Gå til innhold

Newphone, anbefales eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe ny tlf, eller skal.

Sett på dealen Newphone har. Har et firma som er opprettet, men som er "inaktiv". Så bruken blir privatmessig.

Vil det være lurt/gunstig å inngå en avtale med Newphone? Mitt mnd bruk vil nok ikke ligge på mere enn 150-200 kr mnd (dvs det en mobil koster å leie).

Eller vil det være mer gunstig å kjøpe en direkte fra feks Tele2?

Håper på noen gode og konstruktive innspill og anbefalinger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om man blir bundet i tre år, hvis man leser det finstilte. Har venner som fikk P910i for et år siden, de må være med i to år til for å kunne gå ut. Hvis de ønsker ny telefon i år, må de binde seg i nye tre år.

"There is no such thing as free lunch!"

Finnes det noen Newphone brukere som er fornøyde her på forumet?

Skrevet

Det høres i utgangspunktet veldig fint ut, men det er skrekkelig dyrt om du vil ut av det før 3-årsperioden er over.

Stemmer at man binder seg for nye 3 år hver gang man bytter tlf.

Mannen min hadde denne avtalen på jobben, og de slet virkelig med å bli kvitt den. Endte opp med at de kjøpte seg ut etter et år.

• 2 måneder senere...
Gjest Slettet+1234
Skrevet

Vår bedrift har en avtale med Newphone på leasing av telefoner samt en sentralbordløsning.

Ut i frå våre erfaringer vil jeg nå advare alle mot denne leverandøren. Avtalen som vi regnet med ville vere gunstig for oss både prismessig og funksjonsmessig, har visst seg å vere en dyr og dårlig løsning.

Bare ett ledd av avtalen ble overholdt av Newphone, og vi sitter nå igjen som spørsmålstegn. Newphone klarer ikke å svare for seg, og deres pengeinnkrever, SG Finans, har sendt saker til inkasso på oss, uten at de kan forklare hva det gjelder. Lindorff, inkassoselskapet, er heller ikke så samarbeidsvillige, og ber oss bare om å betale kravet.

Vi prøver nå å finne en løsning på saken med Newphone, men regner med vi blir nødt til å bryte avtalen og godta konsekvensene dette medfører økonomisk sett..

Konklusjon: Newphone anbefales ikke.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tiltredes!

Noen sammenligner Newphone med gode gamle Thorn og L`easy. Det er feil - om Thorn skulle kjørt etter samme ulla måtte de sagt " Se på TV for kun kr 100,- i måneden", reklamert tungt med at "velg en superduper TV ogbytt til en ny hvert år" og laget en kontrakt der det på baksiden der det er tettskrevet i siste punkt står henvist til at TVen må leies og at bindingstiden er 3 år, og hevist i avtalen til gjeldende prisliste på hjemmesiden, og der skulle leieprisen på TVen ikke stått oppført... Når du oppdager at leien du gjennom 3 år har betalt for TVen tilsvarer at du kunne hatt 2 TVer og tar opp dette med Newphone og at du har innsigelser på fakturaen så må Thorn ignorere henvendelsen. Det neste som skjer er at TVen er svart og når du ringer sier Thorn at TVen ikke kommer på før du har betalt det de mener du skylder.

DA hadde Thorn vært tilsvarende Newphone - basert på min erfaring. :mad:

Dvs at du betaler spinnmye for lite. Jeg sliter med å komme meg ut av det nå for jeg er lite interessert i å betale 14.000 for å kjøpe meg ut av den leieavtalen på mobilen som koster 6000.

Abonnementprisene forøvrig er hverken ekstremt gode eller dårlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...