de glimrende, for de holder hendene varme selv om en blir svett innin dem eller de blir våte av regn. Jeg har syklet i minus 8 med dem uten problemer.

 

Lowepro-hanskene har jeg ikke prøvd så mye ennå. De har heller ikke hull på fingertuppene, men de er mye finsligere i stoffet og de fleste funksjonene på fotoapparatet kan betjenes greit.

 

Tor

7907365[/snapback]

 

Fikk mine hansker i dag selv, og stemmer som du sier, at det ikke er løse tupper, sendte han som driver butikken en mail om det, så får vel svar i morra om det var feil bilde eller hva som er grunnen. Hanskene kjennes gode ut, så mulig jeg bruker dem til noe annet i stedet selv.

Lenke til kommentar
Hva med å spare litt penger å kjøpe Ullhanske fra H&M for 19 kr?  :roll:

7911492[/snapback]

Hvis man kan kjenne knappene mellom dem, fortsatt kjenne når du holder utløserknappen halveis nede og betjene innstillingshjulet uten at hanskene glir i forhold til fingrene eller at de loer og legger ifra seg fibre som legger ser rundt innstillingshjulet og gjør det tregere over tid samt at de ikke gjør kamera "glatt" å holde i ... så kan man bruke dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...