Gå til innhold

Hvilken stilling har du i militæret?


Intoxikeyn

Anbefalte innlegg

Haha, nå har jeg vært i militæret siden 25. september 2006 (Madla) , endte opp som vakt I Oslo.

 

Men endelig har jeg blitt resepsjonist :thumbup:

 

Med dette blir det 5 dager på fra mandag til fredag , så 9 dager perm :love:

 

Snakker om konge stilling :dribble:

 

Edit: Noen som har fått gode stillinger i militæret??

 

Mvh,

Christoffer

Endret av Intoxikeyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting er som terrengkjøring med vogntog :love:

 

Var det her snakk om vogntog? Altså, bil og henger, i skauen/lendt terreng?

 

Eneste terrengkjøringa jeg har gjort er iaff med Scania M(ett eller annet, noen som husker? :p), og det var jo særs gøy! :)

 

Tjenestegjorde som vognfører CV9030N (stormpanservogn), RFK (84mm kanon) skytter, ERYX skytter (137mm missil) og vanlig geværneger. Var på Sætermoen, i Stormesk3 for de som kjenner til det.

7774249[/snapback]

 

Hehe! Hakket råere enn lader da med andre ord! :p:D

 

Noen som har high-res bilder av M109 langdistanseskyting btw? DET er rått å se på det! :D

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

Jeg kokte kaffe og spilte kort stort sett hele tjenesten min, bortsett fra 3 uker på Madla. 311.05 Olsen heter jeg, fra julikullet, 1999.

 

Etter de 3 ukene ble jeg sendt til andre siden av byen hvor jeg tjenestegjorde på en vaktbåt, dvs kjørte nato-offiserer inn og ut av Lysefjorden og serverte dem drinker og smørbrød, eller tok dem med ut på fisketur. Når jeg (vi, vi var to-tre dekksgutter, en maskinist og en båtfører) ikke gjorde dette, satt jeg (vi) og spilte kort og hørte på P3. Bodde hjemme gjorde jeg også, bortsett fra annenhver helg eller noe sånt, da jeg var portvakt.

 

Fornøyd med tjenesten min. Ikke ville jeg bo i telt, ikke ville jeg skyte. Ikke ville jeg flytte og ei heller ville jeg omgås befal eller offiserer mer enn strengt nødvendig (maskinisten og båtføreren var sivile). Så alt i alt; fornøyd.

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar
Ingenting er som terrengkjøring med vogntog :love:

 

Var det her snakk om vogntog? Altså, bil og henger, i skauen/lendt terreng?

 

Eneste terrengkjøringa jeg har gjort er iaff med Scania M(ett eller annet, noen som husker? :p), og det var jo særs gøy! :)

 

Tjenestegjorde som vognfører CV9030N (stormpanservogn), RFK (84mm kanon) skytter, ERYX skytter (137mm missil) og vanlig geværneger. Var på Sætermoen, i Stormesk3 for de som kjenner til det.

7774249[/snapback]

 

Hehe! Hakket råere enn lader da med andre ord! :p:D

 

Noen som har high-res bilder av M109 langdistanseskyting btw? DET er rått å se på det! :D

7774507[/snapback]

Det er mange syke syke folk i ingeniørvåpenet. Ja, vi snakker her 26tonn bak på planet og ditto mengde på henger for så å styre faenskapet ut i skauen og opp de villeste traktor veier.

Lenke til kommentar
Jeg var tenorfanfaretrompetist, lagfører, vaktskriver og for en stakket stund hornblåser.

7773410[/snapback]

 

Noe sier meg at vi kanskje var i samme tropp. Navnet virker dessuten forholdsvis kjent :p

 

Var selv hornblåser, men ikke så mye av det andre.

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Noe sier meg at vi kanskje var i samme tropp. Navnet virker dessuten forholdsvis kjent  :p

 

Var selv hornblåser, men ikke så mye av det andre.

 

Stemmer nok det du :)

Hornblåsertjeneste var jo strengt tatt det morsomste, jmf. Parademarsj på slottsplassen. Men for all del, ett år var nok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...