Gå til innhold

Trenger hjelp til vanskelig side med firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg maskerer nettleseren som IE kommer det ikke opp noen advarsler. Så slik sett får du fint logget inn via Opera. Ønsker du ikke å legge inn Opera, er du nesten nødt til å søke etter rett plugin..

 

Da jeg ikke har brukernavn/passord til DataPower Learning, så aner jeg ikke om tjenesten faktisk fungerer under Opera. Det kan jo være de benytter seg av dårlige ActiveX eller noe sånt? (men på forsiden stod det kun at man trengte Java, Shockwave og Flash - alle disse teknologiene fungerer ypperlig på min Opera (windows-miljø))

 

Og til slutt: festlig at tråden ble flyttet - nå måtte jeg søke meg frem til posten for å legge inn inlegget mitt...

Lenke til kommentar

Jeg vil tro de ville sjekket for ActiveX eksplisitt, da mange bedrifter disabler ActiveX på internet explorer.

 

Uansett, send dem en mail, og spør om hvorfor du ikke får brukt tjenesten deres. Antagelig blir det neppe: "Jajaja, det fikser vi!", men du får i det minste flagget at "kun IE, kun Windows" er for dårlig i 2007.

Lenke til kommentar

Det går nok an å skifte "ID" på Firefox, slik at serveren tror du sitter på IE (eller andre). Å skifte identitet på Firefox finnes visst som et plug-in etter det jeg forstår? Se her:

Skifte ID med plug-in

 

Her har jeg klippet litt fra siden som selve ekstensjonen finnes på:

Thank you, thank you, thank you !

 

This extension is Super. Saved me on Linux (Kubuntu) No more Wine or Internet Explorer use. The site that I need to use for work only supports IE, this extension does a suer job of switching agent. Better than IE Tab for my needs.

Og siden finner du her.

 

EDIT: plug-in-et er på 28 kB så det er ikke noen ressurskrevende operasjon, akkurat! :)

Men det kan jo hende at DataPower bruker ActiveX? I såfall er de ikke LITE Microsoft-vennlige. Dette er jo temmelig langt utenfor standard!

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...