Gå til innhold

Hauppauge WinTV-HVR4000 erfaringer?


goli4th

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har et utrolig enkelt spørsmål angående HVR-4000.

 

hva er de fysiske målene på kortet.

har ikke så stor plass i mitt XC Aopen kabinet.

tror full høyde skulle gå greit men max lengde på kortet er 18 cm.

 

 

lurer på om jeg skal kjøpe dette kortet.

 

en av hovedtingene jeg er ute etter er å kunne ta opp analoge signalet via composit inngangen.

 

er det noen som vet om det går ann å programere timer for opptak vi composit ingangen?

Endret av nice72
Lenke til kommentar
Mange gode poenger her, men når Hauppage selv sier at dette ikke kommer til å fungere med min parabol, så er det vel noe i det, ikke sant ? Og ja, jeg er klar over at Diseq versjon ikke nødvendigvis ikke har noe med hvor mange hoder jeg har å gjøre. Får bare bytte ut hodene eller pælme kortet pokkerivold.

8201099[/snapback]

Du har fortsatt ikke skjønt hva DiSEqC er for noe skjønner jeg.

 

En DiSEqC switch brukes for å koble mellom to eller flere parabol-"hoder".

DiSEqC signalleringsmetoden kan også brukes for motorstyring (1.2 standarden)

 

For å si det enkelt: Har du bare ett parabolhode så bruker du ingen slik switch.

 

Kjøper du en tuner eller tuner-kort som støtter en eller annen DiSEqC standard så kan du i det minste konkludere med at den vil greie å veksle mellom dine to parabolhoder (hva ellers skulle du bruke DISEqC til?).

 

Hvordan du har greidd å konkludere med at Hauppauge kortet ikke støtter DiSEqC skulle jeg gjerne ha sett en referanse til.

 

Mitt kort fungere iallefall fint med 4 hoder med den medfølgende programvaren, og jeg tror nok at jeg også skal greie å styre oppsettet med mine 10 hoder, men da kanskje med annen programvare da det ikke er valg for flere enn 4 i PowerCinema.

 

DiSEqC er jo tross allt ikke noen mekanisk innretning i tuneren, men en 22Khz tone-signalleringsmetode ut til switch eller motorstyring, med andre ord ett driverspørsmål.

 

ProgDVB kom forresten i versjon 5.05.03 idag, men har ikke tid til å teste.

Lenke til kommentar
Mange gode poenger her, men når Hauppage selv sier at dette ikke kommer til å fungere med min parabol, så er det vel noe i det, ikke sant ? Og ja, jeg er klar over at Diseq versjon ikke nødvendigvis ikke har noe med hvor mange hoder jeg har å gjøre. Får bare bytte ut hodene eller pælme kortet pokkerivold.

8201099[/snapback]

Du har fortsatt ikke skjønt hva DiSEqC er for noe skjønner jeg.

 

En DiSEqC switch brukes for å koble mellom to eller flere parabol-"hoder".

DiSEqC signalleringsmetoden kan også brukes for motorstyring (1.2 standarden)

 

For å si det enkelt: Har du bare ett parabolhode så bruker du ingen slik switch.

 

8235090[/snapback]

 

...begynner å skjønne hvorfor du kaller deg for Datanissen. Du må jo være nedsnødd.

 

Jeg har jo selvsagt forstått hva en Diseq er, og du har fremdeles ikke skjønt hva mitt problem er;

 

Du sier selv at det finnes flere versjoner, og dette kortet støtter kun versjon 1.0 Min parabol ble levert med to hoder og en Diseq versjon 2.0 I følge Hauppage må jeg da bytte Diseq til en som er versjon 1.0

 

Er vi enige nå, eller snør det fortsatt ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
...begynner å skjønne hvorfor du kaller deg for Datanissen. Du må jo være nedsnødd.

 

Jeg har jo selvsagt forstått hva en Diseq er, og du har fremdeles ikke skjønt hva mitt problem er;

 

Du sier selv at det finnes flere versjoner, og dette kortet støtter kun versjon 1.0 Min parabol ble levert med to hoder og en Diseq versjon 2.0 I følge Hauppauge må jeg da bytte Diseq til en som er versjon 1.0

 

Er vi enige nå, eller snør det fortsatt ?

8238298[/snapback]

Hvis du leser spesifikasjonen for DiSEqC 2.0 så ser du at den versus 1.0 er lik, men med ett unntak: switchen sender en retur-kvittering på utført oppdrag. I likhet med andre teknologier så er de alltid bakoverkompatible (bortsett fra at en 1.0 tuner ikke klarer motorstyring, naturlig nok), og endel switcher, slik som Spaun har i tillegg ett bryterpanel for valg av standard.

 

Er derfor 110% sikker på at en tuner (inkluert Hauppauge) som støtter 1.0 ikke vil ha noe problem med å styre en 2.0 switch, selv om den kansje ikke lytter på retur signaler. - Har forøvrig ikke vært borti noen tunere som gjør det, og det er vel bare i forbindelse med motorstyring at det kan ha noe for seg, og leser du spekker for 2.0 switcher så står det på de jeg fant: Working virtually with all types of receiver.

 

Hvilken switch er det du har (produsent, modell)?

 

Forøvrig så sliter jeg selv med mitt kort mht styring av switch med de siste driverne, men det er helt klart ett driver problem, ikke hardware, siden de første driverne klarte det. Har bare ikke hatt tid til å teste så mye.

Lenke til kommentar

Er det noen som har problemer med lyden i PowerCinema? Alt fungerer bra i wintv men når jeg innstallerer PowerCinema får jeg spraking i lyden. Hardwaren jeg bruker er Creative XtremeGamer Fatal1ty Pro Series, Asus En7800GTX, Asus P5W64 WS Pro. For HVR-4000 bruker jeg driver cd-digital-34. Har også prøvd driver cd-digital-33c. Skjermkort, hovedkort osv. har også de siste tilgjelige drivere. Har også samme problemer med det innebygde lydkort på hovedkort. Har også lastet ned siste dirctX. Net Framework har jeg både versjon 1.1 og 2.0.

Endret av Bond33
Lenke til kommentar

Holder på å sette sammen komponenter til min nye HTPC.

Har derfor kjøpt et HVR-4000 til test.

 

Men...

Jeg må også sette in CAM moduler for dekryptering og har derfor lett høyt og lavt for å finne egnede interface kort.

Har kommet frem til at jeg kan bruke PCMCIA 16bit adapter til mine CAM moduler.

 

Dette PCI kortet kan ta to PCMCIA moduler samtidig.

http://www.psism.com/pci_rear_reader.htm

 

Før jeg går til innkjøp, må jeg sjekke om mine antagelser er korrekt.

Kan jeg bruke et PCMCIA interface kort til CAM moduler?

Håper noen kan gi meg et svar på dette.

 

mvh

GM

Lenke til kommentar
Holder på å sette sammen komponenter til min nye HTPC.

Har derfor kjøpt et HVR-4000 til test.

 

Men...

Jeg må også sette in CAM moduler for dekryptering og har derfor lett høyt og lavt for å finne egnede interface kort.

Har kommet frem til at jeg kan bruke PCMCIA 16bit adapter til mine CAM moduler.

 

Dette PCI kortet kan ta to PCMCIA moduler samtidig.

http://www.psism.com/pci_rear_reader.htm

 

Før jeg går til innkjøp, må jeg sjekke om mine antagelser er korrekt.

Kan jeg bruke et PCMCIA interface kort til CAM moduler?

Håper noen kan gi meg et svar på dette.

 

mvh

GM

8467526[/snapback]

 

 

Skal gå bra det, jeg har programmert Matrix Cam på denne måten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

alternativt kjøp deg en USB phonix kort leser fra adteknik i Sverike til usle 300 spenn...

 

koble til din PC... sette opp newcs (kort server) og installere progdvb eller mytheatre..

 

installere wincsc plugin.... og du har alle kanalene dine...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Funker i MCE, ja. Men om du skal bruke satelitt-funksjonaliteten, må du finne universaldvb plugin på internett som gjør at du kan bruke dvb-s i mce. Problemet er at CI-modulen ikke kommer på markedet(?) hvis man ser på de STADIGE utsettelsene som kommer :realmad: Er litt pissed nå, ass.

8723233[/snapback]

 

Hmm..noe dritt at den ikke kommer på lager. Men hvis du har ci modulen må du da også ha en universaldvb plugin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...