Gå til innhold

Hauppauge WinTV-HVR4000 erfaringer?


goli4th

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kikka på en annen diskusjon:

http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=20&st=80

 

Og der står det at Technotrend S2-3200 HDTV-S2 + Remote + Budget-CI pluss da en cam-modul er en mulighet for å få Canal Digital til å fungere.

 

Er det noen av dere som har prøvd det og er det eventuelt vanskelig til å få det til å fungere?

Endret av freddan81
Lenke til kommentar

Hei

 

Har akkurat kjøpt meg dette kortet, men sliter både med å få inn noen satellitter og å få kortet tilgjengelig i Windows Media Center. Jeg tok kabelen ut av Viasat boksen og satt den i kortet, har ikke rørt tallerkenen. Jeg får brukt den analoge tuneren, men ikke satellitt delen.

 

Hjælp !

Lenke til kommentar

Pichto: Har du CI og CAM og abonnementskortet ditt tilkoblet?

 

For å få dvb-s i MCE funker ikke dette ut av boksen, da MCE ikke har offisiell støtte for dette. Det er en plugin som heter universal dvb-s (eller noe i den duren) som skal gjøre at du skal kunne få inn dvb-s i MCE. Denne finnes hos reycom (eller noe i den duren) i Sveits. Les denne og andre tråder om det problemet.

Lenke til kommentar
Pichto: Har du CI og CAM og abonnementskortet ditt tilkoblet?

 

For å få dvb-s i MCE funker ikke dette ut av boksen, da MCE ikke har offisiell støtte for dette. Det er en plugin som heter universal dvb-s (eller noe i den duren) som skal gjøre at du skal kunne få inn dvb-s i MCE. Denne finnes hos reycom (eller noe i den duren) i Sveits. Les denne og andre tråder om det problemet.

8029602[/snapback]

 

Takk for innspill, har kommet litt lenger, men jeg må saumfare kabler etc. for å forsikre meg om at alt er som det skal. Det rare er at jeg bare flyttet kabelen over fra Viasat tuneren over til kortet....

Lenke til kommentar

Da er det da ikke rart at du ikke får inn noe! Du må ha CI og CAM tilkoblet PC som du kan sette abonnementkortet ditt i, og du må benytte deg av powercinema som fulgte med tv-kortet. Tror du foreløpig (som oss andre) har kjøpt katta i sekken. Jeg håper at CI-enheten kommer inn 1/4 (ikke 1/5 lenger :D ) slik at jeg får sett tv gjennom annet enn komposittsignal fra kjipeboksen fra CD.

Lenke til kommentar

Hei

MCE støtter vist nok ikke teksting (subtitles) for DBV-S kanaler hvor teksten kommer som egen strøm hvis man bruker FireDVT/FloppyDVT-S (som forøvrig vist nok skal fungere utmerket med MCE). Dvs. teksting på kanaler hvor du må stille inn norsk språk på tuneren. Er det noen som vet om dette da også gjelder HVR4000 kortet og/eller alle andre DVB-S kort?

Lenke til kommentar
Som sagt: MCE støtter IKKE DVB-S! Grunnen til at bl.a. FloppyDTV og Technotrend funker i MCE er at de har drivere som gjør at DVB-S gjenkjennes som DVB-T i MCE.

 

Men det skal gå an med workarounds med plugins som tidligere nevnt i denne tråden.

8035759[/snapback]

Det ligger med noen MCE tillegg i siste versjonen av driverne.

 

Ellers fungerer jo PowerCinema greitt, og siden driverne støtter Mikke$oft sin BDA standard så kan hvilket som helst program brukes (Home Theatre, ProgDVB, MyTHeatre, MediaPortal mfl).

Lenke til kommentar
Som sagt: MCE støtter IKKE DVB-S! Grunnen til at bl.a. FloppyDTV og Technotrend funker i MCE er at de har drivere som gjør at DVB-S gjenkjennes som DVB-T i MCE.

 

Men det skal gå an med workarounds med plugins som tidligere nevnt i denne tråden.

8035759[/snapback]

Ok, da er det noe jeg kanskje har gått glipp av her. Vil ikke HVR4000 kortet fungere direkte i MCE? Blir det en hel masse mekking med plugins o.l. eller finnes det en tilsvarende løsning som FloppyDTV? Hva da med subtitles?

Lenke til kommentar

Beklager at jeg kommer og forstyrrer deres diskusjon med mine banale ting her, men det er en liten sak jeg lurer på med tanke på MPEG4-dekoding. EPIA EX-hovedkortene har noe VIA kaller for "MPEG2/MPEG4 decoding acceleration". Er dette noe som kan erstatte MPEG4-dekoding på TV-kort eller er det noe annet? Og når det gjelder overgangen til digitalt bakkenett, la oss se for oss situasjonen at man har en TV-antenne man henter gode, gammeldagse analoge signaer fra. Når O store Bakkenett kommer, hva er forandringene man må gjøre? Bytte ut anetnna? Skaffe en dekoder? Og hvis man ikke vil ha kortkrevende betalingskanaler, bare de uktrypterte NRK-sendingene rett inn i en koselig liten HTPC, hva kreves da?

Lenke til kommentar

Hei, vil bare si nevne det att dette hvr-4000 støtter mpeg 4 i DVB-T så det blir mulig å bruke det til norske bakkesendinger etterhvert. Det er ikke full støtte for dette i MCE eller Vista MCE men kjøper man kortleseren så følger det med ett program der som er en slags plugin til mce som gir da også støtte for DVB-S og DVB-S2 pluss subtitles og lage en kanalliste fra forskjellige kilder som analog- digitalt bakkenett og satelitt i en og samme liste, hauppauge fortalte meg dette igår. :thumbup:

Endret av bhr
Lenke til kommentar

Men fortsatt intet nytt om denne kortleseren/CI-modulen fra produsenten..? :hrm:

 

Har egentlig funnet ut at jeg avventer med å pakke ut kortet til jeg får vite noe mer om leveransen der så slipper jeg å krangle med noen om/når jeg skal retunere det fordi det ikke stemmer med produktanvisningen. :roll:

Lenke til kommentar
Det står 1/4 hos komplett nå. Tenkte å bestille en på marslønnen :) Så må man bare få tak i en CAM i tillegg...

8044136[/snapback]

 

Detta begynner å høres veldig bra ut. Hva slags CAM tenker du å kjøpe og fra hvor? Flott om du legger ut en liten tilbakemelding for hvordan det funker om en mnd tid når kortleseren er på plass! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...