Gå til innhold

Slik kan Norton avinstalleres

Anbefalte innlegg

Eksempler på Bloatware:

Real

Synes Winamp og MSN Messenger begynner å bli feite de og. Hvorfor skal Winamp på begynne å spille av filmene mine og lage bibliotek over maskinen min?! Jeg pleide å bruke det til musikk, men nå er det avinstallert.

Winamp installerer også et lowpass filter for CDromen din... Når den gjorde det, ble alt ødelagt for meg.. Drivere klikka, hverken virtuelle eller ekte stasjoner ville fungere... Så jeg gjorde en system restore, og reinstallerte winamp, mens jeg blokka driverinstallasjonen med ProcessGuard :love:

EDIT: Antar alle er enige med meg når jeg sier at Winamp 2.9x var de beste versjonene :D

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt jeg gjorde var kontrollpanel>legg til eller fjern programmer og fant norton. Var borte med en gang. er det feil gjort kanskje?

7792036[/snapback]

Ja og nei. Du har nok ikke fjernet alt, men det er stort sett borte, og med litt flaks vil du aldri merke de komponentene som ligger igjen :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvorfor kan ikke de "glupe" hodene hos Symantec heller bytte ut all programvaren med den "gode" bedriftsrettede? Det kan vel ikke være så veldig vanskelig å designe ett skin som faller i smak i den private heimen!

7789107[/snapback]

Det er den samme motoren, og det er få som klager på den faktiske tekniske standarden på antivirus-motoren. Problemet er heller at privatversjonen har en del andre features som Symantec mener skal hjelpe brukern. Det er disse vi som er litt mer avanserte ikke kan fordra.

7790465[/snapback]

Har ikke testet bedriftsversjonen selv, men har hørt at noen sier den er bedre.

For min del kan Symantec fortsette å hvile på laurbærene. Jeg tipper at det er mange konkurrenter å velge mellom, som gjerne gjør ting litt mer brukervennlig for alle typer brukere.

Lenke til kommentar

Pga dette og at Norton på død og liv skal suge ut det minste snev av systemressurser, fraråder jeg alltid folk på det sterkeste å installere det. Når de ikke engang gidder å gi vanlige folk valget om å avinstallere eller beholde det, pisser de på kundene. De fleste databrukere har null sjans til å avinstallere det selv, uten masse plunder. Det er altfor dårlig av Symantec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...