Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Når det gjelder poengene Giants fikk for den safetyen så lurer jeg på en ting: jeg leste det som stod på Wiki-artikkelen som det ble linket til her ovenfor.

 

"En safety scores når ballen blir død i det angripende lagets målsone og det angripende laget er ansvarlig for at ballen havnet der. For eksempel ved at det forsvarende laget takler ballbæreren bak hans mållinje"

 

Brady kastet jo ballen, men den traff ingen. Regnes det som at ballen er død selvom den ikke er i målsonen?

 

Jeg stusset litt på dette jeg også. Har aldri sett det før (jeg begynte å følge med denne sesongen). Brady ble ihvertfall taklet i sin egen touchdown-sone, altså bak startposisjonen. Virker som om det er tifellet og at ballen ikke blir mottatt, så vil safety score inntreffe.

 

De forklarte det veldig godt i studio nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål: Hvorfor startet Patriots på 10-yarden i begynnelsen av 2nd?? De var jo på 40-50 yarden da det 1. kvarteret var over.

 

Eh nei?

 

Nei hva? Var de på 10-yarden i 1st?

 

Ja, di var vel rundt der etter 1st (15 yards eller noe..). Kanskje du blander talla på hver sin side? :innocent:

Lenke til kommentar

 

Av samme grunn som at det har tatt ca. 40 minutter å spille en 15 minutters omgang. Og de har ikke kommet til pauseshowet ennå.

 

Nå er straka 2runde over og det har vært spill i 1t og 10min ca, og det er to runder igjen. Ca 2t og 30min tilsammen? Og det skal holde på til kl5.. Får det ikke til å gå opp..

Lenke til kommentar

Når det gjelder poengene Giants fikk for den safetyen så lurer jeg på en ting: jeg leste det som stod på Wiki-artikkelen som det ble linket til her ovenfor.

 

"En safety scores når ballen blir død i det angripende lagets målsone og det angripende laget er ansvarlig for at ballen havnet der. For eksempel ved at det forsvarende laget takler ballbæreren bak hans mållinje"

 

Brady kastet jo ballen, men den traff ingen. Regnes det som at ballen er død selvom den ikke er i målsonen?

 

Jeg stusset litt på dette jeg også. Har aldri sett det før (jeg begynte å følge med denne sesongen). Brady ble ihvertfall taklet i sin egen touchdown-sone, altså bak startposisjonen. Virker som om det er tifellet og at ballen ikke blir mottatt, så vil safety score inntreffe.

 

De forklarte det veldig godt i studio nå.

Det blir også safety visst man blir dømt for intentional grounding visst man står i end sone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...