Gå til innhold

Lang servicetid på pc, låst sak


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vil ikke nevne navn på bedrift i denne saken da jeg ikke vil ha noe diskusjon om hvilken

butikk som er dårligst osv...

Her er saken:

 

Jeg leverte inn min bærbare pc for 2. gangs service den 14. November 2006 da feil etter 1 gangs service ikke var reparert ( som forøvrig tok 1mnd ) Jeg var jevnlig innom butikken for å høre hvordan det gikk, rundt 15 desember begynte jeg å bli utålmodig å sa at jeg må ha igjen pc'n for jeg skal bort på juleferie og den lånepc'n ikke tilfredstilte det bruket jeg brukte den til ( der har vell forøvrig butikken rett, da de skal dekke "primære behov" )

De sa da at den var rett rundt hjørnet.

Pc'n kom ikke før jul. Jeg var borte hele julen og først på januar kom jeg tilbake, de hadde verken ringt eller kontaktet meg om status. Vi er nå oppe i 50 dager servicetid. Hadde ikke pc'n kommet nå bestemte jeg meg for å forlange en ny tilsvarende eller pengene. Desverre var ikke den kommet tilbake, så jeg la fram mitt krav. De sjekket da mer på servicen og det viste seg at pc'n var ferdig midt i desember men butikken har tydeligvis sendt den rett nedover igjen ved en feil og ble startet ny reperasjon 28 desember. De sa da at jeg kunne glemme å få ny pc / pengene tilbake da de ikke hadde noe leverandør og rette reklamasjon til. Oppgitt som jeg var kontaktet jeg forbrukerådet dagen etter, å ble da rådet til å rette en skriftlig klage da de mente dette var langt over den rimelige servicetiden som står i forbrukerkjøpsloven. 12 . jan fikk jeg skriftlig avslag fra butikksjefen der det står blant annet: "I kjøpsloven står det ingenting om hvor lang servicetid som er urimelig. Det som står er at du har krav på et utlånsprodukt på selgers regning hvis service tar over 1 uke."

Da jeg rettet krav om heving/omlevering var det gått 51 dager, langt lengre vis en regner fra 1 service. Pcn ble levert inn under 2 uker etter første service for samme feil. Den kom tilbake fra service etter 54 dager. Jeg nektet å ta imot den.

Saken er nå låst å sendt til forbrukerrådet.

 

Ettersom det er flere brukere her som er i bransjen, og mange som har erfaringer fra den spør jeg dere om hva dere mener om saken, er 7 uker under lovens "rimelige servicetid" ? Er temmelig oppgitt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De sa da at jeg kunne glemme å få ny pc / pengene tilbake da de ikke hadde noe leverandør og rette reklamasjon til.

7786360[/snapback]

Det der må vel være den dummeste unnskyldningen jeg har sett fra en butikk. Kravet ditt er mot butikken som solgte deg produktet Om de får kostnadene dekket fra leverandør eller ikke har ikke noe å si. Og nei, over 2 måneders servicetid er ikke noe man kan kalle rimelig.

Lenke til kommentar

Det var det også jeg mente , at jeg som kunde skal reklamere til butikken. Hva de har gjort feil fordi det ble lang servicetid er ikke mitt problem, det er jo de som har gjort en feil, ikke jeg som kunde. Skal poste oppdateringer , men tar sikkert litt tid å få opp saken i forbrukerrådet...

Lenke til kommentar
=kskanoy,24/01-2007 : 01:33

Ettersom det er flere brukere her som er i bransjen, og mange som har erfaringer fra den spør jeg dere om hva dere mener om saken, er 7 uker under lovens "rimelige servicetid" ? Er temmelig oppgitt  :(

7786360[/snapback]

 

så vidt jeg har erfart så er det etter forbrukerkjøpsloven rimelig å anta at en gjenstand på reparasjon skal repareres og vær tilbake hos kunde innen 4 uker.(dette er erfaring etter samtale med forbrukerrådet angående problemmer med mobil dog)

 

grunnen til butikk er vanskelig er nok på grunn av heving av kjøp/krav på ny var einnebærer endel papirer for dem(lurer på om et koster litt også) og det er en sjanse for at produsent ikke godtar det sånn som saken her ser ut.

 

men vis en gjenstand får samme feil for 3. gang på rad har kunden rett til å heve kjøpet eller ny vare. vis feilene er forskjellige så er det ved 5. feil at kunden har denne retten.

 

dette er en lov med modifiseringer da det ikke gjelder ting som er meget dyre.

 

åssen merke er maskinen din? har du serienummer? jobber i en av norges største data servicebedrifter, mulig den er hos oss. :roll:

Lenke til kommentar
=kskanoy,24/01-2007 : 01:33

Ettersom det er flere brukere her som er i bransjen, og mange som har erfaringer fra den spør jeg dere om hva dere mener om saken, er 7 uker under lovens "rimelige servicetid" ? Er temmelig oppgitt  :(

7786360[/snapback]

 

så vidt jeg har erfart så er det etter forbrukerkjøpsloven rimelig å anta at en gjenstand på reparasjon skal repareres og vær tilbake hos kunde innen 4 uker.(dette er erfaring etter samtale med forbrukerrådet angående problemmer med mobil dog)

 

grunnen til butikk er vanskelig er nok på grunn av heving av kjøp/krav på ny var einnebærer endel papirer for dem(lurer på om et koster litt også) og det er en sjanse for at produsent ikke godtar det sånn som saken her ser ut.

 

men vis en gjenstand får samme feil for 3. gang på rad har kunden rett til å heve kjøpet eller ny vare. vis feilene er forskjellige så er det ved 5. feil at kunden har denne retten.

 

dette er en lov med modifiseringer da det ikke gjelder ting som er meget dyre.

 

åssen merke er maskinen din? har du serienummer? jobber i en av norges største data servicebedrifter, mulig den er hos oss. :roll:

7787300[/snapback]

 

tja, en legger vanligvis til grunn at 3 uker begynner å bli urimelig tid og 4 uker er urimelig tid.

uansett støtter jeg meg om det de andre skriver her. dette er så urimelig tid at mangler sidestykke.

Hva angår unskyldningene så minner de meg om en viss butikk i Bærum, som jeg selv har slitt med før.

Lenke til kommentar

Jeg tror at en av grunnene til at jeg ikke har fått omlevere / hevet kjøpet er fordi DE gjorde en feil , å ikke verkstedet ( selv om de brukte 4 uker på rep). Det var butikken som hadde tydeligvis sendt pc'n min rett nedover igjen. Derfor blir det nok en stor kostnad for de ettersom de ikke kan henvende seg til en leverandør, men dette mener jeg at jeg som kunde ikke skal lide for, dette bør de ta på sin egen kappe. Er gla for at jeg gikk salg&service , for jeg er ung å føler jeg har lite å stille opp med når de på serviceavdelingen blankt avviser alle mine krav :(

Lenke til kommentar
Jeg tror at en av grunnene til at jeg ikke har fått omlevere / hevet kjøpet er fordi DE gjorde en feil , å ikke verkstedet ( selv om de brukte 4 uker på rep). Det var butikken som hadde tydeligvis sendt pc'n min rett nedover igjen. Derfor blir det nok en stor kostnad for de ettersom de ikke kan henvende seg til en leverandør, men dette mener jeg at jeg som kunde ikke skal lide for, dette bør de ta på sin egen kappe. Er gla for at jeg gikk salg&service , for jeg er ung å føler jeg har lite å stille opp med når de på serviceavdelingen blankt avviser alle mine krav  :(

7787487[/snapback]

 

hehe, det er deres egen feil og helt riktig, ikke noe du skal lide for.

Men lurer litt på hvor denne ble køpt og av hvem.

Lenke til kommentar
Den ble kjøpt i elektrisk kjedebutikk som er blant norges største av meg, hjelper det å si hvilken? vil ikke det bare føre til diskusjoner/drittsleng av den butikken?

7787508[/snapback]

vil nok si at det vil få folk til å unngå å bruke den butikken. men ja drittslenging er absolutt en stor "fare" når du gjør det.

før ville jeg gladelig sagt at japan photo kristiansand var en drittbutikk etter jeg måtte gå til eieren for å få hevet kjøpet. men etter han som nektet å gjør det i butikken fikk sparken er det ikke så galt der :whistle::D

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

slik som du har blitt behandlet av butikken er jo uakseptabelt.

 

hvis det er den kjeden jeg tror det er, så er det der ikke uvanlig.

Jeg hadde en tlf, som var på reperasjon 3 ganger for samme feilen, fjerde gangen jeg kom dit med den, ville jeg ha den byttet, men det nektet de på.

fikk den sendt på rep, og etter en og en halv måned, fikk jeg beskjed om at jeg kunne hente den, og måtte betale 2000kr. for noe som gikk under garantien. betalte ikkeno, og fikk etter masse brev og telefoner og irritable folk, endelig en ny telefon.

Lenke til kommentar

men de sier at det ikke var 3 gangs rep, men det er logget 3 serviceordre på den. Lefdal har tydeligvis rotet nå frykteli ( i tilleg til lang servicetid på verksted ) for pc'n min har jo blitt sendt rett ned til verksted etter den var ferdig fra 2 gangs service. Det var derfor de nektet at jeg skulle få pengene tilbake ,fordi de ikke får kreditering fra HP da det er Lefdal som har gjort tabben! Tydeligvis ikke intressert å ordne opp da de må bære kostnaden selv fordi de har gjort en tabbe...

Jeg har fått skriftlig brev fra butikkeier der han sier at 7 uker ikke er urimelig servicetid...

Lenke til kommentar
men de sier at det ikke var 3 gangs rep, men det er logget 3 serviceordre på den. Lefdal har tydeligvis rotet nå frykteli ( i tilleg til lang servicetid på verksted ) for pc'n min har jo blitt sendt rett ned til verksted etter den var ferdig fra 2 gangs service.  Det var derfor de nektet at jeg skulle få pengene tilbake ,fordi de ikke får kreditering fra HP da det er Lefdal som har gjort tabben! Tydeligvis ikke intressert å ordne opp da de må bære kostnaden selv fordi de har gjort en tabbe...

Jeg har fått skriftlig brev fra butikkeier der han sier at 7 uker ikke er urimelig servicetid...

7856357[/snapback]

 

7 uker er latterlig mye synes jeg! Måtte butikk eier BRENNE! :devil::innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...