Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL-oppkobling og XP spørsmål


Anbefalte innlegg

1. Jeg har ADSL fra Telenor. Før jeg formaterte fikk jeg til automatisk oppringing (at man slipper å trykke på connect) når man skulle ut og "ri" verdensveven. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få den til å ringe opp automatisk?

 

2. Nå har XP begynt med å spørre etter bruker når jeg startet PC'en. Det er bare en bruker av PC'en så den trenger jeg ikke.

Hvordan får jeg slutt på det slik at den automatisk starter med samme bruker? Har XPpro

 

Takk for hjelpen! (på forhånd)

 

Krsitian Finn

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Spørsmål 1)Hvis jeg har forstått det riktig, så kommer det opp en dialogboks hvor du kan taste inn brukernavn og passord?

 

Har du ikke en knapp som det står "Egenskaper" på i oppringingsvinduet? Hvis du har det, så skal du finne innstillinger for automatikk der.

 

:wink: Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-30 12:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-30 12:12, skrev Kfinn:

1. Problemet er at jeg har sett "over alt" uten å finne noen slik boks å hake av. Har selfølgelig sett under properties under det meste av det meste.


Krsitian Finn



 

OK. Da har du sannsynligvis (under properties) fjernet krysset for "Be om navn,passord,sertifikat osv." som finnes i "properties"?

 

Da er det bare å lage en snarvei av koblingen i "oppstart" eller "startup"-mappa i startmenyen så skal alt være helautomatisert i oppstart av XP.

 

Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-11-30 12:43 ]

Lenke til kommentar

Hei igjen :smile:

 

Jeg har muligens funnet løsningen dersom du tør å prøve. Garanterer IKKE at det virker men tror du kan gjøre dette:

 

Klikk på "Start" - "Kjør", skriv "regedit"

Gå på "rediger" og velg "søk etter" , skriv "ShowLogonOptions"

 

Når maskina er har funnet "ShowLogonOptions" tror jeg verdien er 1 hos deg. Hvis du stiller denne til null så burde ikke påloggingsbildet komme. Står null hos meg og jeg kommer rett inn i windows.

 

NB! Husk at jeg IKKE garanterer at det vil virke.

 

Imens skal jeg sjekke om det er en mer vennlig måte å gjøre dette på.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Jeg måtte ty til profesjonell hjelp :sad:

 

Microsoft sier:

 

Gjør følgende for å aktivere automatisk pålogging:

Start Regedt32.exe, og finn følgende registerundernøkkel:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsNTCurrentVersionWinlogon

Bruk kontonavnet og passordet ditt, dobbeltklikk oppføringen DefaultUserName, skriv inn brukernavnet ditt og klikk deretter OK.

Dobbeltklikk oppføringen DefaultPassword, skriv inn passordet og klikk deretter OK.

 

Obs! Hvis ikke verdien DefaultPassword finnes, følger du denne fremgangsmåten:

 

Klikk Legg til verdi på Rediger-menyen.

I boksen Verdinavn skriver du inn DefaultPassword og klikk deretter REG_SZ for Datatype

Skriv inn passordet i Streng-boksen, og lagre deretter endringene.

Hvis det ikke er angitt en DefaultPassword-streng, endrer Windows automatisk verdien til nøkkelen AutoAdminLogon fra 1 (sann) til 0 (usann), som deaktiverer funksjonen AutoAdminLogon.

Klikk Legg til verdi på Rediger-menyen, legg inn AutoAdminLogon i Verdinavn-boksen og klikk deretter REG_SZ for Datatype.

Skriv inn 1 i boksen Streng, og lagre deretter endringene.

Avslutt Regedt32.

Klikk Start, klikk Slå av og klikk deretter OK for å slå av datamaskinen.

Start datamaskinen og Windows på nytt. Nå kan du logge deg på automatisk.

Obs! Hvis du vil hoppe over AutoAdminLogon-prosessen og logge deg på som en annen bruker, holder du nede SKIFT-tasten når du har logget deg av, eller når Windows starter på nytt.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...