Gå til innhold

Dualbox-prosjekt. Mage + Mage


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest artikkelen om "The man with ten arms" som kontrollerer fire mager og en prest fikk jeg lyst til å teste noe lignende.

 

Tenkte i anledning dette på et prosjekt der jeg skal levle opp to mages og dualboxe dette. Har to accounter og en god nok PC til å kjøre to kopier av wow.

 

Det jeg lurte på da er om dere har noen tips til speccs på og magene for å levle mest effektivt? Kunne også trengt litt hjelp med hvilke macroer som er nyttige å ha til dette.

 

Håper det blir litt artigere å levle nå ;) Og at jeg slipper så mye ganking.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ok fikk endelig tid til å skrive litt om det ( Eller for å si det slik, ferdig med å leke meg så jeg gadd endelig :p )

 

 

 

Først og fremst bruker jeg en maskin, et tastatur og en mus. Oppsettet mitt ser slik ut:

 

 

dualbox7te.th.jpg

 

 

 

For å lett kunne kontrollere to mages på en gang har jeg satt opp to lette macroer samt at jeg kjører to skrip i bakgrunnen mens wow kjører for å enkelt sende info om key-presses fra det ene vinduet til det andre.

( Dette er i følge game-masteren jeg snakket med i går ikke i mot TOS. Siden det ikke er et script som tukler direkte med wow, men går på keyboard presses i stedet som den sender til wow. )

 

Dette scripting-programmet heter AutoHotkey og kan lastes ned her: http://www.autohotkey.com/

 

Når du har installert dette kan du lage enkle script med notepad som kjøres når du trykker på dem.

 

Et eksempel på at script er dette:

 

WinGet, wowid, List, World of Warcraft 

~1:: 
KeyWait 1 
IfWinActive, World of Warcraft 
{ 
ControlSend,, 1, ahk_id %wowid2% 
Return 
}

 

Dette lagres som f.eks " 1.ahk " og legges hvor du vil på datamaskinen. Jeg har mine sortert i en mappe på D-disken.

 

Det scriptet gjør er å få tak i ID'en til det ekspemplaret av WoW som var startet sist ( endre " %wowid2% " til f.eks " %wowid3% " om du har 3 kopier av wow kjørende.

 

Du spesifiserer hvilken tast scriptet skal lese av, i dette tilfellet tasten 1, og sender denne til wowid nummer 2.

 

Når jeg da lagrer og kjører dette scriptet vil den legge seg nederst på windows-toolbaren sammen med msn eller hva du nå måtte ha der. Start så opp wow og ha vindu nr1 marker. Hver gang du trykker på 1 i dette vinduet vil det samme skje i vindu nummer 2.. Av en eller annen grunn funka ikke dette så bra med movement, siden det virker som den kun klarer key-presses og ikke leser når et key er holdt nede.

 

 

sync0gg.th.jpg

 

Som dere kan se på bildet kaster jeg fireball akkurat samtidig med begge magene.

 

Edit: macros:

 

Glemte å skrive om macroene jeg bruker :blush:

 

Jeg har 4 script kjørende akkurat nå, men skal kjøre fler senere når magene er høyere level.

 

Mine to macroer er en enkel follow ( Som er på 3 ) og en assist-funkjon ( 4 ).

 

 

Follow-macroen er:

------------------

/target #mage1

/follow

------------------

 

 

Assist-macroen er:

------------------

/target #mage1

/assist

------------------

 

Jeg har script for disse to som da ligger på 3 og 4, så om jeg trykker "3" i vindu nr1, som er main-vinduet, nummer 2 følge etter nummer 1, og nummer2 tar nummer1 sitt target om jeg trykker 4.

 

Om dere har noen flere spørsmål så gjerne spør ;)

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet ligger i at shaman'en din er melee/ranged og mage'n er ranged exclusive omtrent. med engang du får en melee klass og en ranged class blir faren for så mye displacement at det blir mer vanskelig å spille enn gøy så er det dødt. dette er om du planlegger å spille slik at du styrer begge char'ene samtidig, hvis det ikke er det du driver med så henger jeg ikke med. skal du først be mage pyroblaste også skifte og be shaman gjøre sånn og sånn også skifte tilbake? :S

Lenke til kommentar
du høres ut som en ekte world of warcraft fan..

virker som du virkelig liker å utforske verdenen og gjøre quester.

7765955[/snapback]

 

Ehh..du leste tydligvis ikke første posten her. Har man allerede levlet en character til 60(70) så levler man kjappest mulig på den neste. Blir ikke det samme når man utforsker en plass for andre/tredje gang, eller hva? :roll:

 

Men tilbake til topic..Hva med å prøve en leveling guide? Jeg gjør det nå på min warlock som vil bli min nye main til outland. Må si det har gått kjappere enn noen gang og ble ikke så kjedelig som jeg trodde det skulle bli. Hjalp veldig på at guiden jeg bruker er delt opp i mange deler.

Lenke til kommentar
du høres ut som en ekte world of warcraft fan..

virker som du virkelig liker å utforske verdenen og gjøre quester.

7765955[/snapback]

 

Føler ikke akkurat jeg har behov for å undersøke mer quester med 3 level 60.. Derfor har jeg lyst til å prøve dette prosjektet siden det er noe nytt og mer utfordrene.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
du høres ut som en ekte world of warcraft fan..

virker som du virkelig liker å utforske verdenen og gjøre quester.

7765955[/snapback]

 

Ehh..du leste tydligvis ikke første posten her. Har man allerede levlet en character til 60(70) så levler man kjappest mulig på den neste. Blir ikke det samme når man utforsker en plass for andre/tredje gang, eller hva? :roll:

 

Men tilbake til topic..Hva med å prøve en leveling guide? Jeg gjør det nå på min warlock som vil bli min nye main til outland. Må si det har gått kjappere enn noen gang og ble ikke så kjedelig som jeg trodde det skulle bli. Hjalp veldig på at guiden jeg bruker er delt opp i mange deler.

7766041[/snapback]

 

Har du link til denne guiden du bruker? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...