pOOf Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Skal koble min bærbare PC til TV'en min, og lurer på hvilken kabel jeg kan bruke. Sånn at jeg får overført både lyd og bilde. Kan noen hjelpe meg? -Mari Endret 13. januar 2007 av Dubster
Jotun Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Hvilken tv? Flatskjerm: VGA! CRT (stor klumpe tv) S-video tenker eg! Flatskjerm bildet blir bra, CRT bildet blir bra nok til å se film, men desktop osv blir ikke mye å skryte av....
pOOf Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Skrevet 13. januar 2007 Hvilken tv? 7715330[/snapback] Stor klumpe TV ja. Men har du en link til en kabel? Er det ikke slik at S-video bare overfører bilde?
Black Star Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Verken VGA, DVI, S-Video, composit eller component utgang overfører annet enn video. Lyden må overføres via lydutgangen uansett. Men du kan ta s-video/composit utgangen og lydutgangen inn i en Scart-adapter, og ha en kabel derfra til TV'n. Scart overfører begge deler.
pOOf Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Skrevet 13. januar 2007 (endret) Men da kan jeg kjøpe meg en S-video, og så kan jeg la lyden gå til høytalerene mine som jeg i dag har koblet til sånn jack 3,5 mm? Mari EDIT: Kan jeg få en kabel som er slik i ene enden: ..og sånn i andre: Endret 13. januar 2007 av Dubster
excrucio Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Men da kan jeg kjøpe meg en S-video, og så kan jeg la lyden gå til høytalerene mine som jeg i dag har koblet til sånn jack 3,5 mm? Mari 7715518[/snapback] Jepp, slik jeg gjør det. - S-video til scart: Slik - Minijack 3,5mm fra maskina til forsterker: Slik
pOOf Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Skrevet 13. januar 2007 Takk for svar. Hadde denne funket, slik at jeg bare trenger en kabel? https://www.cdon.com/product.phtml?prod=638944
excrucio Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Ja det vil den. Men da kan du ikke koble lyden til eksterne høytalere. Da kommer lyden på tv-en. Mvh
pOOf Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Skrevet 13. januar 2007 Ja det vil den. Men da kan du ikke koble lyden til eksterne høytalere. Da kommer lyden på tv-en. Mvh 7715804[/snapback] Jepp, det bil den jo. Men jeg regner med at jeg bare kan la være og koble den kabelen me lyden til, og heller la den gå til høytaleren når jeg ønsker det. Eller? For det er jo to kabler hvis du forstår hva jeg mener. Takk for svar.
excrucio Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Ehh nei det går desverre ikke. Input er s-video og minijacj, som samles og danner output i en scart. Altså, lydkabelen må være koblet til en lydkilde (dvs dataen), og ikke en høyttaler. (håper jeg forstod deg rett) Mvh
pOOf Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 Tenkte om jeg kunne koble denne kabelen som jeg har kjøpt nå mellom tv og pc. og så kunne jeg legge lyden pra pc til høytalere. rett og slett slik at den ene input på den nye kabelen (altså lyd) blir på en måte ubrukt.) går dette? det er uansett ikke så veldig viktig.
pOOf Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Skrevet 21. januar 2007 Har fått kabelen, men hva må jeg gjøre for at bildet og lyden skal komme på skjermen? Jeg har koblet alt til rett, men når jeg går på AV-ingangene på TV'en min så er det bare helt svart. Lyden fungerer heller ikke. Må jeg gjøre noen innstillinger?
excrucio Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Har du aktivert skjerm nr 2 (i dette tilfellet tv'en) på bærbare? Dette gjøres enten ved knappekombinasjonen Fn + en tast eller på 'avanserte egenskaper' for skjerm. Lyden burde virke da.. har du testet alle AV-kanalene? Er vanligvis flere av dem. Mvh
Jotun Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Du må vel inn på properties på desktopen og aktivere skjerm to der, "extend my desktop"!
evilbanana Skrevet 22. januar 2007 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har ikke S-video på pcen min, og den har verdens minste skjerm ca. (12''). eneste utgangen jeg ser her som kan kobles til skjerm, er en sånn blå "skru"-utgang, som jeg antar er til ekstern pc-monitor. FINNES det kabler som kan skrues i den, og smekkes i TVen i andre enden? (evt. USB/Firewire)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå