Gå til innhold

Ferdig med 2- og 3fy, hva skal/kan man gjøre?


EDB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet om en skarp en som tok matte på UiO mens han GK Allmenn. Veit ikke helt hva han gjorde for å få det til. Det går vel an, men da tror jeg du bør være ganske godt motivert.

7804387[/snapback]

Altså leste selv og tok en eksamen der? Eller hvordan var det.

Lenke til kommentar
På NTNU bruker vi hovedsaklig "Calculus" (Edwards & Penney) til de første to mattefagene. Den er helt adekvat, synes jeg.

7809440[/snapback]

"Calculus" av Edwards og Penney, og "Advanced Engineering Mathematics" av Kreyszig burde holde de fleste underholdt i lang, lang tid.

 

EDB: Fortell litt om hva du har tenkt å studere videre eventuelt, så kan vi lettere finne emner og ting du kan studere på fritida for å skaffe deg et forsprang.

Lenke til kommentar
På NTNU bruker vi hovedsaklig "Calculus" (Edwards & Penney) til de første to mattefagene. Den er helt adekvat, synes jeg.

7809440[/snapback]

"Calculus" av Edwards og Penney, og "Advanced Engineering Mathematics" av Kreyszig burde holde de fleste underholdt i lang, lang tid.

 

EDB: Fortell litt om hva du har tenkt å studere videre eventuelt, så kan vi lettere finne emner og ting du kan studere på fritida for å skaffe deg et forsprang.

7809478[/snapback]

Har ikke peiling på hva jeg kommer til å studere. Saken er bare at jeg synes det er gøy med fysikk, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre til neste år. Da har jeg nemlig 19timer/uke, dvs en del fritimer.

Lenke til kommentar
Mitt tips er å kontakte UiO el. direkte og spørre om det er noe kurs du kan få lov ø følge selv om du ikke er tatt opp. Ganske god mulighet for at du får til en spesialordning og kan avlegge eksamen feks. et semester tidligere enn normalt.

7811296[/snapback]

Slettes ikke dumt, sender avgårde en mail så fort som mulig.

 

Ta 2KJ evt. 2BI. Vil gi deg ekstrapoeng som kan være ganske greit :)

7811299[/snapback]

Tar 2KJ nå og skal ta 3KJ neste år, altså VKII. Tanken om 2- og 3bi har slått meg, det gir jo 1.5 ekstrapoeng.

Lenke til kommentar
Hvertfall 2BI er ganske enkelt. Dersom du tar 3BI som privatist slipper du vel også å bruke sommeren på å plukke blomster og insekter; hør med Even D. om det ;)

7811550[/snapback]

2- og 3BI er ikke snakk om å ta som noe annet enn privatist. Liker ikke faget noe særlig, eneste motivasjonen er ekstrapoeng.

--

Om man har 2- og 3- KJ, BI, M(X/Z) og FY er det vel ikke flere ekstrapoeng å hente ved VGS?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
På NTNU bruker vi hovedsaklig "Calculus" (Edwards & Penney) til de første to mattefagene. Den er helt adekvat, synes jeg.

7809440[/snapback]

"Calculus" av Edwards og Penney, og "Advanced Engineering Mathematics" av Kreyszig burde holde de fleste underholdt i lang, lang tid.

 

EDB: Fortell litt om hva du har tenkt å studere videre eventuelt, så kan vi lettere finne emner og ting du kan studere på fritida for å skaffe deg et forsprang.

7809478[/snapback]

Litt gammel tråd, men samme kan det være.

Er disse bøkene mulige å "angripe" etter å være ferdig med 2- og 3mx? Eller må man ha noen andre kunnskaper?

Fikk tidenes dårligste timeplan, så har en del timer å slå ihjel. Flere dager med timer på starten og timer på slutten av dagen.

Lurer også på om det er mulig å få tak i en bokliste når det gjelder matte- og fysikkemner ved fx uio. Ser her at det finnes en del emner og det finnes vel sikkert like mange for matte.

Lenke til kommentar
På NTNU bruker vi hovedsaklig "Calculus" (Edwards & Penney) til de første to mattefagene. Den er helt adekvat, synes jeg.

7809440[/snapback]

"Calculus" av Edwards og Penney, og "Advanced Engineering Mathematics" av Kreyszig burde holde de fleste underholdt i lang, lang tid.

 

EDB: Fortell litt om hva du har tenkt å studere videre eventuelt, så kan vi lettere finne emner og ting du kan studere på fritida for å skaffe deg et forsprang.

7809478[/snapback]

Litt gammel tråd, men samme kan det være.

Er disse bøkene mulige å "angripe" etter å være ferdig med 2- og 3mx? Eller må man ha noen andre kunnskaper?

 

Huff. Bruk heller "Kalkulus" http://www2.universitetsforlaget.no/kalkulus/ , jeg tror den er et par hakk bedre. Denne boken går det fint an å lese med 3mx-bakgrunn, eller tilogmed litt mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...