Gå til innhold

Kommentartråd MeTube - rørkabinett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du hadde en god idé til et prosjekt som skiller seg ut. Det fenget nok mange. På en annen side er utformingen alt annet enn praktisk :p Men tegningene så greie ut.

 

Men utføringen av arbeidet kunne som en del andre har sagt, vært bedre. Virker som om du stresset veldig med å bli ferdig til The eXperience, og dermed droppet alt av pussing og sparkling. Grunningen på kassen var ikke fullstendig, og lakkeringsjobben var etter min mening ikke helt topp.

 

Greit nok at du bare er 16, men jeg tror heller det er liten tolmodighet dette prosjektet dessverre er blitt preget av.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er sponsorene dine fornøyd! De får jo masse reklame og oppmerksomhet på HW.no, som er norges største IT forum!

 

Jeg må nesten si meg enig med flere andre her og si at dette lukter hastverk lang vei..

En annen ting er at jeg ikke helt skjønner hva som er praktisk med kabinettet

- Luftgjennomstrømning, finnes det ?

 

Som enkelte andre prosjekter jeg har sett på, skjønner jeg ikke hvorfor, eller hvordan, du har fått tak i så gode sponsoravtaler for dette kabinettet. Det virker for meg som at folk sponser hva som helst, for å få litt reklame...

 

Neste gang du skal bygge et kabinett;

- tenk på luftgjennomstrømning/avkjøling

- materialet du bruker (aluminium har mye bedre kjøleegenskaper enn plast og tre)

- bruksområde og størrelse

- planlegging!

- IKKE stress, bruk den tida som skal til!

- Norsk rettskrivning til work-loggen din....

 

Til neste gang; Lykke til!

 

Mvh, Anders.

Lenke til kommentar

Skulle nok gitt litt mer tid til lakkerings jobben da det er noe viktig. Syns for-arbeidet ble ganske bra men så snurpa det seg mot slutten. Spenningskurven lå ganske høyt helt til den datt ned mot lakk jobben. Mere grunning og pussing hadde du fått lekker finish på. Men etter The experience så har du mulighet for å demontere pusse ned og lakke den KUL! Alt går ann;)

 

Nikko=)

Lenke til kommentar
Jeg må nesten si meg enig med flere andre her og si at dette lukter hastverk lang vei..

En annen ting er at jeg ikke helt skjønner hva som er praktisk med kabinettet

- Luftgjennomstrømning, finnes det ?

 

Ja, jeg tenkte samme selv..

 

Ikke for å "disse" noen her altså, men mine tanker:

1) Hvorfor drive å bruke så små vifter?

2) Hvorfor er all luftgjennomstrømning nederst i kabinettet? (varme stiger!)

 

Ellers, vedrørende finish på kabinettet, så anbefaler jeg å kle dette i feks. vinyl elns. Noe slags fleksibelt stoff som kan strekkes litt og limes fast.

 

Det vil hjelpe å skjule ujevnheter i grunnarbeidet som nå er veldig synlig.

 

Du skal ha creds for pågangsmot og for at du faktisk fikk MASSE sponsing!

Selv om denne utgaven mangler finish, har du vel noen flere erfaringer til neste prosjekt!

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar
Aldri skjønnt hvorfor dette kabinettet får så mye oppmerksomhet her på forumet. Personlig synes jeg det ikke ser så voldsomt bra eller spennende ut akkurat. Dårlig finish og lite gjennomført mener nå jeg. Men men, smak og behag.

9634309[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre, sorry Mr. Anki!

9635690[/snapback]

Må nesten hive meg på denne kommentaren jeg også.

 

Greit nok at prosjektet skiller seg litt ut fra de andre prosjektene, hvis jeg sammenligner dette prosjektet med de mest gjennomførte prosjektene på den tiden jeg var aktiv i worklog delen av forumet, feks arctic ice, black diamond osv. så er dette ganske lusent gjennomført sammenlignet med de prosjektene eller andre mer gjennomførte prosjekter. Jeg kan faktisk være så selvsikkert å si at mitt BMB prosjekt er mer gjennomført selv om dette er et litt morsomt prosjekt.

 

En liten munnter kommentar til slutt da, "dette slår i allefall er pre modda kabinett!"

Lenke til kommentar

Det kunne selfølgelig blitt bedre. Jeg er enig me andre her at finishen var ikke særlig bra. Men vi må også huske at han går på skole. Jeg er nok så sikker på at han prioterer skole (prøver, lekser osv) før moddingen. The Experience var vel også en faktor.

 

Jeg nok så sikker på at hadde han hatt mer tid så hadde kabinettet blitt mye bedre.

Men men, håper at du planlegger tiden bedre neste gang (hvis det blir noe mer modding).

 

Ellers så syns eg du har vært veldig flink med sponsingen :thumbup:

 

Mesic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...