Gå til innhold

Ingen GeForce 8800 Go


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom ikke som en bombe....

Hva skal man egentlig med slikt under bærbar pannseret egentlig? Det er en bærbar og det er ikke meninga å få alt du har i en stasjonær pc i den. Den er trosalt såpass mye mindre!

cpun i bærbaren min ligger på 75grader uansett... :p så er greit med litt kjøligere maskiner ja :)

 

Dx 10 er oppskrytt i utgangspunktet. Man kan for all del kjøre ett dx8.1 kort på dx9 spill, men det blir litt annen ting når dx10 kommer. For denne er kodet helt på nytt og er ingen oppgradert utgave av forgjengeren.

Jeg håper flere etterhvert går for opengl som gjør at de faktisk kan selge spill til linux brukere. Jeg vill tro det øker salget og minsker monopolet til microsoft også

Lenke til kommentar
Dx 10 er oppskrytt i utgangspunktet. Man kan for all del kjøre ett dx8.1 kort på dx9 spill, men det blir litt annen ting når dx10 kommer. For denne er kodet helt på nytt og er ingen oppgradert utgave av forgjengeren.

Jeg håper flere etterhvert går for opengl som gjør at de faktisk kan selge spill til linux brukere. Jeg vill tro det øker salget og minsker monopolet til microsoft også

7726750[/snapback]

Wine skal få støtte for DirectX 10 etter hvert. Perfekt blir det nok ikke, men en del spill vil nok gå under Linux, Unix og Mac OS X(Unix) da.

 

Ja bruk av åpne standarder som OpenGL, OpenAL osv. er bare sunt for konkurransen.

 

Jeg tror at spillbransjen hadde solgt mer om de fleste spill hadde kommet for Windows, Linux, Unix og Mac OS X.

Lenke til kommentar
Trolig vil vi måtte vente helt til tredje kvartal i år, når produksjonsteknologien krympes

 

 

skulle ikke det komme revidert utgave 8800 i mars? på 80nm?

7725872[/snapback]

 

Stemmer. Det kommer også billigere versjoner i G80-serien (8600 og 8300). Det vil overraske meg stort om ikke et eller annet nVidia dx10-kort finner veien inn i en laptop i god tid før Q4 2007.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Dere sier DX10 er oppskrytt...

Saken er nok det at det kommer noen bra spill som KUN støtter DX10...

Ikke noe annet...

Hva gjør dere med dem da?

7726727[/snapback]

Sant nok men det ville jo ikke akkurat være et sjakktrekk da det utelukker en stor kundegruppe. Det ville de tape store inntekter på og det er nok ikke noe de er villige til å gjøre med det aller første. Eller hva?= :whistle:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Det blir med DX10 vs. DX9 som det var/er med DX9 vs. DX8: Spill optimalisert for DX9 støttet nesten alltid DX8-hardware, men det så ikke like bra ut, og ytelsen var ikke like bra. I det siste har det også kommet en del spill som bruker så mange nye funksjoner at de ikke fungerer med DX8-kort lenger.

 

Ser ikke hvorfor denne situasjonen skulle endre seg når DX10 kommer...

Lenke til kommentar
Og jeg er helt enig i at DirectX 10 er oppskrytt. En ny shader er vel blant nyhetene. Jeg vil nok ikke velge skjermkort etter DirectX 10, men om det kommer som en bonus så er det greit.

7726626[/snapback]

Det skal bli veldig mye enklere å lage støtte for Dx10-spill i linux enn for Dx9-spill. Det kan nok bli et godt salgsargument etter hvert.

 

Dere sier DX10 er oppskrytt... Saken er nok det at det kommer noen bra spill som KUN støtter DX10... Ikke noe annet... Hva gjør dere med dem da?

7726727[/snapback]

Hvilke spill? Når?

 

Intel skal vel komme med sin oppfølger til GMA950 som skal støtte DirectX 10 til Q2/Q3 2007? (Sammen med Santa Rosa) Da blir det vel litt flaut av nvidia å bli banket av Intel på grafikkfronten. Så det blir nok et DX10 kort for bærbare innen den tid.

7727054[/snapback]

Etterfølgeren til GMA950 har vist allerede kommet og heter Intel Extreme Graphics X3000. Men Dx10-støtten ble vist utelatt. Uansett så tror jeg ikke Intels integrerte grafikk vil gi noen behagelig spilleopplevelse i nye spill, selv om det får Dx10. Det nytter lite med Dx10 om ytelsen er helt akterutseilt.

Lenke til kommentar

Hvis Nvidia sin Go basert på 8x00-serien blir forsinket til Q2, kan dette være en gyllen mulighet for AMD/ATI å komme først til DX10 til bærbare, siden Radeon R600 er planlagt å komme nå i Q1. Om de ikke kommer først ut med bærbar DX10, så har de ihvertfall muligheten til å være først ute med god ytelse på bærbar DX10, siden toppmodellen 8800 Go fra Nvidia ikke kommer før til Q3.

Lenke til kommentar
Dx 10 er oppskrytt i utgangspunktet. Man kan for all del kjøre ett dx8.1 kort på dx9 spill, men det blir litt annen ting når dx10 kommer. For denne er kodet helt på nytt og er ingen oppgradert utgave av forgjengeren.

Jeg håper flere etterhvert går for opengl som gjør at de faktisk kan selge spill til linux brukere. Jeg vill tro det øker salget og minsker monopolet til microsoft også

7726750[/snapback]

Wine skal få støtte for DirectX 10 etter hvert. Perfekt blir det nok ikke, men en del spill vil nok gå under Linux, Unix og Mac OS X(Unix) da.

 

Ja bruk av åpne standarder som OpenGL, OpenAL osv. er bare sunt for konkurransen.

 

Jeg tror at spillbransjen hadde solgt mer om de fleste spill hadde kommet for Windows, Linux, Unix og Mac OS X.

7726835[/snapback]

Wine bør få støtte for dx9 først :p

cedega har støtte for det i dag, men det er i rykk og napp... krevende for maskin og bruker :p

Lenke til kommentar

Litt tankespinning.

 

Kan ikkje produsentane av berbare maskiner bygge eit kraftig skjermkort inn i dockingstasjonen og heller ha eit snilt kort med lite varmeutvikling i maskina ved batteribruk?

 

Når det er behov for kraftig GPU så er det jo somregel i spel setande ved eit bord nært straumnettet likevel.

 

Berre ein tanke.....

Lenke til kommentar
Dx 10 er oppskrytt i utgangspunktet. Man kan for all del kjøre ett dx8.1 kort på dx9 spill, men det blir litt annen ting når dx10 kommer. For denne er kodet helt på nytt og er ingen oppgradert utgave av forgjengeren.

Jeg håper flere etterhvert går for opengl som gjør at de faktisk kan selge spill til linux brukere. Jeg vill tro det øker salget og minsker monopolet til microsoft også

7726750[/snapback]

Wine skal få støtte for DirectX 10 etter hvert. Perfekt blir det nok ikke, men en del spill vil nok gå under Linux, Unix og Mac OS X(Unix) da.

 

Ja bruk av åpne standarder som OpenGL, OpenAL osv. er bare sunt for konkurransen.

 

Jeg tror at spillbransjen hadde solgt mer om de fleste spill hadde kommet for Windows, Linux, Unix og Mac OS X.

7726835[/snapback]

Wine bør få støtte for dx9 først :p

cedega har støtte for det i dag, men det er i rykk og napp... krevende for maskin og bruker :p

7728098[/snapback]

Som Simen1 nevnte, så er det enklere å få til DirectX 10-støtte i Linux. Jeg har ikke satt meg inn i det, men det var vel noe med "wgl"?

Cedega har desverre ikke full støtte for DirectX 9 heller.

Lenke til kommentar
Litt tankespinning.

 

Kan ikkje produsentane av berbare maskiner bygge eit kraftig skjermkort inn i dockingstasjonen og heller ha eit snilt kort med lite varmeutvikling i maskina ved batteribruk?

 

Når det er behov for kraftig GPU så er det jo somregel i spel setande ved eit bord nært straumnettet likevel.

 

Berre ein tanke.....

7728180[/snapback]

 

Du er litt sent ute med ideen:

http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/..._baerbare/34994

 

TEnker denne blir omtrent som du foreslår. SPennende, men usikker på om det blir bra i praksis.

Lenke til kommentar

Flisa kan se ut til å være noe snudd når det kommer til bærbare.

 

At the just completed CES, NotebookReview found two MSI laptops, the ER710 and the GX710, that share an interesting characteristic. Both are powered by the "ATI X2600 Graphic Solution", which is presumably a midrange DX10 GPU.

 

This implies that the chip is already sampling with notebook manufacturers, and that it will be ready in time to compete for design wins in the upcoming Santa Rosa platform notebooks. It remains to be seen, however, what codename this chip corresponds to (RV630?), and what process it will be manufactured on.

http://www.notebookreview.com/default.asp?...ticle=ATI+X2600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...