Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg eller rask Windows


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er noe jeg ikke helt forstår med maskinen min - noen ganger er den treg, andre ganger rask. Om den er treg - og jeg rebooter - blir den straks mye raskere, og jeg forstår ikke helt hvorfor, gjør ikke noe annerledes under boot.

Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk for svar :)

Endret av Craves
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du msn? Msn har den sjukdommen med og gjøre dataen din treg... Avslutt det så blir dataen rask og go igjen...
Andre problem kan være at du har en skadet fil.. En " .exe " fil, hvis den foresaker at processoren sinkes blir dataen treg, så få deg en sjekk på dataen! smile.gif

Endret av Hoisveen
Lenke til kommentar

Sier ikke at du skal drite i msn.. Men jeg har hatt problemet med at dataen blir no jævelig treig, skrifta henger etter når jeg skriver. Alt jeg gjør er og Avslutte msn og starte det på nytt og dataen er fin igjen.... Hvis ikke det er problemet så må du se om noen ."EXE" filer er skadet

Lenke til kommentar

Hvis du opplever at maskinen er treg en gang så kan du trykke "ctrl" + "alt" + "del". Da dukker windows oppgavebehandling opp. Videre trykker du på prosesser. Her kan du se hva som bruker store resurser på PC'n din. Hvis da feks MSN bruker 90% av CPU så kan det være lurt å lukke msn for å starte den på nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis msn gjør pc'n din treig, kan du bare bruke et annet program enn msn. Jeg kjører linux og der er det mange forskjellige programmer som gjør at jeg kan snakke m folk på msn. F eks et som heter aMsn.

 

Tipper det sikkert finnes mange andre msn-kloner for windows også, som gjør at du kan "være på msn" uten å bruke msn-programmet fra microsoft.

Lenke til kommentar

Tingen her er vel å ha kontroll på hvilke program som går på pcn sin. Jeg er litt manisk der og ALLE program som ikke må være oppe stenges,det er DU som skal styre hvilke program du vil ha gående,ikke windows eller andre.

 

Dette gjør selvfølgelig forskjellige utslag etter åssen pc og hvor mye minne du har.

 

Det finns et par måter å kontrollere dette på,en måte er å trykke på start-->kjør--> og skriv msconfig,trykk enter og velg oppstart. Da kan du huke av de programmene du er sikker på at pcn din ikke trenger ved oppstart, ex. adobe,msn,nero+++ . Bare huke av de programmene du er sikker på.

 

Det finnes også en windows optimaliseringsguide her på forumet,den er god, les den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...