Gå til innhold

Hauppauge WinTV-HVR4000 erfaringer?


goli4th

Anbefalte innlegg

Skjønner heller ikke de som skriver her at canal digital ikke selger kort for cam bruk? Jeg kjøpte en kort (det er ikke jeg som bruker) uten dekoder for noen år siden, dette kan jeg da fint bruke i FloppyTV sin cam? Funker på dreambox.  Det er også mulig å få tilleggskort ifra CD.

9145872[/snapback]

 

Canal Digital strammet inn for en del år tilbake, det er nå ikke lenger mulig å få kort uten dekoder eller tilleggskort. De krever ganske enkelt at du kjøper/leier en dekoder pr. abbonemangskort.

 

Skal du i tillegg ha HD, må du kjøpe Canal Digitals HD dekoder for å få lov til å abbonere på tjenesten.

 

Skal du nå abbonere på Canal Digital på parabol eller kabel må du oppgi serienummer på gyldig dekoder eller shoppe en ny.

9146931[/snapback]

Da slapp jeg heldigvis det... Etter hva jeg har lest andre steder er det pairing på det nye kortene ifra CD, men ikke de gamle.

 

Men er det noen som har efaringer med FloppyTV eller Hauppauge kort og parabol med flere hoder for å ta inn flere satelitter? Må man da ha et kort pr hode/coaxkabler? Hvordan håndterer window mediacenter dette?

 

Uansett er det kjedelig at Mediacenter ikke støtter undertekster eller valgt av lydkanal. (Kun første om velges) Eller er dette bare en begrensning i FloppyDTV?

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da slapp jeg heldigvis det... Etter hva jeg har lest andre steder er det pairing på det nye kortene ifra CD, men ikke de gamle.

 

Men er det noen som har efaringer med FloppyTV eller Hauppauge kort og parabol med flere hoder for å ta inn flere satelitter? Må man da ha et kort pr hode/coaxkabler? Hvordan håndterer window mediacenter dette?

 

Uansett er det kjedelig at Mediacenter ikke støtter undertekster eller valgt av lydkanal. (Kun første om velges) Eller er dette bare en begrensning i FloppyDTV?

9147356[/snapback]

 

MediaCenter er no dritt... Eller sagt på en annen måte, det støtter ikke digitaltv. Enkelte kort som f.eks HVR serien til Hauppauge støtter digitaltv i MCE med en Plugin. Men MCE blir på ingen måte noe fullverdig erstatning for et DVB program.

 

Normalen er 1 hode pr. satelitt, men regelen er en annen. Man må ha 1 hode instilt pr. satelitt.... Se for deg min parabol, som står plassert i et strengt boretslag som ikke tillater parabol. Tenk nå at jeg skal ha 1 hode pr. satelitt og i mitt tilfelle har jeg tilgang på 23.... Det ville jeg nok aldri klart å komme unna med ;)

 

Det finnes mange måter å få tilgang til flere satelitter på, som f.eks ha flere hoder på parabolen, sette opp mange paraboler eller som jeg gjør bruke motor.

 

MCE støtter ingen av delene. Kun 1 hode og ingen plugins.

 

Skal du ha flere satelitter må du bruke noe som kalles Diseqc for å bytte hoder eller flytte motoren, og da trenger du et DVB program som takler dette eller godtar en plugin som støtter dette. Jeg kan anbefale DVBViewer, som en fet erstatter til MCE eller finnes det mange gratis alternativer til å se DVB.

Lenke til kommentar
Til de som venter på CAM slot til HVR4000, ta en titt på CnxCAM. Dette er en software emulert Conax CAM, som trenger et Phenix interface som kortleser. Trenger da hverken CAM slot eller Conax CAM, men man må fortsatt ha gyldig abbonemangskort.

 

Selv bruker jeg dette adapteret:

http://www.infinityusb.com/default.asp?sho...il&ProductID=10

9154222[/snapback]

Men vet du om de nye kortene til CD funker på CAM eller er det bare de gamle?

Lenke til kommentar
Da slapp jeg heldigvis det... Etter hva jeg har lest andre steder er det pairing på det nye kortene ifra CD, men ikke de gamle.

 

Men er det noen som har efaringer med FloppyTV eller Hauppauge kort og parabol med flere hoder for å ta inn flere satelitter? Må man da ha et kort pr hode/coaxkabler? Hvordan håndterer window mediacenter dette?

 

Uansett er det kjedelig at Mediacenter ikke støtter undertekster eller valgt av lydkanal. (Kun første om velges) Eller er dette bare en begrensning i FloppyDTV?

9147356[/snapback]

 

MediaCenter er no dritt... Eller sagt på en annen måte, det støtter ikke digitaltv. Enkelte kort som f.eks HVR serien til Hauppauge støtter digitaltv i MCE med en Plugin. Men MCE blir på ingen måte noe fullverdig erstatning for et DVB program.

 

Normalen er 1 hode pr. satelitt, men regelen er en annen. Man må ha 1 hode instilt pr. satelitt.... Se for deg min parabol, som står plassert i et strengt boretslag som ikke tillater parabol. Tenk nå at jeg skal ha 1 hode pr. satelitt og i mitt tilfelle har jeg tilgang på 23.... Det ville jeg nok aldri klart å komme unna med ;)

 

Det finnes mange måter å få tilgang til flere satelitter på, som f.eks ha flere hoder på parabolen, sette opp mange paraboler eller som jeg gjør bruke motor.

 

MCE støtter ingen av delene. Kun 1 hode og ingen plugins.

 

Skal du ha flere satelitter må du bruke noe som kalles Diseqc for å bytte hoder eller flytte motoren, og da trenger du et DVB program som takler dette eller godtar en plugin som støtter dette. Jeg kan anbefale DVBViewer, som en fet erstatter til MCE eller finnes det mange gratis alternativer til å se DVB.

9154160[/snapback]

Takk for info, for min del holder det vel egentlig med et hode og canal digital. Men du må være enig at grensesnittet i Mediacenter ser litt bedre ut enn DVBViewer? I tillegg kommer det kanskje tunerfarming ifra Micorsoft home server i neste versjon så man kan sende signalene ut til flere MCE PC'er, samt du får integrasjon med Xbox og andre fremtidige mediaextendere. Får man også valgt subtitles og lydkilde i Vista MCE er jeg fornøyd :D FloppDTV kommer også snart med DVB-S2 for HD støtte, og Vista 64 bits drivere er på vei.

Alternativet er å gi opp hele greia å heller bruke en CD tuner eller bestille Get... Uansett ikke før til et stykke utpå høsten jeg flytter og kan sette opp parabol, får vente og se hva status er da.

Lenke til kommentar
Men vet du om de nye kortene til CD funker på CAM eller er det bare de gamle?

9154307[/snapback]

 

Det vet jeg ingenting om.. Hvor nye er de nye kortene? Jeg fikk nytt kort for 1 år siden da jeg kjøpte ny force dekoder for å bli kvitt leien på den gamle dekoderen fra 1999... Det nye kortet fungerer fint med denne løsningen selv om det er for kabeltv....

Lenke til kommentar
Takk for info, for min del holder det vel egentlig med et hode og canal digital. Men du må være enig at grensesnittet i Mediacenter ser litt bedre ut enn DVBViewer? I tillegg kommer det kanskje tunerfarming ifra Micorsoft home server i neste versjon så man kan sende signalene ut til flere MCE PC'er, samt du får integrasjon med Xbox og andre fremtidige mediaextendere. Får man også valgt subtitles og lydkilde i Vista MCE er jeg fornøyd :D  FloppDTV kommer også snart med DVB-S2 for HD støtte, og Vista 64 bits drivere er på vei.

Alternativet er å gi opp hele greia å heller bruke en CD tuner eller bestille Get... Uansett ikke før til et stykke utpå høsten jeg flytter og kan sette opp parabol, får vente og se hva status er da.

9154355[/snapback]

Hmm... Nå tviler jeg på at du har sett på DVB Viewer... Det trenger da ikke å se annerledes ut enn MCE...

 

DVB Viewer har haugevis med skins og det finnes MCE skin. Men jeg har sett noen sammenligne grensesnittet til DVBViewer med ProgDVB og da er de litt på jorde...

 

Hjemmesiden deres viser ekstremt lite av hva grensesnittet deres klarer. Siden er ikke oppdatert heller på årevis. Desverre er det ingen annen måte å teste DVBViewer på enn å kjøpe det :( Men OSD grensesnittet til DVBViewer er helt rått. Det er lekkert, kan skinnes og det kan styres med få knapper, noe som er genial for en fjernkontroll.

 

Det fungerer riktignok som et windows program med mus slik progdvb gjør også. Men det er jo ikke særlig stuevennlig. Enig med at et grensesitt alla MCE er veien å gå og det har DVBViewer... Men selv om navnet tilsier at dette er et rent TV program, så er det faktisk mye mer enn det. Det er en fullverdig MCE erstatter. Med støtte for Musikk, Bilder, TV, DVD, HD-DVD osv...

 

DVB Viewer støtter nettstreaming allerede og du trenger ikke MCE for å bruke dette, går fint med samme DVBViewer lisens på alle PC'er.

 

Når det gjelder kanalstyring kan dette overhodet ikke sammenlignes med MCE. I DVBViewer er det uprobematisk med mange tusen kanaler sortert på lyd og bilde pr satelitt, samt at du kan sortere mapper som du måtte ønske og lage favoritter osv. Her er det også full støtte for EPG, Teksting og Lydspor. Man kan også velge å ta opp alle disse og det går til og med ann å streame hele DVB strømmen med alle lydspor og teksting.

 

Xbox støtten i Vista Ultimate suger forsatt og kommer sansynligvis alltid til å gjøre det. Den vil alltid være begrenset til kun M$ formater og du vil nok ikke kunne streame digitaltv over den. Foreløbig er den kun egnet til musikk, bilder og VMW filer. Det er heller ikke mulig å streame VMW HD. Selv med TVersity som transtreamer formater får du ikke spilt av alt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt dete korte.Det jeg lurer på er det noen som kan si om det vill virke med kabel fra sattjunen utgang for luping til korte.

9163224[/snapback]

I utgangspunktet fungerer slikt helt greitt. Men et godt tips er å koble direkte til lnb ved førstegangsinstallasjon - da unngår du flere feilkilder og sannsynligvis mange timer banning og steiking for å finne feil som kanskje ikke finnes..... har jeg lest :-P

Lenke til kommentar
Hei

MCE støtter vist nok ikke teksting (subtitles) for DBV-S kanaler hvor teksten kommer som egen strøm hvis man bruker FireDVT/FloppyDVT-S (som forøvrig vist nok skal fungere utmerket med MCE). Dvs. teksting på kanaler hvor du må stille inn norsk språk på tuneren. Er det noen som vet om dette da også gjelder HVR4000 kortet og/eller alle andre DVB-S kort?

8035727[/snapback]

Dette fungerer vel ikke siden det er MCE som ikke støtter subtitles? Synd, hadde selv håpet å få til løsning med MCE.

MediaPortal skal støtte det, løsningen er kanskje å kjøre det istedenfor...

 

Leste på et dansk forum at softwaren som følger med Hauppauge kortet støtter subtitles, men ikke MCE.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
alternativt kjøp deg en USB phonix kort leser fra adteknik i Sverike til usle 300 spenn...

 

koble til din PC... sette opp newcs (kort server) og installere progdvb eller mytheatre..

 

installere wincsc plugin.... og du har alle kanalene dine...

8613043[/snapback]

 

 

Er det noen som bruker Dreambox som cardserverfor andre mottakere?

Lenke til kommentar
alternativt kjøp deg en USB phonix kort leser fra adteknik i Sverike til usle 300 spenn...

 

koble til din PC... sette opp newcs (kort server) og installere progdvb eller mytheatre..

 

installere wincsc plugin.... og du har alle kanalene dine...

8613043[/snapback]

 

 

Er det noen som bruker Dreambox som cardserverfor andre mottakere?

9205954[/snapback]

 

 

Hei!

 

Noen spm her..sikkert helt idiotiske men.. :cool:

 

1.Hva trengs i tillegg til HVR-4000 kortet for å få inn bakkenettet fra RiksTv(les kjeltringene)?

2.Hvilke programmer kan en bruke for å ta inn ev kanalene?

3.Er det kommet ut noen oppdatering til Vista MCE som gkør at vi kan ta inn tv "som en lek"med kortet? :hmm:

Lenke til kommentar
[1.Hva trengs i tillegg til HVR-4000 kortet for å få inn bakkenettet fra RiksTv(les kjeltringene)?

2.Hvilke programmer kan en bruke for å ta inn ev kanalene?

3.Er det kommet ut noen oppdatering til Vista MCE som gkør at vi kan ta inn tv "som en lek"med kortet?  :hmm:

9254604[/snapback]

 

1. CAMslot, CAM og abbonemangskort.

2. Maaange, men det som fulgte med (PowerCinema) er mer enn godt nok til bakkenett.

3. JA, men TV har da aldri vært noe problem i Vista MCE hverken fra antenne eller kabel... Det som er problemet, er Digtalt Bakkenett og Parabol....

 

Spørsmål til deg.... Nå som du har kjøpt deg et så fett kort, hvorfor bry deg om bakkenett? Nyheten med dette spesifikke kortet er HD som kun leveres på Parabol. Skulle du da finne på å sette opp en parabol, hva skal du da med bakkenett. Er da ingen kanaler der du ikke får inn på parabol og abbonemanget koster det samme...

Lenke til kommentar
[1.Hva trengs i tillegg til HVR-4000 kortet for å få inn bakkenettet fra RiksTv(les kjeltringene)?

2.Hvilke programmer kan en bruke for å ta inn ev kanalene?

3.Er det kommet ut noen oppdatering til Vista MCE som gkør at vi kan ta inn tv "som en lek"med kortet?  :hmm:

9254604[/snapback]

 

1. CAMslot, CAM og abbonemangskort.

2. Maaange, men det som fulgte med (PowerCinema) er mer enn godt nok til bakkenett.

3. JA, men TV har da aldri vært noe problem i Vista MCE hverken fra antenne eller kabel... Det som er problemet, er Digtalt Bakkenett og Parabol....

 

Spørsmål til deg.... Nå som du har kjøpt deg et så fett kort, hvorfor bry deg om bakkenett? Nyheten med dette spesifikke kortet er HD som kun leveres på Parabol. Skulle du da finne på å sette opp en parabol, hva skal du da med bakkenett. Er da ingen kanaler der du ikke får inn på parabol og abbonemanget koster det samme...

9270143[/snapback]

 

Hei!

 

Har ikke kjøpt kortet ennå,men vurderte det sterkt. Grunnen var at jeg tenkte ta inn bakkenettet nå,men senere skifte til parabol(canal digital) Der er det jo noen kanaler som sendes i HD :) Så ville slippe kjøpe flere kort,å kunne bruke det samme kortet senere også. En annen ting jeg lurte på er om jeg trenger flere kort(tunere) for å ta inn flere kanaler samtidig, ifbm opptak på en kanal og se på en annen :) Etter som jeg er blitt fortalt er det noe "sperre" i xp/vista som gjør at en ikke kan bruke kortet til Analog+digital,men bare begge deler av en type.Stemmer dette? Er helt grønn når det gjelder bakkenett/parabol å slikt... :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har ikke kjøpt kortet ennå,men vurderte det sterkt. Grunnen var at jeg tenkte ta inn bakkenettet nå,men senere skifte til parabol(canal digital) Der er det jo noen kanaler som sendes i HD :)  Så ville slippe kjøpe flere kort,å kunne bruke det samme kortet senere også. En annen ting jeg lurte på er om jeg trenger flere kort(tunere) for å ta inn flere kanaler samtidig, ifbm opptak på en kanal og se på en annen :) Etter som jeg er blitt fortalt er det noe "sperre" i xp/vista som gjør at en ikke kan bruke kortet til Analog+digital,men bare begge deler av en type.Stemmer dette? Er helt grønn når det gjelder bakkenett/parabol å slikt...  :)

9275089[/snapback]

 

Det er en nedtur med Canal Digital og HD og det er at de krever at du også kjøper deres HD dekoder for å få lov til å abbonere på kanalen...

 

Kortet fungerer utmerket til Analogt + Digitalt samtidig, men det finnes bare en antenne inngang.... Dette betyr at Analog Kabel + Analog Bakkenett + Digitalt Bakkenett bruker samme inngang på kortet. Parabol derimot har egen kontakt, og har du et godt tv program, bytter den selv mellom analogt og digitalt når du zapper.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nei, nå gir jeg meg ende over! Nå har de utsatt CI-modulen i 2 måneder til! Lurer på om jeg skal ta en grinete telefon til k.no og be om en forklaring, samt å kreve sterkt avslag på CI-modulen og CAM grunnet altfor lang ventetid. Nå har jeg ventet i over 6 måneder på å få kjøpt noe "som snart kommer på markedet", og TV-kortet mitt har ikke blitt brukt p.g.a. at det ikke har kommet. Synes dette er svært dårlig av komplett! :realmad: Med den nye leveringsdatoen vil jeg ha ventet ~3/4 år på noe som skulle komme i løpet av februar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...