Gå til innhold

Gamblers corner, odds-og tippetips. (18år)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-EIV2CS

Hadde

Breda - RBK (0-1) U

MFK - VIF B

Og en svensk shait som gikk inn, tror det var Gøteborg.

 

satsa 300kr.

 

Satsa også 50kr på hver:

Breda - RBK 2-0

Breda - RBK 3-0.

 

Et oddscomeback etter en lang pause.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne tråden har visst blitt tammere enn en utvanna Pepsi Max i det siste, så jeg får prøve og blåse litt liv i den igjen.

 

Tråden bør inneholde odds- og tippe-tips. Copy-paste av leverte kuponger uten noen begrunnelse på hvorfor akkurat det spillet skal gå inn er ikke tips.

 

Jeg har vel 1-3 kuponger gående hver dag i snitt, så det er bedre at 'I tippe, enn at du sløse'. ;)

 

Bruker vanligvis å kjøre en 'bankers' og en, vel, ikke så bankers, hver dag. Bankers vil vanligvis si 3-4 kamper med odds på 4-6. Innsatsen er 100-200. Ikke så bankers er vanligvis 3-6 kamper med odds på 10-15, med innsats på 20-50. Det er uhyre sjelden jeg spiller på odds høyere enn 15.

 

Jeg bruker Norsk Tipping. Selv om oddsen deres gjerne er ræva 2k, særlig på kamper med klare favoritter, gjelder det å ha øynene åpne for når de driter seg ut i motsatt ende. De har en tendens til å sette oddsen unaturig høyt på UB i kamper de tydeligvis ikke har altfor stor kjennskap til. Altså; de favoriserer ofte et hjemmelag uten grunn.

 

Så her er det jeg satser på for Søndag 03/08.

 

 

 

Bankers; Odds 3,46; Innsats 250; Mulig gevinst 865.

40. Stabæk - Bodø/Glimt H 1,40

Med seier over B/G kan Stabæk ta tilbake tabelltoppen, og det med en kamp til gode på FFK. Det gir de neppe fra seg hjemme mot et B/G som ikke presterer over evne om dagen.

 

48. Alta - Sandefjord B 1,65

Det begynner å lukte opprykk av hvalfangerne. Alta har ikke stått for noen store overraskelser på hjemmebane hittil, og skal ikke ha mye å stille opp med mot SIF.

 

54. Kongsvinger - Start B 1,50

Kongsvinger er desidert sist i Adeccoligaen. Start er muligens addecoligaens beste bortelag (blant annet med sterke 3-0 borte mot Sogndal i forrige runde).

 

 

 

Kun tre kamper og en ganske lav odds altså, men det er ikke så altfor mye denne runden som kan regnes som sikkert nok. Her et par andre kamper som kanskje kunne ha vært med på kupongen, men som jeg har valgt vekk av ulike grunner.

 

1. FC Midtjylland - AC Horsens H 1,45

FCM har hatt en bra sesonginnledning, mens Horsens har starta der de slapp i fjor; med vingling. Allikevel kan de fort klare en uavgjort her.

 

9. FK Tønsberg - Skarp H 1,10

Greit nok at FKT sikkert vinner mot bunnplasserte Skarp, men 1,10 er ikke noe som er verdt å spille på. Handikapspillet 10. FK Tønsberg - Skarp (0-1) H 1,34 frister ikke akkurat det heller.

 

26. CSKA Moskva - Samara Kryliya Sovetov H 1,40

Den russiske serien har vært sær så langt. Fjorårets mesterligadeltaker CSKA ligger helt nede på en 8. plass etter halvspilt sesong, 8 poeng bak ledende Rubin Kazan. Kryliya Sovetov ligger på en 7. plass, så 1,40 på H her er utelukket.

 

28. Skarbøvik - Kjelsås H 1,60

Skarbøvik har vært årets overraskelse så langt i 2. div. avd. 2. Helt frem til 1-5 mot Steinkjer var de tilsynelatende bunnsolide hjemme, men selv om de rettet opp noe av inntrykket med 1-1 mot hjemmesterke Strindheim sist helg, er det fortsatt grunn til å tro at hverdagen kan ha kommet til Skarbøvik. Kjelsås på sin side har variert, men hatt en tendens til å tape kamper med ett mål. Ville hatt 2,00 for å spille denne i det hele tatt.

 

60. Sarpsborg Sparta FK - Hødd H 1,65

Hødd har hatt det svært så tøft i det siste, blant annet med hjemmetap mot bunnkollega Alta. Allikevel er det verdt å huske at denne kampen er et oppgjør i bunnstriden. 1,65 på H er greit mtp. Hødds totale formsvikt, men kampen er fortsatt for usikker til å inngå i et spill med såpass stor innsats.

 

 

Risiko: Odds 14,36; Innsats 30; Mulig gevinst 431;

41. Stabæk - Bodø/Glimt (0-1) H 2,20

B/G har tapt klart borte, mens Stabæk har valset over det meste på eget gress. Dette bør de ta seg av.

 

49. Alta - Sandefjord (1-0) B 2,90

Denne er risikabel, siden Alta er et greit hjemmelag kan det fort stå 1-2 eller noe lignende etter 90 minutter. På den annen side har alle de antatte topplagene hatt god kontroll i Finnmarkshallen.

 

55. Kongsvinger - Start (1-0) B 2,25

Tremålsseier borte mot Sogndal for Start i siste runde. Det samme er ikke et dårlig tips her.

 

 

Andre tips

36. Lillestrøm - Strømsgodset H 1,80

LSK er på en hot streak med to strake. De leverte en solid forestilling i siste hjemmekamp mot Bodø/Glimt. SIF er Tippeligaens desidert verste bortelag, og har ikke vunnet borte på over et år. Dette bør LSK klare.

 

76. Tromsø - Rosenborg U 2,80

Tromsø har slitt stort med å score mål i det siste, men RBK putter heller ikke i bøtter og spann i Tippeligaen. Rosenborg begynner å ligne på et topplag som er i ferd med å våkne fra dvalen, og kommer fra en meget sterk kamp mot NAC Breda. Allikevel er TIL-RBK alltid en vanskelig kamp for begge lag. I tillegg har RBK vist at de ikke er 100% komfortable på kunstgress. Uavgjort virker som det mest sannsynlige, 1-1?

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Jaja, Start og Sandefjord snublet jo såpass at begge gårsdagens tips gikk i dass. Så vi får leke flink spilleavhengig og prøve å vinne igjen det tapte. :grin:

 

Bankers; Odds 4,00; Innsats 100; Mulig gevinst 400

98. Skeid - Vålerenga 2 H (odds ikke satt, sannsynligvis ~1.30)

Skeid uttalte allerede før sesongen at de skulle rett opp i Adeccoligaen igjen. De kan trygge ledelsen med seier mot svakt plasserte VIF 2, og det bør de greie. 5-1 til Skeid i tilsvarende oppgjør i vår.

 

99. Molde - Aalesund H 1,75

Slaget om Nordvestlandet er ikke akkurat en done deal, men MFK har vært sterke hjemme gjennom mesteparten av sesongen. Satser på ny hjemmeseier.

 

104. Sønderjyske - FC København B 1,30

FCK går opp a poeng med ledende Randers med seier mot bunnplasserte Sønderjyske. Kommer fra 7-0 seier over Cliftonville i UEFA-cupen. Bør være grei skuring.

 

108. Helsingborg IF - GIF Sundsvall H 1,35

Per Joar Hansen's menn ligger like over streken i Allsvenskan, men rundt halvparten av poengfangsten til HIF så langt, som ligger i tetsjiktet. Dette skal være en ny hjemmeseier for HIF.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
singel i dag: vif - lfc - b 1000kr x 1,40(nordicbet) = 400 bolls netto!

 

Haha, 1000? :D

 

Jaja, det bør vel være den sikreste kampen på lenge.

 

 

 

Jeg satser på: Odds 1,89 - Innsats 200 - Mulig gevinst 378

Grei nesten-dobling av innsats. Lite å spille på i dag, venter på ny runde i Adeccoligaen i morgen.

 

6. Vålerenga - Liverpool B 1,35

Trenger vel ikke noen nærmere forklaring. Overrasket over at NT kjører "så høy" odds som 1,35 her.

 

9. FBK Kaunas - Rangers B 1,40

Faktisk mer usikker enn den kan se ut, Rangers har ikke briljert i det siste. Men jeg regner med at motivasjonen for å spille Mesterliga til høsten er såpass tilstede at de tar denne.

 

 

Andre etter min mening gode tips (bare hatt uflaks de siste to dagene, altså) er;

 

13. Bayern München - Inter U 2,65

Treningskamp. Selvsagt åpen, U gir høyest odds.

 

15. Patrick Thistle - Forfar H 1,25

16. Stenhousemuyr - St. Johnstone B 1,40

Skotsk cup. Disse to velges ut siden det er divisjonsforskjell mellom lagene.

 

25. Southamption - Stoke B 2,15

Stoke har styrket stallen betraktelig foran sin første sesong i Premier League, og er ute etter å vise seg frem.

 

27. Bohemians Dublin - Shamrock Rovers H 1,60

Bohemians tar tabelltoppen med to kamper til gode på nærmeste utfordrer med seier i denne, og har vist god form i serien. Rovers ligger midt på tabellen, men har også god form. Relativt åpent oppgjør.

 

Kombineres de sikreste kampene (6,9,15,16,27), får man 6,29 i odds.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
9. FBK Kaunas - Rangers B 1,40

Faktisk mer usikker enn den kan se ut, Rangers har ikke briljert i det siste. Men jeg regner med at motivasjonen for å spille Mesterliga til høsten er såpass tilstede at de tar denne.

 

Å jada. FBK Kaunas 2-1 Rangers. Jeg skulle hørt på min egen tvil; UEFA-cupfinalisten fra i fjor er slått ut av litauske Kaunas.

Lenke til kommentar
kaunas?wtf.

 

javell, stonebro nu e æ spent på ka du syns ka æ ska bruke de 400kronan :new_woot: på! :dontgetit:

fårresten hvorfår spiller du hos NT?

 

Tjah. Har holdt på i 5-6 år, og det har liksom "alltid vært NT".

 

Men har fundert på å gå over til NordicBet i det siste. Vet de bla. har odds på de fleste norske kamper helt ned til 3. divisjon, kan jo være like så greit å spille på det som skotsk cup, for å si det sånn ..

 

I tillegg har de vel litt bedre odds, og spill på mye i OL nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Bra tiltak, skal være mer aktiv senere, gidde ikke akkurat nå :p

Jeg tipper også NT. Er under 18 og mamma vil ikke ha noen andre aktører what so ever.

De fleste butikker får jeg levert kupong visst jeg kverulerer endel da.

 

Noen tips til å få kamerater med på å tippe sammen?

Lenke til kommentar

Jaja. Mye røl i går også, skotsk presse får vel noe å ta tak i. Men noen av tipsene gikk da inn, så som Stoke.

 

Så vi prøver igjen! Har fortsatt litt igjen av det jeg vant forrige uke, men nå begynner det å bli på høy tide med utbetaling.

 

30. Tyskland - Brasil H 2,05

OL i fotball, kvinner. Åpent oppgjør. Tyskland har vært 'invincible' en god stund, mens Brasil er blant outsiderne.

 

32. Norge - USA B 1,55

OL i fotball, kvinner. Norge vant faktisk 2-0 i en oppkjøringskamp for et par uker siden, men det var en av få seire over USA de siste par årene. Nå er det alvor, og USA skal være klart bedre enn Norge.

 

37. Kina - Sverige H 2,70

Kina er vertsnasjon, og skal være fullt på høyde med Sverige. Hjemmefordel avgjør.

 

43. BATE Borisov - Anderlecht H 3,60

Fatter ikke hvor NT får oddsen sin fra. BATE vant 2-1 i Belgia, da var oddsen på Anderlecht nede i 1,10.

 

50. Rosenborg - Stabæk H 2,10

RBK ble offer for egne feil på Alfheim og gikk på det største tapet i tippeligasammenheng så lenge de fleste kan huske. De reise kjerringa mot Stabæk for å i det hele tatt ha kontakt med medaljestriden. Nyervervelsen Lustig blir sannsynligvis benket til fordel for superveteran Strand. Jarstein kan også være tilbake for trønderne. Veldig åpen kamp, RBK-forsvaret kan fort få såpass trøbbel med Nannskog & co at dette ender opp i B.

 

59. Hødd - Moss B 2,00

Hødd har tapt sine sju siste kamper og har faktisk ikke vunnet siden 4-1 seieren over studentlaget NTNUI i cupen. Moss har tapt sine to siste og er ikke i form, men trenger poeng. Når Alta vinner på Høddvoll bør Moss vinne på Høddvoll.

 

64. Sandefjord - Sarpsborg Sparta H 1,35

Hvalfangerne ødela nok en god del oddskuponger med bare 1-1 borte mot Alta i helga. Denne gangen har de hjemmebane, mot nok et bunnlag, det bør resultere i hjemmeseier.

 

76. Basel - IFK Gøteborg H 1,65

Tjah. 1-1 i forrige oppgjør i Sverige, begge lag har bra form i serien om dagen. Ganske åpent oppgjør, hjemmefordel avgjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Imorgen skal jeg legge inn:

 

 

46. HamKam - Tromsø B 1.85

Tromsø har mye selvtillit etter kalaset mot RBK. Ser ikke at HamKam kan skape mye problemer.

Handicapspill vurderes 3.45.

 

38. Strømsgodset - Viking B 2.50.

Som isted så er det bunnlag mot topplag, Viking ser ut til å ha høstformen i anmarsj.

 

Her har jeg en pen dobbel, kanskje skal jeg legge på en safe bet, noe ala OB - Nordskjælland 1,45.

Nei, tror jeg gjør som stonebro og kjører Sandefjord med 1,35.

Kaster innpå 29. Japan - New Zealand, H 1,25 bare sånn at jeg ikkje kjeder meg om morgningen. New Zealand suger anyway, og Japan er NESTEN på hjemmebane.

 

Japan

Tromsø

Viking

Sandefjord=8,12 i odds. Noen som er enig i at denne er verdt en hundrings? Ikke sikkert at jeg stør opp innen fristen til Japan, da bytter jeg ut med OB el.

Lenke til kommentar
Japan

Tromsø

Viking

Sandefjord=8,12 i odds. Noen som er enig i at denne er verdt en hundrings? Ikke sikkert at jeg stør opp innen fristen til Japan, da bytter jeg ut med OB el.

 

Håper ikke du spilte Japan ihvertfall ... hehe

 

Jeg skulle vel satt litt mer penger på denne her;

 

bets1mp6.th.jpg

 

Strømsgodset - Viking syns jeg er en passe åpen kamp. Cup er cup. Skal sette sammen et par bonger litt senere.

 

Satser på; Odds 10,49 - Innsats 50 - Mulig gevinst 525

46. HamKam - Tromsø B 1,85

50. Rosenborg - Stabæk H 2,10

59. Hødd - Moss B 2,00

64. Sandefjord - Sarpsborg Sparta H 1,35

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Stol aldri på Rosenborg.

 

Uansett, jeg kommer til å gå over til NordicBet 100% fra nå av. Registrerte meg i går, har allerede vunnet nesten 1000 kroner med ganske labre innsatser.

 

Har 400 igjen på spillerkontoen på NT, satser alt på et kort i morra.

 

Odds 11,25 - Innsats 400 - Mulig gevinst 4500.

 

92. Brasil - Belgia (0-1) H 1,80

94. Honduras - Italia (1-0) B 1,70

97. Elfenbenskysten - Argentina B 1,40

100. Nederland - Nigeria H 1,75

104. Start - Hønefoss BK H 1,50

 

Skjønt jeg føler meg ganske usikker på hvorvidt Nederland hamler opp med Nigeria.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Hvorfor ikke overføre pengene til NB kontoen?

 

Yesterdays:

43: Bate B - Anderlecht H

59: Hødd Moss B

Sandefj. - Sparta Sarps. H

 

Innsats: 30

Odds: 9,72

 

Selfølgelig utligner Anderlecht fem minutter før slutt.

 

HamKam - TIL (1-0) B

Bryne - Odd (1-0) B

 

Odds: 11

Innsats: 30

 

 

Viking - Strømsgodset pause B

RBK - Stabæk B

 

Odds 8.16

Innsats 30

 

Det gikk rompe.

Noen tips for idag stonebro?

Lenke til kommentar

Haha, jaja, det var 400 rett i dass for min del. Skal passe seg noe jævlig for disse OL-kampene, det er praktisk talt et U23-mesterskap og fotballen var ganske tafatt.

 

Nå er jeg 100% på NB, hvor jeg heldigvis vant jeg siden jeg ikke tok med Nederland-kampen der. Litt lettere å sette sammen gode kuponger med en sånt utvalg, for å si det sånn.

 

I dag er det ikke mye å satse på bortsett fra Start - Hønefoss H (1,50 på Norsk Tipping). Elsfborg - Kalmar er en svak H, men egentlig ikke særlig spillbar. Det er cup, og begge lag har bra form. Mye bedre utvalg på NordicBet, med en del treningskamper blant annet.

 

Ville gått for; Odds 2.18

104. Start - Hønefoss H 1,50

Hønefoss røk hjemme mot Løv-Ham sist, de hadde 4 seire på rad før det, men det var mot alle fire bunnlaga. Start rotet vekk 2 poeng mot Kongsvinger og er sikkert innstilt på å vinne denne.

 

113. Åtvidaberg - IF Limhamn Bunkeflo H 1,45

Topp mot bunn i Superettan (svensk førstedivisjon).

Lenke til kommentar

Jøss, utbetaling i går.

 

Men nå er det helg og det medfører litt bedre utvalg og litt bedre "arbeidsforhold". :D

 

OL starter i dag, men Norsk Tipping har skuffende lite fra lekene så langt, kun der det er nordmenn involvert. I tillegg starter de lavere divisjonene i England sesongen denne helga, og det er Community Shield mellom ManUtd og Pompey på Søndag. Samt tippe- og adeccoliga.

 

Lønner seg ofte å bruke hele programmet (3 dager) for å sette opp en kupong for å finne flere spillbare kamper.

 

Begynner med noen tips for dagen i dag tatt fra Norsk Tipping sitt program. I tillegg angir jeg med tall bak tipset hvor sikker jeg føler meg på en skala fra 1-10. 10 er bankers, 1 er ikke spillbart.

 

3. Redalen - FF Lillehammer B 1,35 --- Sikkerhet 8

Ubeseirede FF Lillehammer kjører over det meste i denne tredjedivisjonsavdelingen (og satser i tillegg på opprykk). Redalen ligger på fjerdeplass, men skal allikevel være klart svakere enn Lillehammer.

 

11. Kattem - Tynset H 1,90 --- Sikkerhet 6

Et "nesten"-toppoppgjør i 3. div. Dette er i tillegg "min" avdeling (jeg er trønder!). Kattem har vunnet alle sine hjemmekamper så langt i sesongen. Knapp H.

 

13. Sedan - Nimes H 1,55 --- Sikkerhet 6

Nimes er blant de antatt dårligste lagene i Ligue 2. Sedan er en slags outsider til opprykksplass. Knapp H i første serierunde.

 

15. Dijon - Strasbourg B 2,25 --- Sikkerhet 6

Strasbourg rykket ned fra fransk eliteserie forrige sesong. De er ute etter å reise kjerringa, og etter å ha mistet noen spillere rett etter nedrykket har de forsterket stallen med flere andre som skal være godt over nivået i fransk Ligue 2. Dijon er ikke blant favorittene til å utmerke seg. NordicBet gir 2,60 på B.

 

19. Metz - Tours H 1,40 --- Sikkerhet 8

Antatt topplag mot antatt bunnlag i fransk Ligue 2. Handikapspillet 20. Metz - Tours (0-1) H 2,25 frister.

 

27. Shamrock Rovers - Finn Harps H 1,40 --- Sikkerhet 7

Finn Harps med fire strake tap nærmer seg raskt bunnen i Irland. Shamrock ligger rundt midten av tabellen og har vært brukbart solide i det siste, bare ett tap, da mot topplaget Bohemians.

 

28. Arvesen - Valverde B 1,35 --- Sikkerhet 9

Landeveissykling, OL. Går ved tretiden i natt norsk tid (direkte på NRK1 for de som har fri i helga :D). Dette er landeveissykling, og Valverde er en av gullfavorittene, det er ikke Arvesen. Rimelig å anta at Valverde får en bedre plassering enn Arvesen i det minste, som er det som skal til for å vinne.

 

Tar man med alle, får man en odds på 23,67.

Spilles kun de med sikkerhet > 7, fås en odds på 3,57.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...