fa2001 Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Hei, jeg har fått inn TV2 digitalt via TV-kortet mitt, med en litt stor antenne, men for noen dager siden så sluttet det å fungere (dvs. det kommer ikke noe bilde eller lyd). Er det noen andre som har dette problemet, og tror dere at jeg kan forvente at det fisker seg? Det var super kvalitet, så det er synd hvis det blir borte... NRK og TVNORGE fungerer fortsatt som de skal Det er litt fint å kunne se på tv på pcen noen ganger, også kan den ta det opp! Kortet er et USB-basert TerraTec Cinergy. Jeg får TV2 inn analogt nå, men programmet insisterer på å kode bildet som MPEG2, også når man bare ser "live", og PCen min klarer ikke det uten "lagg"!!
HKS Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 (endret) Er mulig at de slutter å sende prøvesendinger... Husk at de digitale sendingene på MPEG2 skal slutte, og erstattes av MPEG4 sendinger. Edit: Her har du planen for utbygging av digitalt bakkenett: http://www.ntv.no/modules/module_123/proxy...=41&mnusel=a30a Endret 20. januar 2007 av [GDI]Raptor
fa2001 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Skrevet 20. januar 2007 Det er ikke så mye info på NTV sin side, men det er vel bare å forvente når nettet ikke er offisielt åpnet. Jeg hørte fra en upålitelig kilde at kortet mitt skulle bli oppdatert til å støtte MPEG4; det kan likevel være at det ikke er med i de nyeste driverne enda. Jeg får håpe at det ikke er kryptering som får den til å klikke, for det er vel vanskelig å få krypteringsnøkler for PC'en. Takk for hjelpen uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå