Gå til innhold

kommer Vanguard alerede 30 januar? Oo


Anbefalte innlegg

leste just på vanguard sine hjemme sider at vanguard kommer ut 30 januar. Jeg kjøpte just Bc og nytt gc og syns det er helt ræva kjedelig. Wow har blitt kjedelig for meg Oo

så nå har æ brukt en del penger på wow som jeg sikkert ikke kommer til å bruke :/

kjipt nå som vanguard kommer. Kommer det til europa med ei gang? noen som skal kjøpe det?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vent til Age of Conan kommer heller. Ikke kast bort enda mer tid på evig grinding og lineær slåssesystem og questing.

 

Hvorfor vente på AoC?

Har du prøvd både AoC og Vanguard ettersom du kan uttale deg om det på den måten?

Spurte Haarvekst om AoC eller Vanguard?

 

Til OP: Vanguard har release 30. Januar ja. du får tilgang 27 hvis du forhåndsbestiller.

Jeg har allerede kjøpt og spiller for tiden beta. Det er bare å starte! Foreløpig helt konge!

 

Vanguard knuser WoW

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testa AoC, men jeg har testa Vanguard.

For min del så gleder jeg meg til begge.

I AoC så er det slåsssystemet som appelere mest til meg, feiler det så feiler spillet for min del, eller da vil det værtfall ikke skille seg noe ut.

 

Vanguard er kansje ikke noe revolusjonerende, men det ser utrolig pent ut og du har en utrolig lang view distance og 0 instancing. Jeg har alt preordra spillet og spiller i betaen.

Så langt digger jeg spillet, questene er utrolig godt lagd om du gidder å lese, og alt er åpent ikke noe instancer(værtfall som ikke jeg vet om) eller lignende. Du har også en fin character customizing som er en av de beste(blir slått av Coh og Cov kansje) hvis du liker slikt.

 

Ja vanguard slippes 30 januar, preordrer du får du en 3 dagers headstart som begynner 27 januar.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk er så imot instancing. En av tingene jeg syntes var litt småkjipt med Vanguard var nettopp dette. Det å dra inn med en gruppe i en instance og være helt for seg selv mens man jobber seg vei mot bosser og det som er er mye bedre enn at en annen gruppe kommer brasende inn og tar bossen som man selv skal til å pulle. Venting på respawns i dungeons pga andre spillere ødelegger hvertfall litt av det "episke" for meg.

 

Også når man skal inn i en dungeon for første gang og en massakre av lik møter deg, for her har en annen gruppe nettopp vært, så du kan egentlig bare løpe igjennom hele greia..

Lenke til kommentar
Zlade:

På hvilken måte knuser Vanguard WoW?

 

Nå har jeg verken prøvd Vanguard eller AoC. Men på papiret så syns jeg isåfall att AoC ser ut til å ligge foran med god margin.

7779587[/snapback]

 

Nå er dette min personlige mening, men for å påpeke noe:

 

Instance; som Nitrius allerede har påpekt

 

Grafikk; Dette teller for noen. Det er ikke det viktigste i verden, men det er hvertfall ikke neonfargede armor set i Vanguard.

 

Muligheter; Båter, Hus og politikk for å nevne noen.

 

Diversity; Ikke alle ser like ut og det er større forskjeller og flere mulige classes.

 

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk er så imot instancing. En av tingene jeg syntes var litt småkjipt med Vanguard var nettopp dette. Det å dra inn med en gruppe i en instance og være helt for seg selv mens man jobber seg vei mot bosser og det som er er mye bedre enn at en annen gruppe kommer brasende inn og tar bossen som man selv skal til å pulle. Venting på respawns i dungeons pga andre spillere ødelegger hvertfall litt av det "episke" for meg.

 

Også når man skal inn i en dungeon for første gang og en massakre av lik møter deg, for her har en annen gruppe nettopp vært, så du kan egentlig bare løpe igjennom hele greia..

7783596[/snapback]

 

Hvorfor instancing er negativt:

 

Bots og farming; Det er faktisk ikke så lett å botte eller farme uten at noen ser det uten instance

 

Rivalisering; Dette gjelder mest på PvP servere og betyr rett og slett at du må sloss for å få den "bossen" for deg selv.

 

Pickupgroups; Ja det finnes faktisk noen få av disse enda.

 

kan sikkert komme på noe mer hvis jeg tenker meg om litt.

Lenke til kommentar

Instancing og "ikke" instancing har sine fordeler og ulemper begge to, kommer helt ann på hvordan du ser det.

 

Grunnen til at jeg er litt glad for at Vanguard er åpnet sånn sett er fordi det er et sjeldent syn, og ja du får kansje ikke bossen din får deg selv, men det er jo mye mer morro å faktisk måtte slåss for din del av kaka.

 

Smaken er som baken, den er delt i to.

Lenke til kommentar

Hadde planer om å teste open beta men rakk det aldri :(

 

Har uansett forstått det slik at vanguard ennå er i "beta" fasen og spillet burde ikke ha realease. Vil ihvertfall anbefale de som har planer om å kjøpe det lese litt om kommentarene til spillet på mmorpg.com slik at ingen kjøper katta i sekken.

 

Når det gjelder å vente på AoC så er jo dette et spill som fokuserer mye mer på PvP så hvis man liker PvE så er jo det like greit å satse på Vanguard hvis det skulle falle i smak.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig det er fortsatt en del ting som kunne blitt fiksa på før release, men de har rett og slett ikke "råd" til å holde på mer, dette har Brad(sjefen) sagt selv, men uansett spillet fungere bra og jeg har ikke lagt merke til noen ødeleggende bugs i løpet av min periode i betaen, pluss at det har kommet en haug med patcher som har fiksa diverse ting.

 

Jeg har værtfall aldri vært borti et spill som har blitt sluppet helt fri for bugs o.l så det er et fett for min del, jeg har likt spillet så langt og gleder meg.

Lenke til kommentar
Testet du ikke WoW :p

 

Det spillet var bug fri alt i betaen.

7785846[/snapback]

 

 

Joda, spilt wow har jeg, og skal innrømme at blizzard er flink med spillene sine, men å si at wow har vært helt uten problemer stemmer ikke.

 

Uansett gi spill en sjanse før du sier noe, du kommer altid til å høre"spillet er dårlig"/"spillet er bra". Du finner ikke ut om du liker spillet eller ikke før du selv har testet det.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Huff og huff ... Jeg er så lei av denne evige problematiseringen i ethvert forum jeg måtte komme til å besøke. Saken er den at Vanguard tilbyr en nydelig verden, en verden som kanskje ikke er så revolusjonerende som man måtte ønske og som til og med står ovenfor et problem i ny og ned (slik alle nye spill nødvendigvis gjør), men like fullt har det potensiale i seg til å kunne trollbinde, engasjere og tilfredsstille selv den mest skeptiske spiller. Her er bra muligheter for a skape unike karakterer (utseendemessig), alt ser bra ut, ja, jeg har i hvert fall ikke tidligere vært borti noe mmorpg som falt lettere for øyet. Wow var bra det (inntil repetisjon og farming var alt som gjenstod) med sin eventyrlige, tegneseriepregede grafikk, everquest 2, joda, ikke verst, men noe med måten karakteren min beveget seg på stagget applausen, DnD ga rom for gruppebaserte eventyr, men noe av den sosiale dimensjonen var ikke til stede .... Der finnes massevis av bra spill der ute, massevis av spill hvor jeg sikkert kunne la meg fange og nå kommer Vanguard, et nytt navn form meg, urørt. Jeg kjenner forventningen som jager meg opp hver morgen allerede, har vært innom åpen beta, har forhåndsbestilt collector's edition, det er tid for nye eventyr i en innpakning jeg inntil nå har funnet på alle vis fornøyelig.

Lenke til kommentar

Jeg har vert med i betaen siden beta 3, og må si at Vanguard har kommet seg noe enormt. Spesielt dem 4 siste ukene av betaen. Merket spesielt forandring på hvor bra jeg klarte å kjøre Vanguard dem 2 siste ukene. Utviklerene har jobbet veldig bra dem siste ukene med optimaliseringen, men det er fortsatt en del igjen som kan forbedres.

 

Vi må nok dessverre forvente en del trøbbel i begynnelsen, men jeg har god tro på Sigil.

 

Jeg har selvfølgelig forhåndsbestilt det (nedlasting fra SOE), og gleder meg noe enormt. E vel påtide å legge fra seg EQ1 også nå :-p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Darkfall Online knuser begge, også opprinnelig norsk som AoC selvom det tilvirkes i Hellas. DFO > * hvis du er ute etter en 100% dynamic gameworld og hardcore PvP.

 

Hele mapet kan utfordres og kontrolleres av guilder, alle ressurser blir fighta over, full loot, naval warfare, alt av baser etc kan brennes ned, ingen levels kun skillbased, kan specce hvordan du vil. Manuell aiming som i en FPS. Spillet har også friendly fire, dvs at du må bruke hodet og kunne sikte. Collision detection (kanke løpe gjennom folk), Dismemberment (kapp av folk armer og bein), manuell blokking, blod og gore.

 

 

http://files.darkfallonline.com/darkfall_battle.zip (Video som ble sluppet for få dager siden)

 

eldre video:

 

remix med info om spillet:

 

deathpig:

 

http://www.darkfallonline.com

 

 

Tipper jeg tester Vanguard, virker som det har ok FFA pvp. Noen som aner hvor i Oslo man kan få kjøpt det? Faens digital downloads hos sony er broken nå, plus at d2d nekter downloads utenfor USA.

Endret av scum99
Lenke til kommentar
Zlade:

På hvilken måte knuser Vanguard WoW?

 

Nå har jeg verken prøvd Vanguard eller AoC. Men på papiret så syns jeg isåfall att AoC ser ut til å ligge foran med god margin.

7779587[/snapback]

 

Nå er dette min personlige mening, men for å påpeke noe:

 

Instance; som Nitrius allerede har påpekt

 

Grafikk; Dette teller for noen. Det er ikke det viktigste i verden, men det er hvertfall ikke neonfargede armor set i Vanguard.

 

Muligheter; Båter, Hus og politikk for å nevne noen.

 

Diversity; Ikke alle ser like ut og det er større forskjeller og flere mulige classes.

 

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk er så imot instancing. En av tingene jeg syntes var litt småkjipt med Vanguard var nettopp dette. Det å dra inn med en gruppe i en instance og være helt for seg selv mens man jobber seg vei mot bosser og det som er er mye bedre enn at en annen gruppe kommer brasende inn og tar bossen som man selv skal til å pulle. Venting på respawns i dungeons pga andre spillere ødelegger hvertfall litt av det "episke" for meg.

 

Også når man skal inn i en dungeon for første gang og en massakre av lik møter deg, for her har en annen gruppe nettopp vært, så du kan egentlig bare løpe igjennom hele greia..

7783596[/snapback]

 

Hvorfor instancing er negativt:

 

Bots og farming; Det er faktisk ikke så lett å botte eller farme uten at noen ser det uten instance

 

Rivalisering; Dette gjelder mest på PvP servere og betyr rett og slett at du må sloss for å få den "bossen" for deg selv.

 

Pickupgroups; Ja det finnes faktisk noen få av disse enda.

 

kan sikkert komme på noe mer hvis jeg tenker meg om litt.

7784502[/snapback]

 

Instancing? Både positivt og negativt med dette. Som en gammel EQ-raider er jeg enig i at det skaper spenning å måtte race for en boss, men samtidig er det utrolig kjipt å måtte vente med å gjøre ting fordi andre er raskere enn deg. Dette appelerer stort sett kun til hardcore gamers, og det er nettopp der Vanguard prøver seg. De gamle Everquest-spillerne.

 

Grafikk? Tja, grafikken i Vanguard er ikke akkurat mye å rope hurra for. Mulig at teksturoppløsningen er høyere og kantene rundere, men æsj for en grafikk... Grafikkmotoren er Unreal 2-motoren? Gammelt i allefall - liker det ikke :/

 

Muligheter? Hus er gammelt nytt, men det er allikevel kult. Båter var en bra nyhet, og politikken... Vel - vi får se:)

 

Diversity? Kan ikke akkurat si at det er større forskjeller med utseende i Vanguard enn i WoW på klassene. Faktisk syntes jeg at det er rimelig liten forskjell i VG. Flere classes? Bare verre å balansere rett, samt at det blir nettopp mindre forskjeller, da flere og flere klasser gjør de samme tingene. De slet med dette i Everquest, spesielt da de introduserte beastlord, og de sliter med det i Vanguard. Edit: til eksempel, Age of Conan slår sammen alle klassene sine til under halvparten for å hindre dette problemet.

 

Bots og farming? Da vet du kanskje ikke at de fleste gold-farmere holder til utendørs utenfor instances. Og dessuten var det aldri noe problem å farme noe i Everquest, gikk rimelig raskt og lære seg spawnsyklus, og så var det bare å være der på de rette tidspunktene. Lodizal er vel et berømt eksempel på dette (kjempeskilpadde fra Scars of Velious-tiden).

 

Rivaliseringen blir nok å ødelegge en god del på PvP-serverne. Det skal utrolig lite til for å ødelegge en boss-fight, det holder at et par stk fra en rivaliserende guild plager raidet, og vips - wipe.

 

Pickupgroups - de finnes over alt, kommer alltid til å finnes - uansett. Tviler på at det blir noe forskjell i Vanguard vs WoW her.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Huff og huff ... Jeg er så lei av denne evige problematiseringen i ethvert forum jeg måtte komme til å besøke.

Du har helt rett, det er forstyrrende, men:

 

Wow var bra det (inntil repetisjon og farming var alt som gjenstod)

Folk er nå ikke skeptiske uten grunn.

 

Jeg for min del er i markedet etter et nytt mmo, kanskje først og fremst for å drepe WoW-spøkelset en gang for alle (har fornyet abo'et altfor mange ganger mot bedre vitende, og forbannet meg selv like mye hver gang). Jeg er dog ikke så lysten på å erstatte pest med kolera, så derfor har jeg interesse av å vite hvilke "feil" Vanguard har rettet opp i forhold til WoW. Så du får nok leve med problematiseringen en stund til.

 

Én lekse jeg i hvert fall har lært, er at det er drepende for spillgleden å lese de offisielle spill-foraene - så jeg er avhengig av diskusjoner som dette for å holde meg oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...