Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Høy uten dop


Sensurert

Anbefalte innlegg

Nede i taskbaren din har du antageligvis et høyttalerikon. Høyreklikk på det og velg "Open volume control" eller no sånt (går ut fra engelsk språk på windows). Klikk på Options -> Properties og velg Recording. Kryss av for alle alternativer og klikk OK.

Nå får du opp en mikser med flere spor. Kryss av på Select på det som enten heter "What U Hear", "Stereo Mix" eller lignende. Poenget er at det tar opp det som blir spilt av på dataen.

Så åpner du Audacity og I-Doser, setter igang innspilling i Audacity og setter igang I-doser.

Lurt å sjekke at Audacity tar opp, og at det er et anstendig lydnivå på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nede i taskbaren din har du antageligvis et høyttalerikon. Høyreklikk på det og velg "Open volume control" eller no sånt (går ut fra engelsk språk på windows). Klikk på Options -> Properties og velg Recording. Kryss av for alle alternativer og klikk OK.

Nå får du opp en mikser med flere spor. Kryss av på Select på det som enten heter "What U Hear", "Stereo Mix" eller lignende. Poenget er at det tar opp det som blir spilt av på dataen.

Så åpner du Audacity og I-Doser, setter igang innspilling i Audacity og setter igang I-doser.

Lurt å sjekke at Audacity tar opp, og at det er et anstendig lydnivå på det.

7806066[/snapback]

Se på bildet. Hvor i all verden er tasbaren med høyttalerikonet? :p

post-43264-1169846902_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Satt og hørte på både Peyot, crystal meth og marijuana på skolen i dag uten spesielle effekter (jeg vet hvordan man skal få det meste ut av disse greiene, men ville bare prøve for å se om det skjedde noe utenom).

Etter minst 2-3 skoletimer med på forskjellige "dop" merka jeg at noen ganger var det en lyd som begynte inne i hodet mitt mens sounden fortsatte, og som fortsatte videre når jeg tok av meg headsettet. Merka og at stemmen skurra inne i hodet mitt når jeg sa noe (som egentlig var gøy).

Velger å tro at dette var en slags liten effekt av å høre på de forskjellige "dop lydene". Skal prøve mer i kveld da jeg skal ligge i senga med lyset av og bare høre på lydene!  :thumbup:

7805858[/snapback]

Det er sikkert fordi ørene dine er vandt til det, når jeg tok av headsettet så hakket lyden.

Lenke til kommentar

Audacity tar opp fra det du velger at lydkortet skal ha som opptakskilde. Og hvis du da velger at det som spilles av skal være opptakskilde (at ting går i en halv loop), vil audacity ta opp akkurat det. Kan være verdt å få med seg at det da også tar opp eventuelle museklikk-lyder, msn-varsler osv.

Du kan forsåvidt bruke windows lydinnspilling til det samme, er innstillingene på lydkortet som er poenget her ( og de gjør du fra windows' volumkontroller).

 

ArmenMinAu: Se på bildet til ekwathne. Er altså den linja som er ved siden av Windows' oppgavelinje. Det er dette vinduet du skal få opp:

post-92585-1169860403_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...