Gå til innhold

Har jeg gjort et kupp på eos 350 D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fortsatt veldig mange bra tilbud der...  Tamron 90 Macro til 2795 feks..

7798821[/snapback]

 

Hmm.. Hvor finner du denne?

 

Jeg ser det er en Tamron 90 til Nikon blant tilbudene.

Men er dette macro?

Får den vell kanskje ikke med Canon fatning uansett.. :(

7799347[/snapback]

 

Tror kanskje de kun hadde igjen til Nikon fatning. Men ja, det er et macro-objektiv. Den finnes også med Canon fatning.

Lenke til kommentar
Jeg var en av de få heldige som kunne nyte godt av Preus sin 50 års kampanje.

Fikk litt "inside" info om at Preus skulle ha 50% på digitale speilrefleks kamera,dvs at jeg fikk et eos 350D med standard 18-55 lins til 2900,-.Men jeg fikk vite litt seinere at det var "feilpriset",skulle egentlig bare være 25% rabatt.

Er førnøyd ja :D

7793843[/snapback]

 

Ville heller betalt noen tusenlapper mer for et nikonkamera. Standarlinsa til 350`en har mye dårligere kvalitet enn feks. nikon d50 sin.

 

Men det var jo billig, men kjøp for all del et bedre objektiv ;)

Lenke til kommentar
[...] Standarlinsa til 350`en har mye dårligere kvalitet enn feks. nikon d50 sin.

7845495[/snapback]

Standardobjektivet til D50 er en 18-55mm som slettes ikke er mye bedre enn Canons. Begge har f.eks. plast-bajonett, roterende front, samme blenderområde og ikke spesielt bra skarphet på maks. blender. Sannsynligvis er den optiske konstruksjonen også ganske lik. Skal en dømme etter hvor mye rart folk skriver om disse to, virker det som det er større forskjell mellom ulike eksemplarer fra samme produsent enn mellom Canon og Nikon. (Det kan imidlertid tenkes at Canon har dårligere kvalitetskontroll, slik at det blir større sannsynlighet for et dårlig eksemplar.)

 

Nikons 18-70mm derimot, som var "standardlinse" til D70/D70s, er av bedre kvalitet. Det samme gjelder Pentax sin 18-55mm, i det minste hva mekanisk konstruksjon angår.

Lenke til kommentar
Finner ikke tilbudet på Tamron 90 macro til Nikon, men er vel utsolgt  :(

 

Redigert: Gikk inn og søkte på nytt og fant objektivet så nå er jeg 2885,- fattigere. Håper objektivet står til forventningene  :D

7847989[/snapback]

For å si det slik ,viss det ikke er noe feil med det, så er det garantert et objektiv som du kommer til å like. Jeg elsker mitt, er svært mye på kamera!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...