Gå til innhold

Hauppauge WinTV-HVR4000 erfaringer?


goli4th

Anbefalte innlegg

Hey gutta!

Vurderer selv å kjøpe dette kortet når (om :p ) CI-modulen kommer. Leste et eller annet sted at de skal selge kortet og CI-modulen i samme pakke også, så da går det kanskje an å spare et par hundrelapper =) Men mens vi venter lurte jeg på om noen har noen erfaringer med dette kortet og softCAMs?

 

EDIT: Fant en tråd på det hauppauges nordiske forum om release date for CI-modulen. De venter visstnok på cder fra cyberlink sier de, hehe.. Jaja.. LINK

Endret av godspeed84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
alternativt kjøp deg en USB phonix kort leser fra adteknik i Sverike til usle 300 spenn...

 

koble til din PC... sette opp newcs (kort server) og installere progdvb eller mytheatre..

 

installere wincsc plugin.... og du har alle kanalene dine...

8613043[/snapback]

 

Betyr det at hvis jeg kjøper dette Hauppauge kortet og det du nevner her, så kan jeg bruke det mot CD for å motta deres HD-kanaler?

(Jeg har i dag en tradisjonell parabol pakke med filmkanalene (ikke HD) fra CD slik at jeg har parabolen)

Men hva skal til for å bruke dette på Vista MCE?

Endret av Conc
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har Hauppauge bestemt seg for å ikke komme med Vista x64 drivere til en del tv-kort inkludert HVR-4000. Mulig de kommer med drivere en gang i fremtiden, men det holder ikke for meg. Siste gang jeg kjøper noe fra dette møkkafirmaet iallefall.

 

link

Endret av gerri28
Lenke til kommentar

Er det nå man skal sende en storm med klager til Komplett/Hauppauge med krav om sterkt redusert pris på CI når det omsider kommer? Det er tross alt LAAAANG ventetid når de lovet det rett over jul. Jeg kjøpte mitt HVR4000 primært for å se på DVB-S på PCen min, noe jeg ikke har fått gjort hittil. TV-kortet har faktisk ligget så å si brakk siden jeg kjøpte det. Nesten så jeg vurderer å selge kortet (som er et absolutt godt kort) og bestille meg et fra dvbshop.net...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HVR4000 + DVBViewer = Drømmetuner....

http://www.dvbviewer.com

 

DVBViewer fungerer utmerket i både XP og Vista med HVR4000.

Prisen på 15€ dekker framtidige oppdateringer og det oppdateres ofte!

 

Litt nedtur at det ikke finnes noen demo, så man må kjøpe for å teste.

 

Jeg kan med god samvittighet si at jeg har testet alle DVB software noensinne laget både på XP og Vista (ikke akkurat mange som virker på Vista). Det finnes ingen andre programmer som tilbyr like mye som det DVBViewer gjør, og de har det beste GUI'et som er tilgjengelig. Det finnes mange skins, og setter du opp en fjernkontroll er det latterlig enkelt å bruke.

 

Det trengs kun 6 knapper på fjernkontrollen for å styre det grafiske grensesnittet, opp, ned, høyre, venstre, velg og tilbake. Men med Rød, Grønn, Blå og Gul knapp i tillegg blir alt enda enklere. For de som digger mus/tastatur er det like enkelt.

 

Det støtter plugins som de fleste andre programmer, f.eks vplug...

 

Det støtter DVB-S, DVB-T og DVB-S2, har ikke testa HVR4000 med Conax Cam enda, men mitt Nexus kort med Conax Cam fungerer fint med Canal Digital i DVBViewer. I følge forumet er CI til HVR4000 støttet.

 

HD testkanalene på Astra og Hotbird fungerer fint.

 

Absolutt en Dreambox killer....

Lenke til kommentar

PowerCinema er greit nok, men det mangler plugin støtte, motor støtte og kanalstyring som håndterer mengden kanaler som er å få på parabol. Desverre er det en gammel versjon av PowerCinema som følger med, og oppgradering koster 120$

http://www.powercinema.com/multi/products/main_12_ENU.html

 

ProgDVB er kun egnet til mus. Bortsett fra støtte for alt (via plugins), er det et forferdelig ustabilt program. OSD'en er også svært begrenset. Men det er jo gratis, så man kan ikke klage.

 

Medfølgende fjernkontroll fungerer også i DVBViewer.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er det noen andre kort som kan konkurrere mot dette kortet? Jeg ønsker å bruke det mot Canal Digital og i og med at det tar så lang tid å få kortleseren så tenkte jeg kanskje å gå til innkjøp av et annet kort hvis det finnes noen som kan konkurrere mot dette. Aller helst et som kan brukes i MCE.

 

Jarle

Lenke til kommentar

Prismessig finnes det ingen konkurrenter til dette kortet, siden det har DVB-T, DVB-S, DVB-S2, Analog TV (kabel og antenne) og radio.

 

Men som BaronKanon sier, skal du bare ha parabol (DVB-S) finnes mange alternativ. Desverre er det ikke mange med DVB-S2 som du vil trenge hvis du ønsker HDTV.

 

Dette Twinhan kortet ventet jeg forjeves på i et år, men det er kansje i salg nå...

http://www.twinhan.com/product_satellite_s2_CI.asp

 

Dette Thinhan kortet er i salg nå, men støtter ikke DVB-S2

http://www.sagi.no/catalog/product_info.ph...products_id=477

Endret av Cirion
Lenke til kommentar

Ja det tror jeg... Kortet virket også i Vista 64 før release... Men M$ blokkerte samtlige usignerte drivere når de lanserte Vista 64. Så nå fungerer kortet kun i Safemode...

 

Signering av Vista 64 drivere er både tidkrevende og dyrt. Tiden vil vise når det blir klart. Men min erfaring med Hauppauge er meget bra når det gjelder drivere. Selv mitt aller første DVB kort har fått Vista driver og det er jo fra 2000. Jeg har både Nexus DVB-S og DVB-C. Begge virker fint i Vista.

Lenke til kommentar
Mine anbefalinger etter å ha lest på nett:

Technotrend Budget

FloppyDTV

 

FloppyDTV-kortet støtter også Vista-64 (BETA-drivere igang nå)

9064571[/snapback]

 

FloppyDTV støtter vist nok ikke subtitles i MCE hvis noen ikke vet hvordan man kan ordne dette?

 

Har du testet Technotrend kortet baronKanon eller noen andre? Er det vanskelig og sette opp med Canal Digital og MCE? Fungerer subtitles i MCE med dette kortet? Er vistnok MCE som ikke støtter subtitles og ikke kortene fordi MCE ikke støtter DVB-S(?).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FloppyTV sier de skal komme med en DVB-S2 komatibel versjon om et par uker fikk jeg mail ifra de i dag.. Virker på meg som det greieste alterntivet med bruk i MediaCenter?

 

Når FloppyTV får ferdig Vista 64 bits drivere blir det bra. Med en slik trådløs cardsharing www.smartwi.net burde man også kunne sette opp 2 stk. FloppyTV for å få doble tunere.

 

Skjønner heller ikke de som skriver her at canal digital ikke selger kort for cam bruk? Jeg kjøpte en kort (det er ikke jeg som bruker) uten dekoder for noen år siden, dette kan jeg da fint bruke i FloppyTV sin cam? Funker på dreambox. Det er også mulig å få tilleggskort ifra CD.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Skjønner heller ikke de som skriver her at canal digital ikke selger kort for cam bruk? Jeg kjøpte en kort (det er ikke jeg som bruker) uten dekoder for noen år siden, dette kan jeg da fint bruke i FloppyTV sin cam? Funker på dreambox.  Det er også mulig å få tilleggskort ifra CD.

9145872[/snapback]

 

Canal Digital strammet inn for en del år tilbake, det er nå ikke lenger mulig å få kort uten dekoder eller tilleggskort. De krever ganske enkelt at du kjøper/leier en dekoder pr. abbonemangskort.

 

Skal du i tillegg ha HD, må du kjøpe Canal Digitals HD dekoder for å få lov til å abbonere på tjenesten.

 

Skal du nå abbonere på Canal Digital på parabol eller kabel må du oppgi serienummer på gyldig dekoder eller shoppe en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...