Gå til innhold

Beste RPG spill fra 2000 og opp


Anbefalte innlegg

Er det så farlig at spillet må være fra 2000 eller senere.

 

Hvis ja sier jeg BG2 + Addon.

 

Hvis nei sier jeg at Planescape: Torment.

Det er, etter min mening, det soleklart det beste spillet uansett sjanger.

Eneste spillet jeg har rundet flere enn 2 ganger.

Beste var når jeg rundet det med cheats bare for å få mest ut av historien ;)

 

Når Annah fortalte at hun elsket deg -------FRYSNINGER------!

Endret av hallvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det så farlig at spillet må være fra 2000 eller senere.

7771322[/snapback]

Det er vel heile poenget med tråden...når det er sånne "Beste RPG"-trådar er det ein del gamle klassikarar som har det med å vinne kvar gong. So eg trur trådstartar ville ha fram kva som er bra blandt dei nyare.

 

Kay

Lenke til kommentar
Enda ingen spill som har tatt over plassen til Gothic II, uten tvil det beste rollespillet jeg har testa.

Ellers er Gothic 3 en sterk kandidat til tross for sine små bugs her og der, det blir lett oversett når man ser den fine naturen :love:

 

En ting jeg har lurt på; har wow i det hele tatt en historie eller er det bare gå opp i levler? hva gjør det så bra?

Kanskje dumme spørsmål men har ikke spillt det i mer enn 5-10min hos en kamerat.

7758305[/snapback]

 

Kun levling/items det går på i WoW, ja. Derfor jeg sluttet :p

 

Klart, de aller fleste quests har en bakgrunnshistorie som er flettet inn i Warcraft Lore'en, men den er dårlig fremstilt, og ingen bryr seg om den.

7758567[/snapback]

 

alle gleder seg til northrend og arthas kmr i wow, eller hvertfal jeg da :p + at i wow er det ingen bakgrunshistorie, du lever historien der og da...

Endret av venture
Lenke til kommentar

Baldurs Gate 2, no doubt. Catcher ikke alle Oblivion-fanboys som mener det er det beste spillet etter år 2000. Er det grafikken? Historien er nokså håpløs og utrolig lineær.

Spillet reddes av de mange side-questene, og noen 3rd party patcher. Hva skjedde med friheten Bethesda skrøt sånn av? Spillet er utrolig trangt. Hvis frihet er å kunne gå rundt i skogen og harveste blomster og drepe ulver, så greit. Dungeone er også ille. Løp inn, drep 5-6 zombier, plukk opp et item, og løp ut igjen. Man får liksom ikke noe igjen for å orke å gå ned i en dungeon. Alle er jo like! Level-systemet er også litt merkelig. Hadde vært en ting om du kunne gått ned i en dungeon hvor monstre med høy level befinner seg, for å så kunne få et sjeldent item som er verdt mye eller kan brukes klokt. Men nei, monsterne levler jo samtidig som characteren din, så hvorfor gå ned i en dungeon? Drepe 3 krabber som er like høy level som deg, enda du drepte en helt lik krabbe når du var level 1, finne en potion eller to, og dra ut igjen.

Hadde Oblivion hatt SNES-grafikk, hadde ingen kjøpt spillet.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

-Neverwinter Nights (pga bruker-content som Bakkland sa)

-Vampire the Masquerade: Redemption (utgitt i 2000 så vidt jeg husker)

-Vampire the Masquerade: Bloodlines (herlig atmosfære og bra 'voice-acting)

-Oblivion

 

Jeg er vel en av de får som ikke liker Baldurs Gate 2 (har ikke prøvd enern). Jeg fant det kjedelig og ikke spesielt pent

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kan tanke meg at det nye elder scrolls spillet som kommer nå. En utbyging av Oblivion vil bli helt villt. Fyker sikkert fordt opp på listen min som beste rpg. Dere burde se videone av det på youtube. Det ser grise bra ut, og høres utrolig spennende ut også :dribble:

 

awsome! :thumbup:

Endret av venture
Lenke til kommentar

Må vel være Neverwinter Nights 1 som er favoritt.. Main Campaign var no drit, men alle modulene gjorde det til et fantastisk spill. Det er vel heller slik at game engine var konge, og at gamer community'et lagde et bra spill.

Men uten tvil den spilltittelen jeg har brukt mest tid på i RPG-sjangeren. (Av de som er sluppet etter 2000).

Spiller fortsatt BG2 SoA/ToB og Fallout 2 daglig.. det blir bare ikke kjedelig.. to helt fantastiske spill. :thumbup:

 

Oblivion og Morrowind er gode spill.. men alt virker så statisk og kjedelig. Spesielt Oblivion.. MW er mye bedre etter min mening..

Minner mer om medieval FPS spill, med lite effektiv oppdrags-journal og noen rare skatter rundt i verden. :roll:

 

 

EDIT: Trodde faktisk BG2 var fra 1999... Men er vist fra 2000. Da er det BG2 som er den absolutt største, beste, og mest unike RPG opplevelsen.

Endret av Sandrock
Lenke til kommentar

I kronologisk rekkefølge.

 

Baldur's Gate II

Selvfølgelig

 

Divine Divinity

Fantastisk spill, har ikke fått den oppmerksomheten det fortjener.

 

Beyond Divinity

Etterfølger til Divine Divinity, drar historien lenger og gir deg følelsen av å ta del i noe stort.

 

Oblivion

Stemning av en annen verden, flere sjeldent gode quests.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er det vel Morrowind som er det beste RPGspillet akkurat nå. Har hatt lyst til å prøve Baldur's Gate 2 lenge, men har aldri fått tid.

 

Oblivion var for meg en enorm skuffelse. Ihvertfall i forfold til Morrowind. Særlig var hele levelling systemet en skuffelse. Det ga ikke noen mening.

 

Neverwinter Nights 2 var en positiv overraskelse. Jeg hadde ikke lest mye om det, men kjøpte det en dag og jeg synest det var ganske bra.

Lenke til kommentar

Mitt favorittspill er nok Neverwinter Nights m/ expansions, tett etterfulgt av Neverwinter Nights 2. Tipper at 2-er'n vil passere etter noen flere patcher og expansions, hvis det kommer noen.

 

Andre gode RPGs som jeg har spilt, er KotOR 1 og 2, Vampire: Bloodlines og Fable: The Lost Chapters. Kjøpte Baldur's Gate og Icewind Dale-spillene for ikke så lenge siden, men har ikke hatt tid til å prøve noen av de. Ikke vet jeg hvilket jeg skal begynne med, heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...