Gå til innhold

Test Drive Unlimited PC


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hakker noe sinsykt til meg og. Har halle innstillingen på low og oppløsningen på 640x480...

 

Kan da ikke kreve så mye at jeg ikke kan kjøre det på min bærbare pc.

Har en HP Pavilion dv6184ea med disse specs'a:

Intel Core 2 Duo T5600 / 1.83 GHz ( Dual-Core )

1 GB RAM

NVIDIA GeForce Go 7400 TurboCache som støtter 256 MB - 128 MB

 

Noen som vet noe om dette?

8085362[/snapback]

 

Har du prøvd dette?

 

10. Dual-Core Processor Support

 

=======================================================================

 

 

 

With the release of dual-core processors, such as the AMD Athlon X2 or the Intel Core Duo, some titles that were designed for single-core processors are having issues. These issues can manifest as the following:

 

 

 

- Choppy and/or stuttering performance, sometimes manifesting as random pausing, during gameplay

 

 

 

- Gameplay performing at hyper speeds making it impossible to play.

 

 

 

These issues are being caused due to the timestamp counter not always being read correctly (more specifically, different timestamp counters in the system may contain different values) by the game. As time goes on these issues will disappear however here are some solutions should you run into these issues:

 

 

 

 

 

I. AMD Dual-Core driver

 

 

 

If you have an AMD dual-core processor installed please be sure to download the latest drivers from AMD's website at http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...1_13118,00.html.

 

 

 

Please note that Microsoft Windows XP Service Pack 2 will be required before you will be able to install these drivers. If you do not have Service Pack 2 installed you will need to go to Microsoft's Windows Update site or you may download it here: http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en

 

 

 

After installing these drivers, please test the game to see if this has resolved the issue.

 

 

 

 

 

II. Dual-Core Power Management support under Windows XP

 

 

 

>From Microsoft's website at http://support.microsoft.com/?id=896256

 

 

 

'Computers that are equipped with multiple processors that support processor power management features, such as Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) processor performance states, require Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2). Without these updates, computers that are equipped with these power management-capable, mobile, dual-core processors may experience decreased performance or unexpected behavior.

 

If you are still experiencing problems, you will need to obtain a hotfix from Microsoft.'

 

 

 

Users will need to currently call Microsoft to receive the fix. A list of contact numbers may be found here:

 

 

 

http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support

 

 

 

Note: The hotfix is only needed for the 32-bit OS, the issue is not occurring on the 64-bit OS.

 

 

 

 

 

III. Processor/Thread Affinity

 

 

 

If none of the above steps have helped, or if you have an Intel Pentium D or an Intel Core Duo processor, you can try setting what is called the thread affinity for your game. To do this please do the following:

 

 

 

a. Start your game.

 

 

 

b. Once you have reached the main menu press ALT+TAB (press and hold the ALT key while pressing the TAB key) which should then minimize your game to a window on your taskbar.

 

 

 

c. Press CTRL+ALT+DEL to bring up your Windows Task Manager.

 

 

 

d. Click the tab 'Processes' and locate the executable file for your game. Typically this will be named after the game you are running.

 

 

 

e. Select the application by moving your mouse pointer and pressing your right-mouse button.

 

 

 

f. This should then bring up a menu and select 'Set Affinity'. From this window make sure that only CPU 0 is selected and no others and click 'OK'.

 

 

 

g. Once this is completed press ALT+TAB to return to your game. Should your game crash during this process your settings will still be saved and you should be able to re-launch the game without an issue.

8085575[/snapback]

 

Tusen takk! :thumbup:

Så Test Drive er laget for single core det da? :hmm:

 

Skal teste det litt senere i kveld, akkurat nå står det varme rundstykker å venter på meg :dribble:

 

EDIT: Må jeg ringe Microsoft får å få den hotfixen som fikse dette problemet?

EDIT2: Prøvde den siste muligheten. Der hvor du går inn på task manager og velger Set Affinity, men det funket ikke. Går litt bedre, men det hakker fortsatt for mye til at det er mulig å spille det skikkelig. :no:

 

Får ikke dette til å funke jeg :thumbdown:

Har prøvd det meste nå.

Noen som har noen andre løsninger på problemet mitt?

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem med at andre folk som er online, ofte forsvinner. Også når jeg ser på kartet, så viser det at det er mange players i sentrum, men når jeg hopper dit, ser jeg ingen i det hele tatt. Er det noen som vet løsningen, eller har lignende problemer?

8086937[/snapback]

 

åpne opp porter i brannmur/router..opplever det selv men jeg er for øyeblikket ikke interessert i å kjøre race online med andre..kommer til å gjøre det senere selvsagt så må jeg selv åpne opp porter i router/brannmur

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Noen av dere som kjører dette spillet på windows vista? i så fall, hvordan fungerer det?

kjører selv en pc med følgende specs:

Core 2 duo e6300

2gb ddr400 ram

Geforce 7800gtx

Windows vista ultimate

 

Hva slags grafikk kan jeg kjøre dette spillet på? er det veldig krevende, så jeg må kjøre det med low på det meste, så gidder jeg ikke å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Hehe..ja man skulle neste tro det at de lansert spillet ut ifra beta versjonen men med cover.hehe

 

Ja vil si du er heldig hvis du ikke får problemer med lyden siden du har X-Fi som jeg har..Og pågrunn av problemene jeg har med lyden i spillet så går det veldig ut over flyten i spillet også..

Lenke til kommentar

Når jeg prøvde single player i betaen virket spillet helt utrolig dårlig. Racene var for enkle. Det var så å si umulig å tape, mens oppdragene som gikk ut på å kjøre modeller, varer og biler til andre steder var ensformige og kjedelige. I tillegg tar ikke bilen skade av at man krasjer, noe som å ødelegger gleden.

Lenke til kommentar
Har selv lastet ned spillet for å teste hvordan det fungerte på min rigg og det gikk veldig bra, fin lyd, bra fps, ingen bugs hittil.

 

Amd Athlon 2800+, 1gb ram, 7600gs agp.

 

Kommer til å kjøpe det pga online-delen ;)

8088523[/snapback]

 

 

Rart at det fungerer såpass bra hos deg, når det hakker hos meg.

AMD Athlon 64 3500+, 2 GB RAM, X1950 Pro PCI-E.

 

Kjører du Vista eller XP?

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har store problemer med Test Drive serveren idag?

 

Kommmer ikke innpå, står "check network status" og noe greier.

 

Vet at det er tidlig enda (er vel ikke releaset overalt?) , men servern bør da være oppe og gå.

 

Var ikke helt frisk den servern deres igår heller, trykker på folk på kartet,

og like etterpå er de borte. Folk kommer og går, plutslig 8 folk rundt deg, så er

det kun deg selv. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Jeg har ca. 44 fps når jeg kjører spillet.

 

Jeg har på *High*, 4x anti greier, 1152*noe oppløsning.

 

PC: GeForce 7800gt, Amd 3700+ @ 2.8ghz, 2gb ocz, dfi lanparty slid, Seagate 250gb s-ata. Tror pcen greier mer, men gidder ikke å prøve. Kjører XP.

 

 

Det som jeg syntes burde vært gjort med spillet er dette:

* Gjort det mulig å bruke speil. Det går ikke ann med meg værtfall.

* Må fylle bensin selv. Om du går tom må du ringe hjelp. Mye mer realistisk og dermed mer moro :p

* Bilen kan bli skadet(burde gå ann å slå av og på), motordeler også(om du kjører på høytturtall osv.).

* Mer trim muligheter. Mer valg.

* Mer styling muligheter.

* Mer realistiske hastigheter. F.eks. at "søndagskjørene"(ikke race) kjører saktere i svingene, og saktere generelt. I boliglag kjører biler opp i 120kmh! :ohmy: Og det at man beveger seg mye raskere. I 50kmh går man jo fortere!

* Bedre GPS. I steden for "turn left at det next intersection", "turn left in 300m" og så "turn left" når det virklig nærmer seg. Jeg har blitt sykt irritert i race i byer hvor intersectionene er nært værandre, noe som gjør at jeg må snu :thumbdown:

 

 

Hva vil dere at skal bli forandre på?

 

Noen som vet hvor man kan se hvor langt man har kjørt totalt igjenom hele spillet?

Lenke til kommentar

Det som jeg syntes burde vært gjort med spillet er dette:
* Gjort det mulig å bruke speil. Det går ikke ann med meg værtfall.
* Må fylle bensin selv. Om du går tom må du ringe hjelp. Mye mer realistisk og dermed mer moro  
* Bilen kan bli skadet(burde gå ann å slå av og på), motordeler også(om du kjører på høytturtall osv.).
* Mer trim muligheter. Mer valg.
* Mer styling muligheter.
* Mer realistiske hastigheter. F.eks. at "søndagskjørene"(ikke race) kjører saktere i svingene, og saktere generelt. I boliglag kjører biler opp i 120kmh!  Og det at man beveger seg mye raskere. I 50kmh går man jo fortere!
* Bedre GPS. I steden for "turn left at det next intersection", "turn left in 300m" og så "turn left" når det virklig nærmer seg. Jeg har blitt sykt irritert i race i byer hvor intersectionene er nært værandre, noe som gjør at jeg må snu

 

Først MÅ de få ordnet lyden i spillet.hehe..første prioritering..

 

Ja er enig at bilene burde fått muligheten til å bli skadet..Det hadde gjort ting mer spennende og man tenker kanskje at man har kjøpt seg en heftig bil så du har siklet etter lenge og endelig fått penger til å kjøpe den og du vil være litt forsiktig..Ihvertfall til å begynne med til du har fått "feelingen" for bilen og hvordan den er å kjøre...også bla bla..You get the point..hehe

At man kunne fått muligheten til å style og trimme biler hadde vært vært rått altså..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...