Gå til innhold

Sunn O))) i Bergen Domkirke 18. mars

Acrid

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja nå angrer jeg bittert. får vente til man er alene i huset, så se konserten men relativt bra lyd..

durer i vegger og gulv bare med litt lyd

edit : Skuffa! må nok vente på DVD-en..

Endret av svartskog
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om lydnivået lå på rundt 120 decibel gjennom hele fremførelsen (bortsett fra preludiumet) var lyden klokkeklar og ikke ubehagelig i det hele tatt....vel, bortsett fra da Attila begynte å hyle på slutten. Du vet, sånne isende kalde hyl man lager med innpusten. Det var som negler på ei tavle. Helt grusomt ubehagelig. Men det var vel poenget også.

Skrevet

Kirka var full. 500 tror jeg. De geistlige hadde vel sine representanter der.

Gahh...husker et parti hvor de holdt en tone i godt over 5 minutter. Det bare varte og varte og bygget opp spenningen noe så innihelvete. Plutselig gikk de enda dypere, mens orgelet gikk opp. Det var som et jævla sjokk.

Skrevet
Kirka var full. 500 tror jeg. De geistlige hadde vel sine representanter der.

Gahh...husker et parti hvor de holdt en tone i godt over 5 minutter. Det bare varte og varte og bygget opp spenningen noe så innihelvete. Plutselig gikk de enda dypere, mens kuken gikk opp. Det var som et jævla sjokk.

8191251[/snapback]

retta..

Skrevet

Kan ikke si annet enn at dette var en opplevelse! Kirken har forresten plass til 1000 stk, og fyllte plassene godt. :) Mektig. Og så et par bilder:

tmpphp4EGmrD.jpg

tmpphp7xCp1X.jpg

425926493_f7d6b7ce00_o.jpg

425925867_5a4584eaa0_o.jpg

425927923_95531c3a8a_o.jpg

425936630_75fc7e0641_o.jpg

425927180_8da49d7410_o.jpg

425944256_6fe8ee891c_o.jpg

Skrevet
Å fyttiballetissen.. Ville værra der!!  :cry:

8190357[/snapback]

Indeed... angrer bittert på at jeg ikke dro på den konserten. =/

Skrevet
Å fyttiballetissen.. Ville værra der!!  :cry:

8190357[/snapback]

Indeed... angrer bittert på at jeg ikke dro på den konserten. =/

8195914[/snapback]

Om jeg hadde visst at toget kosta 300 tur/retur hadde jeg dratt med en gang! *hatesegselv*

Skrevet

Jeg fordømmer og forbanner i dette øyeblikk alt som har med fenomenet OMGANGSSYKE å gjøre! Jeg hadde skaffet meg billetter og fått ordnet med fri til å kunne gå på denne konserten, men så ble jeg syk og måtte holde sengen i nesten en uke!!

Utrooooolig bittert!!

Skrevet

Dette så utrolig fett ut, men hvordan i all verden tillatte kirken det der? Er ikke Sunn O))) okkult som faen da? Eller bare ser de slik ut?

Skrevet

Det lurte jeg også litt på, men så slo det meg: Kirkens største fiende gjennom alle tider har alltid vært rytmisk musikk, noe Sunn Os dronerier ingenlunde kan sies å være. Ikke er det en eneste pentaton skala å spore heller, mens kirketoneartene ble flittig brukt. Musikken er ikke okkult heller, så vidt jeg vet.

Skrevet
Hvis de hadde hatt en black metal-ideologi, kunne de ikke gjort det. Men bandet har ærbødighet overfor kirkens situasjon, forteller festivalsjef Nicholas Møllerhaug.
De har jobbet med kirkemusikktradisjonen før reformasjonen, og det de har til felles med gregoriansk sang er de lange tonene, påpeker Møllerhaug.

- Vi mener det er en tradisjon som bør fornyes i andre retninger enn bare av kirkekor.

Så kirken skal bli kul nå. :cool: Haha, nei... Skulle likt å vært der selv forresten, har begynt å høre litt på bandet i det siste. Men tror det er ganske annerledes å se dem live.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...