Gå til innhold

Game of the Year 2006 kåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

La oss samle sammen alle GOTY-kåringene! :fun:

Edge: Final Fantasy XII

eToyChest: Syphon Filter: Dark Mirror :roll:

Eurogamer: Guitar Hero. Pallplass: Elder Scrolls 4: Oblivion, Twilight Princess

Extreme Gamer.ca: Elder Scrolls 4: Oblivion

Joystiq: Gears of War. Pallplass: Twilight Princess, Wii Sports

GameDaily: Gears of War. Pallplass: Twilight Princess, Guitar Hero II.

GamePro: Gears of War. Pallplass: Guitar Hero II.

Games Radar: Twilight Princess. Pallplass: Gears of War

Gamespot: Gears of War

Gamespy: Twilight Princess. Pallplass: Company of Heroes, Final Fantasy XII

GameTrailers: Twilight Princess

GameZone: Gears of War. Pallplass: Twilight Princess.

IdleThumbs: Animal Crossing: Wild World :ermm:

IGN: Okami. Pallplass: Twilight Princess, Elder Scrolls 4: Oblivion

Next-Gen: Gears of War. Pallplass: Twilight Princess, Elder Scrolls 4:Oblivion.

Time: Wii Sports. Pallplass: Gears of War, New Super Mario Bros

UKResistance': Animal Crossing: Wild World :blink:

VG: Twilight Princess. Pallplass: Guitar Hero, Shadow of the Colossus, Gears of War

Kom med flere! OBS: Ikke avstemninger. :nei: Og kun all formats-kåringer!

Endret av Biera
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes ikke at Gears of War var så bra som folk skal ha det til. Det var alt for kort og ensformig. Bortsett fra god grafikk syntes jeg det var ganske oppskrytt.

Årets spill for meg er Hitman: Blood Money. Elsker og snike meg inn på folk og drepe de med wieren eller hammeren.

Skrevet (endret)

Noe er feil når Gears of War vinner så mye. Det som gjør Gears of War er jo det coversystemet, er jo det folk blir imponert over og det har jo Rainbow Six: Vegas også, bare mye mer gjennomført.

At disse titlene går over Shadow of the Colossus og God of War er direkte latterlige. Ikke bare har disse spillene helt ny gameplay vi aldri har sett før, men så gir de oss en ufattelig bra historie. Gir Gears of War det samme ? NEPPE ! Det er en standard FPS shooter. Argh blir så sint.

Endret av Avean
Skrevet

Blæh, skjønner at jeg må spille mer spill i løpet av året som kommer siden jeg ikke har testet et eneste spill ut av de som er listet opp i den første posten.

Skrevet
Blæh, skjønner at jeg må spille mer spill i løpet av året som kommer siden jeg ikke har testet et eneste spill ut av de som er listet opp i den første posten.

7753525[/snapback]

Jeg har bare prøvd ett.

Skrevet
Noe er feil når Gears of War vinner så mye. Det som gjør Gears of War er jo det coversystemet, er jo det folk blir imponert over og det har jo Rainbow Six: Vegas også, bare mye mer gjennomført.

At disse titlene går over Shadow of the Colossus og God of War er direkte latterlige. Ikke bare har disse spillene helt ny gameplay vi aldri har sett før, men så gir de oss en ufattelig bra historie. Gir Gears of War det samme ? NEPPE ! Det er en standard FPS shooter. Argh blir så sint.

7753209[/snapback]

Shadow of the Colossus og God of War er jo 2005-titler, (i USA ihvertfall).

Uansett syns jeg Gears of War er oppskrytt...

Det er et bra spill uten tvil, men ikke er det langt og ikke er det spesielt oppfinnsomt.

Online syns jeg ble gammelt fort.

Twilight Princess burde vunnet langt mer, pallplass eller ikke.

Men, men...meninger :)

PS: Jeg elsker Animal Crossing, så det var godt å se litt anerkjennelse :p

Skrevet

Jeg synes att Gears Of War er det beste spillet i 2006, jeg synes det var nyskapende med coversystemet og motorsaga var helt genial. Og grafikken var jo konge slo jallefall min pc til 9000kr ikke verst til å være en maskin til 2890kr

Masse kraft for en liten håndfull penger.

Gears Of War fortjener all ros og ære fra min side :D

Skrevet (endret)

Godt å se Animal Crossing få noen plasser. Og de som valgte Oblivion bør skytes. The Elder Scrolls er favorittserien min noensinne, men Oblivion er rett og slett ikke et godt spill før man har moddet det for å fikse de digre gameplayfeilene.

Twilight Princess får min stemme, med Shadow of the Colossus tett etter.

Endret av Niskivara
Skrevet

Må dere ikke glemme at Twilight Princess har ikke god grafikk :ohmy:

Det er ulovelig i 2006 hvor alt skal skinne med HD grafikk, sporte milliarder polys og ha über tekniske preferanser.

Ord som "story" og "gameplay" finner du i fremedorboka.

Ærlig talt, jeg ser liksom ikke helt hva som gjør Gears of War så eksepsjonelt genialt at det fortjener disse prisene. Ettersom jeg har lest i mange omtaler vinner spillet mest på at det sporter kjempegod grafikk, jeg leser liksom ikke noe annet enn det. Det andre ser nesten ut som det er borte.

Mens TP blir trukket på banale tinger som MIDI musikk, tekst istede for tale og "last gen" grafikk. Seriøst, hva er det som skjer med spilleverden i dag, er den ramla totalt av hengselene slik at kun spill med X360 grafikk kan vinne? Det er sykt irriterende.

F.eks Gamespot, som ga TP 8,8 på Wii fordi den manglet de tingene jeg nevnet ovenfor. Var de "feilene" så graverende at de måtte ta vekk 1,2 poeng fra spillet?

Bah, det er ikke plass i verden for andre spill ser det ut som, kun HD spill teller i dag.

Skrevet
Ærlig talt, jeg ser liksom ikke helt hva som gjør Gears of War så eksepsjonelt genialt at det fortjener disse prisene. Ettersom jeg har lest i mange omtaler vinner spillet mest på at det sporter kjempegod grafikk, jeg leser liksom ikke noe annet enn det. Det andre ser nesten ut som det er borte.

7754057[/snapback]

Så du har med andre ord ikke spilt spillet? Da vet du vel heller ikke hvorfor det er så sinnsykt bra. :)

Skrevet

Jeg har spilt spillet og jeg finner det ikke bra overhodet. Det som gjør spillet kult er coversystemet, men akkurat samme finner vi i R6: Vegas.

Skrevet

For oss som ikke har testa Gears of War og heller ikke har planer om det; hva er dette coversystemet og hva er så bra med det?

Skrevet

de mest hypa spillene får alltid god omtale, og har større sjanse enn andre til å få "game of the year".

annmeldere bør være FLAUE når de ser tilbake på sine egne doom 3 omtaler hvor de har gitt spillet 9\10 ol. spillet har bra grafikk og kan skremme godt den første timen, men deretter går det nedover, noe nettopp annmeldere NÅ for tida påpeker når de sammenligner med nyere spill (for eks. FEAR). er så lei av at annmeldere er mer vennlig innstilt til spill som blir hypa av utgiverne med reklame i huet og ræva!

mistenker at det er tilfellet her med gears of war også...

Skrevet

7753209[/snapback]

shadow of colossus og God of War kom ut 2005 og vant masse priser.

Skrevet

Er veldig få som trekker frem GoW som en sikker vinner pga overallen men pga grafikken. Som Gametrailers sa i deres film at det som gjorde et spill til årets spill er måten alt er pakket inn på.

Men men.

Kom over en liten overaskelse på gametrailers vinner, årets story. Og der vant Drømmefall. Det var uventet. Mega uventet. Det har en god story ja, men trodde at konkuransen var så stor at ingen kom til å ofre spillet en tanke på nominasjon.

Skrevet

Dritbra at Edge kåret Final Fantasy XII til vinneren. Beste spillet jeg har spilt i år. Kult at det får props. Siden det ikke har blitt lansert enda i Europa, så har det vært alt for lite stoff om det her i vår verdensdel.

Men er ikke Edge engelsk? Rart da at de kårer en vinner som ikke er utgitt i england enda.

Nu vel, jeg klager ikke. :D

Skrevet
Dritbra at Edge kåret Final Fantasy XII til vinneren. Beste spillet jeg har spilt i år. Kult at det får props. Siden det ikke har blitt lansert enda i Europa, så har det vært alt for lite stoff om det her i vår verdensdel.

Men er ikke Edge engelsk? Rart da at de kårer en vinner som ikke er utgitt i england enda.

Nu vel, jeg klager ikke.  :D

7754884[/snapback]

Edge kårer spill de har reviewet, og de reviewer en del importspill hvis de synes de er viktige eller gode nok.

Skrevet
Du glemte en viktig en:

Diskusjon.no sin kåring

Som sagt, brukeravstemninger har jeg valgt å ikke inkludere, siden de lett blir oversvømt av fanboys. (Ikke at staffkåringer er helt fri for dette - host, host, IGN, host)

La til Games Radar. Prøvde å søke på 1up, men fant bare en brukerkåring. Skulle gjerne inkludert noen ikkeengelske kåringer også, men fant ikke noe på Jeux-France eller gamefront.de... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...