Gå til innhold

Leter etter små gratis spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter og leter etter noen små gratis spill, gjerne online muligheter.

 

Satt å tittet for å se om jeg fant noe her på forumet om det men fant ikke noe.'

 

Noen tips?

7715674[/snapback]

Hmmm...tja. Er litt "for" gratis/lette spill selv. Barna mine brukte f.eks. spill123.no som startside en stund. Det dreier seg vel om java og flash-spill. Burde gå greit med Mac/Win/Linux så lenge man har ADSL/bredbånd. Og hvis du "konverterer" til Linux så finnes de fleste spill som no-nag/no-ad spill. Og disse spillene du finner under nettopp denne plattformer er i stor grad små/godt laget spill som ofte fungerer på eldre PC-er.

Av on-line spill kan jeg nevne spill som ungene bruker (ikke-komersielle): Planeshift.

P.S. NRK har også en del on-line spill som går an å prøve. Sjekk under <underholdning>

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er på jakt etter webspill så er gjerne abandonia.com tingen. Der finner du masse 'abandonware'. Dvs gamle spill som ikke selges lenger og derfor blir gitt ut gratis.

Masse gamle klassikere som Dune 2, Civ 1 & 2, settlers 1 & 2, command & conquer osv.

Alt helt gratis og lovlig, bare fordi grafikken (++ :p ) ikke lever opp til dagens standard.

Mange perler der :D

Men det spørs om det er så veldig mye med online-muligheter...

Og du var gjerne mer ute etter yetisports-typen ?

Tenkte jeg skulle nevne det like vel.

Lenke til kommentar
jeg tenker ikke på online spill alà 123spill.no men som vanlige programmer og små spill f.eks Liero. Tenker på små ikke tidkrevende spill som er morsomme.

7715795[/snapback]

Som jeg nevnte i så måte; konverter til Linux eller annen åpen plattform. Der finner du nettopp slike små spill som er er bra programmerte og som ikke krever særlig store ressureser bestandig (anti-microsoft). Men det er klart; hvis du trodde du skulle få noe gratis (på sikt); les Microsoftavtalen du har på PC-en din en gang til! På tid å gjøre som mange flere gjør nå? Gå over til Mac eller Linux?

Lenke til kommentar

Har du prøvd Runescape?

Det er lite og greit, helt gratis, om du ikke vil bli såkalt "Member". Når du starter spiller, får du en bruker, og det er lagret neste gang du spiller. Ganske dårlig grafikk, men også ganske gøy (en liten stund).

 

Det jeg ville anbefale deg, noe jeg selv spiller nå, er Conquer Online. Det er ganske gøy det også, helt gratis og online. Det er visst nok på en 350 mb, men jeg anbefaler deg å prøve det. Du kan velge om du vil være trojan (trojaner, mye strenght, en del agility, kan ha to sverd, mange skill), Warrior (Stor kraftig fyr, mye strenght, lite agility, også er'n skikkelig pansra med rustning), Archer (pilskyter, det sier jo alt) eller Taoist (trollmann, som også sier alt. Han suger i svard, naturligvis).

 

Både Runescape og Conquer Online er gratis. Stilen i Runescape er fra middelalderen.

På Conquer Online handler det om den japanske kunsten Taij Kondoh.

 

 

 

 

Jeg anbefaler Conquer Online.

 

 

 

På bildet: Til venstre er det en kvinnlig Taoist, til høyre en mannlig Warrior!!

post-119416-1168799149_thumb.jpg

Endret av kidneb7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...