Gå til innhold

Hvilken stilling har du i militæret?


Intoxikeyn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann heisann!

 

Meldte meg like godt inn på forumet, nå som jeg har litt data tid i ny og ne. Just ferdig med UB-kurset, å sitter nå som UB-Korp :w00t: Så får vi se om det frister til mere engasjemang utover sommeren!

Hvor er du UB?

 

Er UB på værnes, engang trønder, alltid trønder :thumbup:

Endret av sparuten
Lenke til kommentar
nice, merket du noe av strømbruddet der i dag da?

og ikke vær for slem med de menige da

 

men det var egentlig skuffende få som jobbet i forsvaret her...

 

Næh, fint lite, tror UB-Kasserna går på egen strømfordeling.

Har igrunn ikke _så_ mye me menige å gjøre, de jeg har med å gjøre er ganske så oppegående så det er ikke et problem!

Lenke til kommentar

Er VS på LDKN Reitan. Slappe greier, men det går greit. Nå skal jeg på UB-opptak om en uke, Baseforsvar@Kjevik. Hadde vært artig å komme inn der. Hvis ikke, verver jeg meg kanskje ved dimming.

Neimen. Da kjenner du vel minst et par av brannmennene, noen av de var fra KPB. Gled deg til brannalarm i månedsskiftet januar-februar. Hilsen Brannsoldat Naustdal, Øverbygd brannstasjon. :)

Jeg kjenner deg. Du gikk i trinnet over meg på VGS. Du kjenner brannsoldat Kvamme, og muligens også Åstveit påå... miclic?

Du var også samme klassetrinn som Øvsthus på VGS. Han er brann på Reitan, hvis du kjenner han :)

Lenke til kommentar
Edit: Noen som har fått gode stillinger i militæret??

Mvh,

Christoffer

Jobber med samband på land i sjøforsvaret. Herlig turnustjeneste med tilnærmet fri bytting av vakter. Nå er jeg på en 7-dagers perm. Hadde jeg ikke vært under opplæring hadde jeg kunnet bytte fra meg 5 vakter og hatt sammenhengende fri i 22 dager. Trives også med arbeidet og plasseringen (Bergen). Alt på stell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Haha, nå har jeg vært i militæret siden 25. september 2006 (Madla) , endte opp som vakt I Oslo.

 

Men endelig har jeg blitt resepsjonist :thumbup:

 

Med dette blir det 5 dager på fra mandag til fredag , så 9 dager perm :love:

 

Snakker om konge stilling :dribble:

 

Edit: Noen som har fått gode stillinger i militæret??

 

Mvh,

Christoffer

 

Høres fett ut, hvordan er lønninga? ;)

Lenke til kommentar

130 kr dagen/146,50 for korporaler/ULM, så lenge man er i førstegangstjeneste (og det er vedkommende). Dimmisjonsgodtgjørelse på ca 25600 (tror jeg det er) i tillegg til dette.

 

edit: forresten så er dette innlegget over et år gammelt, så han er sannsynligvis ferdig med førstegangstjenesten sin nå, og har dermed ikke den lønnen lenger ;)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Utførte min plikt for landet eg i Bardufoss/Rusta leir som Vognfører på TT (tungtransport). Morro å køyre rundt med 56 tonn på hengeren og total vekt på 86 tonn :)

 

Fraktet for det meste rundt på stridsvogner som CV90, 113-serien, Leopard og Ingeniørvogner. Veldig morro!

 

Var ikkje mykje trygt å køyre rundt på E6 i Indre Troms når TT-troppen var på veien i alle fall!

 

Fikk CE-lappen gratis, så egentlig så klager jeg ikke! :)

Endret av avRack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...